Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4421 til 4440 af 33009
-
Odysseen
ForumindlægHej jeg sidder her og læser lidt boganmeldelser. Er der nogen der ved om der er forskel på Odysseen Fortalt af Bent Haller og Homer? Hvis der er. Er der så nogen der ved hvor jeg kan finde et referat af Odysseen fortalt af Bent Haller?På forhånd tak. -
Palæstina/Israel
Forumindlæghvad vil det sige hvis et land ligger op til at danne en bi-national stat.det drejer sig om britterne som ønskede det med hensyn til staten Palæstina/Israel..og hvad vil det her sige : at det britiske mandatmagt ønskede endvidere at gøre jødisk immigration betinget af ikke alene af områdets økono... -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Eventyr
ForumindlægHej fokens :-) Er der nogle af jer der kunne rette et eventyr? I vil gøre mig en store tjeneste, hvis det er at i vil. Hvis så er den her: Der var engang en prins, som nogle år forinden havde mistet sin far. Så nu levede han alene sammen med sin mor og to brødre. Da kongen levede, holdte han mere... -
Kildekritik
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive SRP, og skal udføre en kildekritisk undersøgelse i analysedelen. Jeg er dog virkelig ræd, idet jeg ikke kan huske hvordan man lavede en meget grundig kildekritisk undersøgelse? Men jeg ved dog, at der nærmest er en opskrift man kan følge slavisk. Er der d... -
Lille oversættelse
ForumindlægHej! Der er en del steder, jeg er i tvivl her.. Håber der er nogen der vil kigge den igennem!Studerende taler "cirkusengelsk" på universitetet"Kun 20 procent af de studerende på den internationale humanistiske basisuddannelse ved Roskilde Universitetscenter (RUC) behersker engelsk ... -
hjælpe med
Forumindlæg..hej er den nogen der kan hjælpe mig med at rette den engelsk oversættelse... Dansk: Hvordan bar du dig ad? Spurgte vi, og hendes blå øjne lyste, når hun svarede: man sigter lige mellem øjnene, det er såmænd ikke så svært. Det var et godt svar, syntes vi, og hun fortsatte i nøjagtig samme tone:... -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket emnet "Internet and consumerism" i engelsk, og jeg aner ikke rigtig, hvad jeg kan snakke om, ud fra det emne. Så jeg tænkte i måske kunne hjælpe mig :-) Jeg må ikke snakke om facebook og internettes historie. Jeg overvejer emnet "reklamer på i... -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
Jurastudie på KU STX?????
ForumindlægHej. :-) Jeg overvejer om jeg vil læse jura i fremtiden, dog går jeg kun i 9. klasse men jeg skal jo til at søge ind på min ungdomsuddannelse. Mit spørgesmål er om jeg kan nøjes med at gå på STX for at komme ind på et jurastrudie efterfølgende?. Jeg har prøvet at finde svar både på KUs hjem... -
pH- beregning
Forumindlægberegn pH af syreopløsningen 0,100 HF -
Er dette snyd?
ForumindlægHej, jeg har været så heldig at få 11 sideres læsning i en biologi bog for... Og jeg er typen der tager noter til ALT om det så betyder, at jeg skriver hele bogen ind på min computer, som mine noter.... (Som jeg somregl gør, da dette fungere for mig) Jeg ville bare lige høre om det så er snyd, h... -
2.g opgave ?
ForumindlægHej sidder her er mega meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive i min 2.g opgave.. kan vælge imellem historie og dansk..? Hvad synes I ? -
Samfundsfag A
ForumindlægEr der nogle, der kender til et VUC/ HF, hvor da udbyder Samfundfag på A niveau på flex/ fjernundervisning ?
