Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5081 til 5100 af 160716
-
hjælp til eksamensprojekt matematik - haster
ForumindlægOpgaven lyder således: Giv et overslag på det samlede vinduesareal af de 7 vinduer på kuplen PNG vedlagt med kuplen, hvor man ser vinduerne. -
Matematik - alkoholpromille
ForumindlægHej er der nogle der kunne hjælpe mig med at lave den her, da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den. Tak på forhånd! -
Et ekstra A-fag
Forumindlæghej jeg overvejer at hæve et ekstra A-fag, men er bange for, at det vil blive hårdt med alle de afleveringer... jeg har ikke besvær med at aflevere min afleveringer til tiden foreløbig hvor jeg har 4 A-fag... overvejer at droppe valgfaget på C-niveau og hæve faget B- til A-niveau... nogle der ha... -
Eksamensbevis: A-niveauer
ForumindlægJeg har 3 A-niveauer på mit HF enkeltfag eksamensbevis: Dansk A, Engelsk A og Matematik A. Er der noget med, at man så må gange med noget, netop fordi man har 3 højniveaufag, eller? ... Ud over at man må gange sine samlede eksamenskarakterer med 1,08, hvis man søger ind på en videregående u... -
Svært matematik
ForumindlægOpgave 1 For en bestemt E. coli bakterie gælder en sammenhæng af formen log(y)=0,018x + 4,7 hvor x er tiden i minutter, og y er antallet af bakterier. a) Til hvilket tidspunkt er antallet af bakterier 80.000? Min løsning log(80.000)=0,018x+4,7 log(80.000)-4,7=0,018x 0,20=0,018x x=11 Ef... -
samlet karakter i Mat A?
ForumindlægHej, er der nogen der ved, når man ansøger et studie gennem kvote 2 hvor der ses på karakter i matematik A, udregnes denne karakter som et gennemsnit af ens karakter på skriflig og muntlig eksamen? F.eks om en har fået 10 i skriflig og 12 muntlig, vil den karakter der indgår i kvote 2 poeng... -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
matematik opgave?
Forumindlæghej allesammen. jeg er igang med denne opgave, jeg er ikke sikker på, at have lavet rigtig.. Håber der er nogen der kab hjælpe mig. En carport er 5 m bred. Taget er lavet af bjælker, som er 6 m lang. Hvor mange grader er taghældningen? Hvor lang skal bjælkerne være for at taghældningen skal blive... -
HJÆLP Matematik/Kemi :)!
ForumindlægJeg har nu siddet med følgende opgave i et par timer, og har derfor brug for hjælp, da jeg virkelig ikke ved hvordan man løser opgaven. :) Håber nogen kan hjælpe mig med dem. Opgave 3) Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som f.eks. vand og benzen, når stoffet er ... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Amazonfloden matematik
ForumindlægSidder lidt med denne opgave der driller Jeg har fået opstillet min matrix B, og min matrix som skal stå for rotationen af afbildningen B=<0.09,1.15> Aθ=<-cos(pi/4),-sin(pi/4)|sin(pi/4),-cos(pi/4)> Er også ret så blank på opgave 5b :) -
matematik funktionsforskrift
ForumindlægOpstil en funktionsforskrift for den del af cirklen, der indeholder cirkelbuen AQB hvad er svaret og kan nogle fortælle mig hvordan i kommer frem til resultatet? -
HJÆLP matematik geometri!
Forumindlæger der please nogen der kan hjælpe mig???? har lavet halvdelen af min aflevering om fordi at min computer blev ramt af virus... god måde at starte 1.g på hva???? Spørgsmålet lyder sådan: Beregn arealet A af en trekant med grundlinjen x og højden (x-3) cm OG Hvor stor er vinkel x når de ... -
Matematik hjælp søges
ForumindlægHej kære mennesker derude! Jeg har en opgave for til i morgen, hvor jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal løse den. Jeg håber nogen af jer vil hjælpe! Opgave 8. I en lokaltelefonbog kan man købe spalteannoncer. Prisen for en sort/hvid spalteannonce er proportional med højden, som måles i m... -
matematik generelt
Forumindlæghej jeg sidder med denne opgave og hr lavet noget af den dog så kan jeg ikke finde ud af resten ( dem som er markereet gule er der nogen som kan hjælpe mig -
Matematik opgave, hjælp?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp, jeg har sat en billede ind, nogle der gerne vil hjælpe+ -
Babylonsk matematik
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med at løse denne opgave, for har ingen ide om hvordan man laver den? -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny... -
Matematik opgaver
ForumindlægHej Jeg har svært ved at regne nogle opgaver ud, er der nogen der vil hjælpe med, hvordan man regner dem ud og hvilke formler man bruger? opg 1: 2 opg 2: 2, 3 opg 3 opg 4: 1
