Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5861 til 5880 af 11183
-
KU jura 2010
ForumindlægHej alle sammen Bare af ren nysgerrighed: Er der nogen af jer, der regner med at starte på KU jura til september? Hvor sikker er I på at komme ind i forhold til jeres gennemsnit indtil videre? Og hvad er jeres forventninger til studiet? Hilsen Sarah =) -
Horizontal gene transfer
ForumindlægHej. Jeg har siddet og læst om horizontal gene transfer og de tilhørende mekanismer (Konjugation, transformation og transduktion) og jeg kom til at tænke på hvilken af de 3 mekanismer bakterien foretrækker at bruge når den skal have overført et gen til en anden bakterie? Håber I kan hjælpe. -
Spørgsmålstrækning til FSA engelsk mundtlig.
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilke spørgsmål man kan risikere at trække, efter man selv har fortalt om sit selvvalgte emne. Hvad kunne et spørgsmål foreksempel være? -
Hvordan er Jura-studiet??
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere jura efter sommerferien på Århus Uni. Jeg vil bare lige høre fra evt. andre jurastuderende om hvordan det er at læse jura? Om det er meget tungt/bliver kedeligt? Hvad har man fx om; altså det indholdsmæssige? (Ved godt det handler om love osv, men på hvilken måde -... -
Hvordan foregår en dansk-eksamen?
ForumindlægHej, dette spørgsmål har sikkert været her før, men nu kommer det lige igen: Hvordan foregår en eksamen i dansk? Jeg har trukket mit emne, valgt en novelle, er i gang med at skrive om den, men hvor meget skal jeg skrive? 10 min? 15 min? er der så spørgsmål bagefter? Ved at eksamen i det hele ta... -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
Jura: klausul & bestemmelser
ForumindlægHey! Ville lige høre om der ikke var en venlig sjæl, der kunne forklare mig hvad følgende udtryk dækker over? - Generalklausul - Processuel bestemmelse - Materiel bestemmelse - Sanktionel bestemmelse -
Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)
ForumindlægHej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd! -
Opgave om fulgmagt/erstatningsret
Forumindlæghej folk Har en lille opgave som jeg godt kunne bruge lidt imput til. Den lyder følgende: Opgaven kan deles op i forskellige dele: 1. Anders var efter sin finansøkonomieksamen pr 1. august 2009 blevet ansat i Odense Bank. Filialchefen – Feddersen - havde hurtigt givet ham en ramme til bev... -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
Fysik/Kemi 9. klasse - hjælp?!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i mundtlig fysik/kemi d. 12. juni, og jeg er allerede mega nervøs! Jeg har overhovedet ikke styr på noget som helst, føler jeg, da jeg aldrig har været specielt god til fysik/kemi (og matematik for den sags skyld.) Til jer, der enten selv går i 9. og skal til... -
at øve sig ?
Forumindlæghej jeg går på 1.g og havde et spørgsmål til elever derfra og også fra 2- og 3g når i har lavet noget på skolen (lært noget) og så kommer hjem øver i jer så lidt på det selvom i ikke får det for ? hjælper det på længere sigt og hvor længe skal man bruge på det dagligt ? skal man sidde og gøre de... -
Fravær STX
ForumindlægHej :) Er der en regel for at man ikke kan komme til eksamen i et fag, hvor man har over 10% fravær, når man snakker stx? Mvh -
sandsyndlighed
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp til denne opgave og den skal besvares inden imorgen 12:00. EN sød sjæl som vil hjælpe mig? -
Eksamen
ForumindlægHEj.. kan man godt få både ulæst og læst tekst til mundtlig eksamen? At man skal perspektivere til ek. klokken(læst tekst), kan det være en anvisning? -
Reklamer som fordybbelsomårde
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamer som fordybbelsområde. Min lærer har opgivet 6 reklamer, som jeg kan perskeptivere til. Nu skal jeg finde min egen. Jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Det skal være en trykt reklame. Er det bare sådan, at jeg går ud og køber en avis og finder en reklame? ... -
Problemformulering på uni?
ForumindlægSkal til at skrive en problemformulering, men er lidt i tvivl om hvordan sådan en skrives bår man nu går på uni? SKrives den bare på samme måde som på gym? Altså tænker på formkrav og sådan? PS: ville være rart me devt. eksempler -
17 år og matematik ikke mig!
ForumindlægHej jeg er 17 år, og går på gymnasium, jeg jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen til matematik, jeg har det lige nu på B niveau, det ikke fordi jeg ikke kan klare det, tror godt jeg kan slæbe mig igennem gym med en karakter på 02 - 4.. men ellers ville gerne ha' det sådan jeg ikke skulle s... -
matematik, gode råd ? :)
ForumindlægHej alle. Jeg skal til terminsprøve i mat imorgen.. Og denne prøve, kommer til at betyde meget for mit kommende karekterblad... er der nogle der har gode råd mm ? er der en som ved, hvad jeg kan have med til at spise ? :) man siger, at en banan er rigtig godt at tage med, da men kan koncentrere s... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je...
