Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3761 til 3780 af 127115
-
Ionforbindelser og deres navn
ForumindlægEr der nogle som forklare, på en meget pædagoisk måde, hvad ionforbindelser og deres navn er? Det eneste som er kommet ind på lystavlen er, at en ionforbindelse er når en positiv og en negativ ion går sammen. Alt andet ser lidt sort ud :P MVH -
JURA
ForumindlægHej Studieportal :) Jeg er en fyr, der er ivrig efter at blive optaget på jurastudiet i København. Jeg har læst et semester af HA(Jur) i Århus, men afleveret blankt og meldt mig senere ud pga. en sygdom, som er under kontrol nu. Nu er jeg tilbage på Sjælland og har søgt ind på både jura og erhver... -
Hjælp til komma-afsætning
ForumindlægHej alle, er der nogen der gider at sætte og rette kommaer i min stil? TAKKER Indledning "Det kan være svært at indse virkeligheden, men denne bog giver et indblik i livet som en helhed udført smukt af Tove Ditlevsen. Det dyster med had, lykke, død, sygdom og en slags f... -
afsluttende opgave(mundtlig)
Forumindlæghej er der nogle som kan læse det igennem jeg har skrevet og se hvis der er mere jeg mangler omkring hvordan grønlandspumpen virker? i må meget gerne kommentere på de mindste fejl jeg har og mindste detaljer jeg mangler :) Grønlandspumpen: Grønlandspumpen er den "mekanisme" der h... -
Youtube
ForumindlægMå man godt sætte en sang ind på youtube med den dertilhørende tekst? -
Kromosomer
ForumindlægJeg har et MEGET kort spøgersmål.Kvinden har 46 kromosomer, som er ens to og to, altså 23 par - også kønscellerne(XX).Mænd har dog 44 kromosomer to og to, dvs. 22par. Hvor de sidste to hedder XY.RIGTIG? -
skalaprodukt
ForumindlægHEj.. nogle der vil hjælpe her? udregn skalarprodukt? (i+4j)*(j+4k) mit svar: ij+16jk -> men det kan jeg godt se er forkert! skriv desuden vektorerne på sædvanlig form med koordinater? -
Fordøjelse af protein?
ForumindlægHej. Synes det er svært at forklare fordøjelsen af protein? Fordøjelsen af kulhydrater, er jo om mono, di og polysakkrider, hvordan de sætter sig på tarmvæggen og om de mætter eller ikke. Men synes det svært med protein, er der nogle der kan give mig svar på det? -
Koordinatudregning
ForumindlægEfter losning i havneby Q(0,-30)(opholdet varede 22 timer) sejler skib B imod en anden kyst, med ligningen x= 180. Skibet sejler mod en by (R)med koordinatsættet (180, 90). 50 sømil fra land (vinkelret på kysten med ligningen x=0) sejler skib B ind i en storm, der driver skibet 20 grader ud af ku... -
Generelt hjælp til SSO.
ForumindlægHej kære mennesker der ude. Jeg er gået i gang med at skrive en sso-opgave som handler om den Jugoslaviske krig. (Der er en hel del litteratur materiale om det). Til min besvarelse af opgaven har jeg valgt nogle bøger at forholde mig til og kilder som jeg har fået udleveret af min vejleder. MEN... -
Tegn linje ud fra parameterfremstlling
ForumindlægHej. Jeg får givet: parameterfremstilling: (x,y) = (-1,2) + t((1,-1) ved at mit punkt er (-1,2) og det er andet er min retningsvektor. Hvordan tegner jeg en linje ud fra det? -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
engelsk - hjælpeverbum, hvor.??
Forumindlæghedder det : we shall certainly go to the town tomorrow, eller we certainly shall go to the town tomorrow? kan ikke helt placere det hjælpewebum... nogen der kan hjælpe.?? -
Er "illiade" er rigtigt ord?
ForumindlægBetyder "illiade"/"iliade" noget bestemt, eller er det et navn? Man omtaler det jo som "illiadEN", dvs. et substantiv i bestemt form - så det kan da ikke være et egennavn? -
Byklima?
ForumindlægHej alle, jeg skal op til nv-eksamen her på tirsdag, og jeg vil lige høre...hvad vil i om byklima? mange tusind tak på forhånd -
Inertimoment
ForumindlægHvordan forstås følgende: Bestem ud fra figur 1 (en håndvægt) inertimomentet af en håndvægt omkring en akse gennem skivernes centrum. Jeg forstår ikke hvad jeg skal beregne inertimoment af. -
Matematik hjælp til linjens ligning
ForumindlægHej.. Skal bruge en person som kan hjælpe med noget matematik .. Gider ikke skrive alle de opgaver ind som jeg skal have forklaret så derfor får i en af dem, og hvis du kan finde ud af den må du meget gerne skrive, for så kan du højst sandsyligt også hjælpe med de andre :-) 1) Den... -
hjælp til mat.opgaver
ForumindlægJeg ved godt at folk ikke er herinde for at lave andres lektier, men jeg har virkelig brug for det denne gang!!!Jeg har 6 opgaver for til i morgen og kan max nå at lave 4 af dem, og hvis de ikke afleveres så får jeg fravær...Opg. 1) I et koordinatsystem er givet punkterne C(-3,2) og P(-7,5).Beste... -
induktion - magnetfelt
ForumindlægJeg er igang med at skrive en fysikrapport om induktion, vekselsspænding og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad magnetfelt og induktion har med hinanden at gøre. Er det når man laver induktion ved at føre en magnet op og ned i en spole så der bliver dannet et magnetfelt?? Jeg er ret usikk... -
Nogle der vil hjælpe mig med at forstå det her
ForumindlægAdam af Bremen om Harald Blåtands omvendelse mellem 960 og 965 "Så snart kong Otto, hjulpet af Herrens nåde, var reddet fra sine brødres lumske anslag, øvede han retfærdighed og domsmagt blandt hedningerne. Da han havde tvunget næsten alle de riger, som efter Karls død var faldet fra, i...
