Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19981 til 20000 af 34078
-
Forståelsesvanskeligheder vedrørende tekst om løsning af andengradsligning
ForumindlægHej alle Har lidt svært ved at forstå hvad bogen ønsker af mig her. Skal jeg isolér B i ligningen, B er jo ukendt? Eller skal jeg bare antage at B er lig 0 og bruge de forskellige formler til løsningen af ligningen? På forhånd miliarder af tak! -
analyser et billede
Forumindlægjeg har fået en opgave i danskt, jeg skal analyse et billede, er der nogen formel eller noget jeg skal bruge? -
Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?
ForumindlægSom sagt siger jeg knap nok noget i timerne og jeg er lidt bange, for at komme til at få et lavere gennemsnit end 5.00. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en lavere karakter end det jeg skal bruge (Går i 8.) -
Rumfang - et matematikprojekt
ForumindlægHej, Er der en venlig sjæl der kan lave den her opgave? -
Antal point i skriftlig Math-B?
ForumindlægNogen der evt. kender et til listen over hvilkem karakter, der gives efter hvis antal points i skriftlig matematik-B niveua? -
hjælp det haster.
ForumindlægARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ... -
Hvad gælder karakterene på universitetet?
ForumindlægDer er fag hvor bedømmelsen er bestået/ikke bestået og så er der fag, hvor man får en karakter. Kommer karaktererne til at stå nogle steder? Hvis man får sin bachelor har man fuldført, men hvor kommer karakterene ind? Står de på beviset man får udleveret? På forhånd tak -
Hvad spiser i?
ForumindlægJeg er ved at pakke til skriftlig matematik imorgen, terminsprøve B-niveau.. Har pakket notater og bøger og gamle afleveringer, men ehm, hvad med mad og drikke? Ellers duer helten jo som bekendt ikke, har I nogen gode råd? /Katrine -
bøn i Islam og kristendom
ForumindlægHvordan indgår bøn i den danske højmesse, sammenlignet med bøn i Islam? Altså hvad er forskellene og lighederne? På forhånd tak. -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
Vektorer
ForumindlægHvordan skal jeg løse det her? To vektorer er bestemt til a(vektor) = -2 6 og b(vektor) = t (t-1) , hvor t er et tal. Bestem t, således at a står vinkelret på b Bestem t, således a er parallel med b. -
isolere
Forumindlæghvordan vil vi isolere 90-P=-30+0,5*p -
Nutids- r
ForumindlægDet her er lidt pindligt, men jeg er aldrig sikker på nutids r. Er der en remse man kan anvende? Og hvad er reglerne for det? : ) -
Gør rede for.
ForumindlægNogen derude som vil hjælpe for er virkelig lost i denne opgave forstår ikk noget af det, kunne være rigtig rart hvis nogen ville hjælpe? En æske uden låg foldes af et stykke pap, figuren viser papstykkets mål. Æskens hæjde er x (cm) a)Gør rede for, at æskens rumfang R(x), målt i cm^3, er b... -
Retning af aflevering? (3 sider)
ForumindlægHej! Ville høre, om der var en som havde lyst og tid til at rette en danskaflevering på blot 3 sider igennem? Skriv i tråden hvis I vil, så kan jeg sende over mail:) -
Overfladearealet af en en cylinderformet dåse...
ForumindlægOverfladearealet af en cylinderformet dåse med indhold 800 mL kan beskrives ved funktionen O(X)= (1600/x)+2*3,34^*x^2 Hvor x angiver dåsens radius, målt i cm a. Bestem radius x, så overfaldearealet er mindst muligt. Hvordan gør jeg dette? Jeg ved ikke engang, hvor jeg skal starte. På forhån... -
sidste skoledag - udklædning
ForumindlægHeej, På min årgang er vi allerede begyndt at snakke om udklædning til sidste skoledag. Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal være, er der nogen der har ideer? Hvad skal du være/hvad var du? -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
fordoblingskonstant
ForumindlægPå et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk... -
Krig, medier og teknologi
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer?
