Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2541 til 2560 af 160038
-
Facit/løsninger for matematik A 25 maj 2018
ForumindlægHej alle, flere efterspurgte om løsninger til årets opgaver, ja. De kommer her. Jeg har løst dem hurtigt i Maple, så om de er fejlfrie garanterer jeg ikke for. Delprøve 1: Opgave 1 Opgave 2 Opgave 3 C er grafen for h(x) B er grafen for f(x) A er grafen for g(x) Opgave 4 x: tid, målt i å... -
Danmark 2009 af Peter Carlsen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere Danmark 2009 af Peter Carlsen til min eksamen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad manden nede i venstre hjørne skal symbolisere, om han er død (hvilket vil virke lidt ekstremt til det danske samfund), eller om han "bare sover på gaden" ... -
Matematik A (stx, 2g) - essentielle emner!
ForumindlægJeg har lige afsluttet første år på gymnasiet, og dvs., at jeg også har afsluttet det første år af mit 3-årige matematik-forløb. I 2g (efter sommerferien), har jeg lyst til at kunne følge GODT med i matematik, da jeg i det første år, kun har fulgt sådan middel (måske endda ldit under middel) med... -
Hjælp!! Jeg søger en matematik-tutor til A-niveau og derover
ForumindlægHej, jeg går på DTU og læser Electronic Engineering (på engelsk), hvor vi har matematik på A-niveau og derover. Jeg har brug for en matematik-tutor der kan hjælpe mig med alle de huller jeg har, og gerne hurtigst muligt. Emnerne det drejer sig om er bl. a. : -Circular function. (Mathematical repr... -
FACIT: Matematik A STX 27. maj 2016
ForumindlægFACIT TIL MATEMATIK A 27. MAJ 2016 Evt. afrundingsfejl kan forekomme, idet jeg har arbejdet hurtigt igennem. Kommentér gerne! Mvh Anders Jensen ___________Delprøve 1___________ Opgave 1 x^2+10x (eller x(x+10) hvis du faktoriserer den) Opgave 2 det(vektor a, vektor b)=71 Opgave 3 Mod... -
HTX Vibenhus ?
ForumindlægHej Folkens Jeg vil gerne spørge jer om hvilke gymnasier er bedst, da jeg har valgt at tage HTX. Er HTX Vibenhus eller Sukkertoppen nogle gode gymnasier ? Altså er mennesker og lærerne racister ? Hvordan er miljøet derovre? Hvordan er det med undervisningen, får man noget ud af den ? F... -
Matematik A STX juni 2010 resultater?
ForumindlægHej folkens Er der nogen der ved om resultaterne fra den skriftlige prøve her d. 1/6 er til at finde et sted? Jeg har fundet selve opgavesættet på Undervisninsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde en resultatliste. Anyone? -
Dansk stil August 2004
ForumindlægHej!Er der nogen af jer som har skrevet denne her stil som eventuelt vil sende den til min email eller bare lægge den her i tråden. Jeg skal nemlig bruge noget inspiration så jeg kan komme igang med at skrive den. Emnerne i stilen er:1)(formulere selv en overskrift) Der står følgende: "Med u... -
Hjælp til kronik på HTX
ForumindlægHej SP Som titlen også siger, har jeg brug for hjælp til at starte min kronik op. Kronikken skal tage afsæt i emnet "Klassemodsætninger". Jeg har læst nogle eksempler på kronik og metatekst/refleksiontekst for hvordan man starter op, men jeg har dog lidt problemer med selv. Håber n... -
Statistik over kvotienten for matematik-økonomi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der tilfældigvis kender til et sted hvor jeg f.eks. kan se kvotienten for matematik-økonomi de seneste 10 år? Jeg kan inde på KU's hjemmeside se at den var 9,5 i 2012 og 9,1 i 2013. Det jeg enlig har i tankerne er om kvotienten er faldende, eller om det bare er... -
Dansk eksamenskompendium 2009
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor min AT-eksamen i næste uge, og jeg mangler derfor hjælp til at finde et tekstuddrag. Det er et uddrag af Henrik Pontoppidans værk 'Lykke-per' og jeg ved at det forefindes i dansk eksamenskompendiet fra 2009. Ligger nogle inde med dette kompendium eller på anden ... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
Funktion af to variable (Stx matematik A december 2019)
ForumindlægHej venner Jeg sidder fast ved en matematikopgave og har brug for hjælp til at komme videre. Emnet her har vi gennemgået efter nedlukning af Danmark, så har lidt svært ved at lave den. Jeg håber at nogle af dygtige matematikere her inde på studieportalen, vil hjælpe mig med at løse opgaven. Det ... -
HF Matematik B karakter
ForumindlægJeg har en fuld HF som jeg færdiggjorde i sommeren 2010, hvori mit dumpede gennemsnit af Matematik B indgår(00 mundtligt/02 skriftligt). Efter at havde læst-, og valgt at stoppe på en videregående uddannelse hvor Mat B ikke var et krav, valgte jeg at tage faget om. Skal til eksamen her inden ... -
August Strindberg "racens forbedring"
ForumindlægNogle der har skrevet en litterær artikel/analyse af August Strindbergs værk "Racens forbedring", som de synes de vil dele? på forhånd tak :) -
Matematik mdt. A-niveau (lære bøger udenad?)
ForumindlægJeg er blandt de (velsagtens mange) elever der skal op i mundtlig matematik i år. Jeg har fået udleveret 24 spørgsmål (læs: opgaveformuleringer) og mens man kan (teoretisk set) læse og fremstille ark til hvert og evig eneste spørgsmål før selve eksamen går mit spørgsmål mere på: Kan det vitterl... -
Mat A
ForumindlægHej Er der noget der har mat A, men som er rigitg rigtig dårlig til matematik? -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen her som har resultater til Matematik Eksamens sæt 1 årig højniveau matematik studentereksamen august-september 2006 nogen som har et link eller nogen resulstater / regne metoder :) ? -
Matematik A, Fysik B og Kemi B
ForumindlægHej. Har overvejet at starte på en HHX uddannelse, da jeg synes at fagene såsom international økonomi, virksomhedsøkonomi osv. lyder spændende. Interesserer mig også for naturfaglige fag, og på det gym som jeg skal starte på, er der heldigvis en science-linje med fagene Matematik A, Fysik B og ... -
Orbit b htx
ForumindlægHej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P
