Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5761 til 5780 af 11183
-
Litteratur kanon
ForumindlægHej Hvorfor er det vigtigt med en kanon i det senmoderne samfund? Og hvad bruges en kanon til? Mvh. shufte -
Dumpede alle fagene på først år uni
ForumindlægHej! Hvad sker der hvis man har dumpet alle fagene på første år af universitet? -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
1 måned til sidste skoledag!
ForumindlægNu er der ikke lang tid til sidste skoledag for 3g'erne! men alligevel synes jeg tiden er uendelig lang! ARG! Jeg gider ikke mere! Giv mig nu bare fri! hehe Håber der er andre, der har det på samme måde! -
12 taller
ForumindlægEr der nogen fremgangsmåde til hvordan man kan få 12 taller ?? -
Forskelle på uni'erne? Fordomme vs. Fakta
ForumindlægHej Da jeg om nogen tid skal til at læse videre vil jeg gerne høre jeres mening om de forskellige uni'er. RUC og Ålborg, både overordnet set og strukturisk mi´nder om hinanden. Samme ligehedstræk gælder for KU og Arhus. Men hvad med syddansk? Og hvad er de centrale forkelle mellem hhv, Ålbo... -
K: psykologibøger til KU 1. semester
Forumindlægjeg søger brugte bøger til 1. semester i psykologi på KU giv lyd hvis du ligger inde med nogle du vil sælge mig -
1.2.3 personsfortæller.
ForumindlægHej allesammen. 1 persons - Jeg-fotæller 2 - du fortæller 3 - han hun ^ er overstående korrekt? -
integralreging og stamfunktion
Forumindlægjeg fået følgende eksamens spørgsmål. gør redefor begrebe stamfunktion, her under regneregler for ubestemte integraler. i redgørelsen af begrebet stamfunktion. skal jeg bare sige at i integral regning benytter man sig af stamfunktion, fordi i integral regning der har man den aflede funktion og ma... -
Delprøve 1
ForumindlægHej Jeg skal øve mig på de grammatiske regler som kommer i delprøve 1 så mit spørgsmål er hvilke regler er ofte forekommende i delprøve 1? :) -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x... -
Nulreglen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i et spørgsmål om nulreglen i matematik, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal løse følgende ligning: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Eksamensspørgsmål - geometri
ForumindlægHej, jeg har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til eksamen. Har virkelig brug for hjælp! Forklar hvad ligedannede figurer er. Definér ensvinklede trekanter, og vis at forholdet mellem ensliggende sider er konstant. Vis at hvis en trekant skaleres med en faktor k, så skaleres arealet med... -
Huske beviser
ForumindlægEr der nogle generelle råd og regler, som der gør at man bedre kan huske matematiske beviser? Jeg synes det er svært at huske, men min lærer siger vi får brug for det, hvis vi kommer op i mundtlig eksamen :( -
uddannelse
Forumindlæghvordan kand et være at vi i danmark klarer os dårligere end andre lande der bruger færre penge på uddannelse? vi siger heæe tiden at den sociale arv stadig eksisterer men det gør den jo egentlig ikke i forhold til uddannelse. tal viser at flere og flere unge der ikke kommer fra en akademisk fam... -
A niveau?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og på mandag får vi en prøve i matematik fra gymnasiet i matematik på a niveau. Jeg har rimelig styr på anden- og tredjegradsligninger, integral- og differentialregning. Og lidt styr på Vektorer. Hvad mangler jeg? -
SØGER HJÆLP TIL HISTORIE - ODENSE
ForumindlægHej alle. D. 27/06-2012 bliver jeg student, men dette kommer ikke af sig selv. D. 26/06 trækker jeg mit emne i historie, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at finde en som gad at hjælpe et par timer tirsdag d. 27. Dette er selvfølgelig imod betaling. Hvis der er nogen som er klar p... -
Fravær inden man bliver smidt ud
ForumindlægHvor meget fravær skal man have på et gymnasium indtil man bliver smidt ud ? -
Logaritmefunktionen..
ForumindlægHey, sidder i en krise. Kan ikke løse den her: Log(x^2+64)=2 Er nået her, men ikke længere: =>log(x^2)+log(64)=2 Men med x^2,,.. er jeg fortabt?? Håber nogle kan hjælpe.. Mv
