Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2721 til 2740 af 127115
-
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
HJÆLP! Grammatik i terminsprøve
ForumindlægHjælp! Hvad skal man i denne opgave? Nogen der kan hjælpe? Opgaveformuleringen lyder: I nedenstående tekst er verbet (udsagnsordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar, hvilken grammatisk funktion det har i de understregede eksempler. Skriv dit svar på dansk. The Queen's to... -
Eksponentiele LIGNINGER! HJÆLP!
ForumindlægHej, har matematik aflevering for, og mangler sidste opgave. Hvordan løser jeg dette, som står skrevet under? Bestem ligningen for den eksponentielle udvikling gennem punkterne P(13; 7,39) og Q(14; 8,47). Sætter pris på din hjælp :) -
Delta y
ForumindlægJeg har virkelig forsøgt mig med denne opgave, men tror bare jeg har gjort det lidt for knudret. Kan ikke lige helt se mig, ud af det nu. Kan i hjælpe mig tilbage på sporet? Opgaven: Udregn ?y ud fra punktet 3 for f(x)=x^2 -2x. Man kan vise sætningen: Funktionen f er kontinuert i x0, netop når ?... -
Hjælp.
Forumindlæghej. dette er den sidste opgave i min aflevering. ville blive rigtig glad hvis der var nogen der gad kigge den igennem for fejl. 1. Kortet viser, hvor der er en campingplads 2. Isen smelter i solen 3. Drengene, der venter på Paul, hedder Romain og Claude 4. Man hører lydene fra byen 5. Hun hører... -
Grupperede Observationer:
ForumindlægInterval midtpunkt? Hvordan skal man forklare det med 'egne' ord..? Her står der de to endepunkter ligges sammen og divideres med 2' og ja, altså jeg forstår godt hvorfor de skal divideres med to, det er jo fordi at der er to endepunkter, men nu skal jeg så bare få skrevet det med m... -
Kombinatorik hjælp ( let opgave)
ForumindlægNu er jeg umådelig elendig til kombinatorik.Står med denne opgave fra folkeskolen som jeg ikke kan løse.Hvor mange tal på 3 cifre kan man danne ud af tallene 5,6,7. Hvis hvert tal kun må bruges 1 gang. -
Turbokurser til medicin
ForumindlægJeg er desværre havnet i en noget penibel situation og håber i kan hjælpe mig. Jeg blev student i år 2005, rejste derefter i et par år og søgte i sommers ind på medicin og på en civilingeniør udd. i medicinteknologi. Begge uddannelser søgte jeg kun i københavn, fast besluttet på at jeg ville stu... -
Tysk stil afleveres om en time - rettelse og oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg har allerede skrevet over halvdelen, men mangler nu det sidste. I må gerne kigge det jeg har skrevet i gennem for fejl og hvis der er nogle der kan hjælpe med oversættelsen af den sidste del er det mig en stor hjælp! Jeg vil ikke have at alt er gjort for mig.. og kan ikke lide at ... -
Beregne højde i trekant mm
ForumindlægHej Alle. Jeg har en aflevering for til i morgen, hvor jeg sidder lidt fast. Min lærer har været syg de sidste par dage, så jeg har ikke kunne få hjælp på skolen. 1. Jeg skal beregne højden i den vedhæftede trekant. Hvordan kan jeg det, når jeg kun har én side og én vinkel? 2. Jeg skal bestemme e... -
opvarmning til 1500 m løb
ForumindlægHvilken betydning har opvarmningen for præstationseven for en 1500 m løber ? Den er vel af stor betydning, da opvarmning mindsker risiko for skader og fordi opvarmning gør at omstillingsfasen er overstået . Har jeg ret? eller er opvarmning ikke af så stor betydning da det kun er de sidste få mete... -
Astronomi/kosmologi
ForumindlægHej Jeg har nu undersøgt på nettet hvordan planetarisk tåger dannes og jeg kam umiddelbart ikke finde noget brugbart som jeg kan forstå. Ydermere har min lærer engang nævnt at der sker fissioner i universet og jeg vil gerne vide hvor det sker. Så vidt jeg ved/huske så er det da kun fusioner ... -
Studietur til Rom
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til Rom i næste uge med min klasse... Glæder mig utrolig meget. Jeg har læst et par steder at stemningen ved "Den spanske trappe" skulle være utrolig. Er dette rigtigt?? Er der evt. nogen som gad give en lille beskrivelse af stemningen?? -
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
Dansk essay- er det sådan man gør?
ForumindlægHej Jeg har svært ved at lave et essay, og så søgte jeg på google og fandt en masse sider med forklaringen. Men meget af det var forskelligt fra hinanden, men nu har jeg prøvet at lave den så godt jeg kunne. Jeg ville bare bede nogen om at læse den igennem og sige hvor meget de tror jeg ... -
Rimstilling og enderim i digt
ForumindlægHej! Hvordan er det med fri/fast rimstilling og enderim? Med enderim er det noget med noglebogstaver som viser rimene i en strofe??? ABAB osv. osv. Men hvordan i nedstående strofe, og hvorfor? Har søgt på nettet, men har underligt nok ikke kunnet finde ordentlig forklaring. Rio Janeiro Rio!... -
Engelsk genitiv
ForumindlægHej. Jeg skal finde finde fem genitiv fejl i en engelsk tekst. Jeg har allerede fundet fire, men mangler den sidste fejl. Er der nogen, der kan forklare hvor den sidste fejl er? Jeg har vedhæftet et billede af teksten. Jeg har markeret de fire fejl, jeg allerede har fundet. På forhånd tak fo... -
Saltindhold i smør
ForumindlægOpgaver til blandinger Side 114, opgave 78 På smørmejerier tilsætter man salt NaCl til smør. Opgaven viser hvordan saltindholdet kan bestemmes ved titrering. I et forsøg afvejes 0,257 gram smør i et 10ml bægerglas. Der tilsættes cirka 5 ml demineraliseret vand. Blandingen opvarmes i et... -
Fordøjelsen
ForumindlægHej Jeg har fået en journal for til i morgen, som indeholer en del spørgsmål om fordøjelsen. Der er nogle spørgsmåle, som jeg ikke rigtig kan huske noget om, derfor har jeg brug for jeres hjælp. Spørgsmålene er således: - Hvad er amylases funktion og ved hvilken pH-værdi fungerer det optimalt? -... -
Aminosyren... Hvad.?
ForumindlægHalløj.! Er i gang med at skrive en biologirapport og skal derfor finde ud af hvad aminosyren er.... Håber I kan hjælpe mig.! På forhånd tak :D
