Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6501 til 6520 af 11183
-
Proteinsyntese og AB0
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f... -
Ketonstoffer under faste
ForumindlægHej ! er der en der kan hjælpe mig med at forklare hvordan ketonstofferne kommer og hvad det gør ved kroppen (syreforgiftning), men hvilke betydning har det på kroppen?? Håber der er en der kan hjælpe ! -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
SRP
ForumindlægHej. Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om? Tak på forhånd. -
Autoklavering
ForumindlægHvorfor autoklaverer vi substrater? - og hvordan kan det sikres at det autoklaverede substrat er sterilt? -
Eukaryote celler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg siddr og skrivr opgave omkring kemisk energi. I forbindelse med det er jeg kommet ind på eukaryote og prokaryote celler. Jeg ved at eukaryot celler har en cellekerne og prokaryote celler ikke har. Den eukaryot celler er langt mere kompleks og væsnr der bastår af eukaryote ce... -
hvorfor er kobber giftigt og stadig vigtigt?
Forumindlægjeg ved at kobber ikke er så giftigt, men satdig kan skade ved enten at udsende kopper ioner cu2+, efter den optagere fx oxygen molekyler fra luften, som den udsender proccesen der hedder oxidation. den kan også fysisk skade ved at ophober sig i kroppen på dyr og mennesker, hvor udskillelsen af ... -
problem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælpe, for jeg kan ikke finde på noget naturfagligt problemstilling. Mit overemne er ´´Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan´´ så hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
Gode råd til at huske at huske indholdet af en tekst i alle fag.
ForumindlægHej Nogle der har nogle gode råd til bedre at kunne huske indholdet af en given tekst, hvad end det er en novelle der skal analyseres eller mave-tarm kanalen der skal forklares. Er der en måde at læse på der er mere effektiv, jeg tænker på, skal jeg fokusere på detaljerne, altså slå alle de fag... -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Hjælp til valg af bachelor
ForumindlægHej Jeg står i et kæmpe dilemma, da jeg skal søge ind på en videregående uddannelse inden for 6 dage og samtidig ikke er afklaret med, hvad jeg gerne vil. Mit gennemsnit er over 13, hvorfor jeg højst sandsynligt vil blive optaget på min førsteprioritet uanset retning. Jeg finder følgende udda... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Gymnasie, karakterer
ForumindlægHej!De karakterer jeg får i 1.g har de nogen indflydelse på mit gennemsnit i 3.g? -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Darwin
ForumindlægHvad går diskussionen ud på angående Darwins ift. biologundervisning? -
Overvejer at gå en klasse om
ForumindlægJeg sidder i et enormt dilemma. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, fordi jeg føler jeg former min fremtid her men jeg er så usikker på hvad jeg skal gøre.Jeg startede ud på gymnasiet med den tro at jeg bare ville arbejde og så komme hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet, set ... -
Simpel opgave, man skal bare lige ha hjernen.
ForumindlægOkai. jeg har siddet med den her længe, men er nu ik det største geni til kemi:Ved ulykker på atomkraftværker er der risiko for udslip af radioaktive stoffer. Et af dem er I-131, som er β- -radioaktiv.A) Opskriv henfaldsskemaet for I-131.En ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-1...
