Samfundsfag

Hvordan kan jeg blive bedre til samfundsfag?

13. september kl. 09:48 af annoym2020 - Niveau: 8. klasse

Hejjjjjj

Jeg næsten lige startet i 8. klasse og vi har fået samfundsfag. Jeg får slet ikke noget at sige i timerne fordi jeg næsten ingen ide har om hvad min klasse og lærer snakker om.

Er der nogen der ville hjælpe?

Brugbart svar (1)

Svar #1
13. september kl. 10:01 af MorganH

Det er nogle år siden jeg gik i 8 klasse, men I får vel udleveret bøger og en slags pensumliste? Lærere planlægger i forvejen, så eleverne kan læse lektier før timen. Hvis du ikke aner hvad der skal læses, så spørg din lærer, om du ikke kan få udleveret en liste over de sider I har læst indtil nu.

Gå så hjem, læs dem, læs dem igen og tag noter denne gang. Når du så er til din næste samfundsfagstime, er jeg sikker på, at læreren enten siger hvad I skal læse til næste gang eller skriver det på tavlen. Få dig en notesbog og skriv op fra dag til dag hvad du skal huske at læse, så du ikke glemmer det. 

Svar #2
13. september kl. 11:46 af annoym2020

Det er nogle år siden jeg gik i 8 klasse, men I får vel udleveret bøger og en slags pensumliste? Lærere planlægger i forvejen, så eleverne kan læse lektier før timen. Hvis du ikke aner hvad der skal læses, så spørg din lærer, om du ikke kan få udleveret en liste over de sider I har læst indtil nu.

Gå så hjem, læs dem, læs dem igen og tag noter denne gang. Når du så er til din næste samfundsfagstime, er jeg sikker på, at læreren enten siger hvad I skal læse til næste gang eller skriver det på tavlen. Få dig en notesbog og skriv op fra dag til dag hvad du skal huske at læse, så du ikke glemmer det. 

uh...altså vi kommer ikke til at lave nogle skriftlige opgaver, da kun mundligt betyder noget. Vi har ikke fået nogle bøger eller en slags pensumliste, men der noget som hedder "ugens nyhed", hvor en elev skal snakke og resten af klassen debaterer... 

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. september kl. 12:43 af Justitia

Følg med i:

TV Avisen
Debatten
Deadline 
Clement kalder Jorden
Presselogen
Aviser
Dokumentarer
Demokratiske valg - f.eks. det danske folketingsvalg og præsidentvalget i USA

Selvfølgelig er det også en god ide at læse bøger om samfundsteorier

Brugbart svar (0)

Svar #4
13. september kl. 12:47 af MorganH

uh...altså vi kommer ikke til at lave nogle skriftlige opgaver, da kun mundligt betyder noget. Vi har ikke fået nogle bøger eller en slags pensumliste, men der noget som hedder "ugens nyhed", hvor en elev skal snakke og resten af klassen debaterer... 

Okay, nu er lektier ikke kun til skriftlige opgaver. Har man en bog, sker det tit, at man læser et kapitel hjemme, og derefter taler om det i klassen næste gang. Men er ugens nyhed noget om samfundsfag? Gennemgår læreren slet ikke begreber på tavlen for jer? Kan du ikke spørge læreren om hvor du kan finde mere viden? De fleste lærere vil elske at hjælpe en nysgerrig elev.

Hvis du virkelig vil blive bedre til samfundsfag, så gå ind på bibliotek.dk og søg på 'samfundsfag 8 klasse'. Jeg fandt nogle grundbøger på den måde som kan hjælpe. Du kan evt også søge på e-bøger om samfundsfag for 8 klasse man kan købe. De er dyre, men du kan visse steder bestille et gratis prøveabonnement, så du kan læse det meste gratis.

Skriv et svar til: Hvordan kan jeg blive bedre til samfundsfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.