Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6661 til 6680 af 33009
-
rettelse af stil
ForumindlægHej. tænkt på om der var nogen der lige gad se min stil igennem for fejl for det har gået rimelig skidt de sidste par gange. The title “Absent” fit on the mother and her son. The son is taking drugs so he is absent and does not see have it effects the people around him and specially the mother.... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Amerikansk Indenrigspolitik
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive studieretningsprojekt om USA's udenrigspolitik i samfundsfag og historie. Vi er ikke så langt i processen, og problemformuleringen er ikke defineret endnu. Men den skol nok først og fremmest handle om hele strukturen. Derudover tænker jeg at det/den amrikanske sys... -
Amerikansk politik - Samf/Hist
ForumindlægHej Har valgt at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag A og Historie A Jeg har valgt at emnet skal hedde Amerikansk politik. I starten ville jeg skrive om det igangværende valg, men synes det er svært at komme ind på historiedelen, og finde materiale til den del. Jeg har snakket med min lære... -
Demokrati i Mellemøsten
ForumindlægJeg har valgt demokrati i Mellemøsten med fokus på Egypten. Nogle som evt. har nogle gode idéer til hvad jeg kan komme ind på. Jeg har samfundsfag og Egypten. Jeg har tænkt mig at lave et afsnit om Egyptens historie siden 1945 som er historisk, og et afsnit som disskuterende (samfundsfagligt) han... -
Oversættelse
ForumindlægJeg vil bare lige høre om den oversættelse jeg har lavet lyder nogenlunde fornuftig.Og desuden vil jeg gerne høre om I ved hvor meget man må "lave om" på ordene? Altså om det skal oversættes meget præcist eller om man må tage lidt "kunstnerisk frihed"?Anyway, her er den.Klædt ... -
Overs..
Forumindlæghej er der nogen der lige kan kigge min oversættelse igennem... på forhånd tak DANSK: Senere følger mere praktiske råd,f.eks. hvad man skal snakke med jacquline kennedy om, hvis man skulle komme til at danse med hende. Bogens forfatter mener ikke at man skal begynde med at spørge hende hvor... -
Hvordan kan jeg blive bedre til samfundsfag?
ForumindlægHejjjjjj Jeg næsten lige startet i 8. klasse og vi har fået samfundsfag. Jeg får slet ikke noget at sige i timerne fordi jeg næsten ingen ide har om hvad min klasse og lærer snakker om. Er der nogen der ville hjælpe? -
Dårligt snit eller start på ny?
ForumindlægHej alle Jeg henvender mig her fordi jeg føler studievejlederne og skolen lidt har "opgivet" mig. Først og fremmest er min situation ret indebrændt; mit fravær er tårnhøjt, både fysisk og skriftligt og mine karakterer er faldet ligesiden 1.g (går i 3.g nu) grundet at jeg ikke har været... -
Karaktergennemsnit ganges med 1,xx?
ForumindlægJeg gennemfører en 2-årig hf, med Engelsk A som tilvalgsfag, sommeren 2010. Jeg vil studere videre med det samme. Hviket tal er jeg så berettiget til at gange mit karaktergennemsnit med? -
nok med kildekritik og hermeneutiske cirkel?
ForumindlægEr det nok at bruge kildekritik og den hermeneutiske spiral i faget historie? eller er der andre metoder? -
udtryk
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man oversætter følgende 'udtryk' til engelsk: a) I mange år: For many years .. b) Man har simpelthen ikke været i...: You have simply not been in.. c) En anden ting, man absolut må gøre, når man er i..: Another must, when you are in.. d) ..ser bestemt ikke spor ... -
Hvilke tekster er interessante?
ForumindlægNu må det vist være min tur til at få hjælp.Jeg vil gerne vide, hvilke emner 8.-10. klasses elever finder interessante at læse om. Det gælder naturligvis både dansk og engelsk.Vil I helst læse om ting fra jeres (kommende) hverdag som f.eks. diskoteker, sport, hobbyer osv. eller vil I foretrække a... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Projekt Bahrain
ForumindlægJeg arbejder for tiden med et projekt, hvor vi har fokus på de oprørske lande lige for tiden. Her har jeg fået Bahrain, og da det ikke lige er det land, hvor man kan finde mest relevant stof omkring, så ville jeg høre om nogle herinde har arbejdet med Bahrain, eller på anden måde har erfaring me... -
Kan man tage enkeltfag som selvstuderende på STX?
ForumindlægJeg har tidligere været i gang med htx, men blev nødt til at droppe ud pga. psykisk sygdom. Jeg er nu i et godt, men længerevarende behandlingsforløb, og jeg tager nogle enkeltfag gennem VUC: Tysk C og religion C som netundervisning, og matematik B som selvstuderende med eksamen til maj/juni. For... -
Microserfs
ForumindlægNogen, der har noter til Microserfs? -
Und was bekam des Soldaten Weib
ForumindlægNogle der har noter til denne tekst? -
Why, Honey? Har brug for resume..
ForumindlægHAr brug noter please send! -
Socialrådgiver udd.?
ForumindlægHej Er det nogen, der har noter til socialrådgiver udd.?
