Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3941 til 3960 af 160716
-
Matematik! trekanter
ForumindlægHej. Jeg sidder her med noget Geometri og ville hører om jeg kunne få lidt hjælp. Jeg har uploadet figuren og spørgsmålene:) Tak på forhånd. a) har bestemt BC= 9,2 ved at sige: d2= b2+c2 = 9,2. Men jeg skal også finde arealet af trekant ABC, hvilket jeg ikke kan fordi jeg ikke har højden, som... -
Hjælp til valg af fag med Musik A
ForumindlægHej :) Jeg står i den ret så nedern situation, at jeg skal vælge emne og fag i SRP allerede på mandag! Og jeg er virkelig på bar bund, jeg er tvunget til at skrive i musik, da det er mit eneste A-niveaufag i min studieretning. Er der nogle der har forslag til kombination og område med andet fage... -
Matematik-hovedbrud
ForumindlægHej alle Jeg har fået følgende spørgsmål for i matematik på b-niveau: Beregn vinklerne i en ligebenet trekant der har den dobbelte højde men samme areal som en ligesidet trekant. -
Matematik problem ..:(
ForumindlægHej alle. Er der en der kan hjælpe med dette babylonske problem?? 1. Summen af to kvadraters areal er 1525. Side op det andet kvadrat er 2/3 af det første plus 5. Find hver af kvadraternes sider(kilde: Katz, Victor., ”A history of Matematics an introduction”. Den er vild svær!! V.H Andreas. -
Studieretningsvalg (5 a fag)
ForumindlægHej, jeg går i 1G og jeg har valgt samfundsfag A engelsk A linjen, jeg kan virkelig mærke at jeg har det klart bedre og føler mig meget bedre når jeg har fysik og biologi, selvom det er på c niveau dog jeg er virkelig glad for engelsk men jeg er super vild med fysik på c niveau lige nu. Jeg ove... -
Haster MATEMATIK help
ForumindlægDen årlige omsætning på spil i Danmark kan for perioden 2000-2004 med tilnærmelse beskrives ved Modellen y = 2,5x + 10,5 Hvor y er omsætningen, målt i mia. kr., og x er antal år efter 2000. a) Hvad fortæller tallene 2,5 og 10,5 om omsætningen På spil? a = 2,5 fortæller at den årlige omsætning... -
Haster matematik eksamen!!
ForumindlægHej. Sidder med mine eksamensspørgsmål, ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Gør rede for ligningen for eksponentiel udvikling og for grafens udseende.. Har kigget i mine bøger og noter, men kan ikke forstå det:((( -
Matematik beviser
ForumindlægHej folkens - skal op til årsprøve i den kommende uge og vil virkelig gerne øve mig! Derfor ville jeg høre, om i kendte nogle hjemmesider hvor jeg kunne øve nogle bestemte beviser i b.la differentialligninger og integralregning. Tusind tak - pls hjælp! -
Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik
ForumindlægHej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k... -
Matematik eksamen
ForumindlægHejsaJeg håber I kan hjælpe mig. Jeg står og skal op i matematik på fredag (A-niveau på 1 år), og tænkte om der ikke er nogen der kan give eksempler på sådanne eksamensspørgsmål. Og i det hele taget hvordan eksamen forgår, da vores lære ikke har sagt specielt meget. -
Matematik b
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til matematik b er der nogen derude som kan hjælp mig på nuværende tidspunkt går jeg i 2.a -
Hjælp til matematik - udregninger
ForumindlægHej med jer. Jeg har nu fået min første aflevering i matematik på gym. for! Jeg er nu næsten færdig, men mangler stadig nogle stykker, som jeg virkelig har brug for at få hjælp til. Håber der er nogen derude som vil hjælpe mig. Stykkerne: a + b - 2 * a * b - b 4 * a * (-3) - a * (-4) * 2 Jeg kan... -
matematik aflevering
ForumindlægHej alle sammen. Tegn ottekanten med vinkelspidserne A (-1,5), B (2,6), C (5,5), D (6,2), E (5,-1), F (2,0), G (-1,-1), H (-2,2). Find dens areal. Be- stem den stumpe vinkel mellem diagonalerne BG og HC. Har ingen ide hvordan jeg skal gå til denne opgave, altså med at finde arealet, nogen de... -
MATEMATIK-OPGAVE
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig at løse opgave 4? Opgave 4 Funktionerne f og g er givet ved f(x) = -0,25x +3,25 g(x) = √x +2 a) Bestem definitionsmængde (mulige x-værdier) for f og g b) Tegn graferne for de to funktioner i samme koordinatsystem c) Bestem værdimængde (mulige y-vær... -
Hjælp til Matematik:S
Forumindlæghey det et opgave jeg ikke er helt med i jeg ville spørge om der er en som kan løse de : tabellen giver en sammenhæng mellem x og y x -5, -3, -2, 2, 6, 8 Y -11, -8, -6,5, -0,5, 5,5, 8,5 a. afbild tallene i et kordinatsystem og gør rede for, at y er en linær funktion af x. ... -
Opblanding Matematik.
ForumindlægHej, jeg står med en aflevering til på torsdag. Jeg er stødt på en opgave som jeg ikke har regnet med før, opgaven lyder således: En kande med saftevand rummer 1 liter. Man har blandet det i forholdet opblanding til 5 liter. Man vil gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget ... -
ægyptisk matematik
Forumindlæghej jeg skal regne 2/13 vha. 2/n tabellen på den ægyptisk metode, nogen der kan hjælpe med det ? -
Eksamenssæt i matematik
ForumindlægDet er virkelig svært at få fat i eksamenssæt.. så ville høre, om der er nogle her, som eventuelt ligger inde med nogle eksamenssæt? Det må også gerne være lavede opgaver, som jeg kan bruge til inspiration! Mvh -
Matematik aflevering. HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har siddet og regnet denne opgave, er der nogen der gider og se om jeg har regnet rigtig?? -
Hjæp Matematik
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave med linærefunktioner men blev lige i tvivl om noget. Skal jeg i opgaven lave linære regression, eller skal jeg bruge formlerne a= y2-y1/x2-x1 og b=y1 *ax1 for at finde a og b? Jeg bliver lidt forviret over, om man skal de ene eller det andet. Opgaven er ...
