Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6681 til 6700 af 160716
-
Biologi/Matematik - SRP
ForumindlægJeg har svært ved at finde på et emne/område til min SRP, jeg har indtil videre tænkt på noget med neurologi, hvor jeg kunne måle hastigheder af nerveimpulser og måske lave nogle beregninger på, hvordan alkohol o.lign. påvirker denne hastighed (hvis den gør..). Er der nogen der vil af med nogle ... -
Matematik program til MacBookAir
ForumindlægJeg har købt mig en MacBookAir og jeg skla bruge et matematikprogram til den, men jeg ved ikke hvilket jeg skal bruge! Det skal være gratis og skal kunne bruges i 9. klasse og på Gym!!! Kan i eventuelt tilføje et link til en side hvis det er? Håber i kan hjælpe På forhånd mange tak :) -
Matematik, regne hierakiet. hjælp!?
ForumindlægRegnehierakiet.pdf jeg har vedhæftet en fil nedenunder please hjælp mig! er lost. -
Matematik - funktioner regning - 5
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at regne denne her ud? tak på forhånd. -
Anvendelse i matematik (fortsæt)
ForumindlægDer gælder, at salgsprisen kan beskrives ved funktionen: ,og 0 ≤ x ≤ 500 Hvor x er den månedlige afsætning i stk. Omkostningerne ved produktionen kan bestemmes ved funktionen C(x)= 200x+3.000, x ≥ 0 a) Bestem salgsprisen, hvis der skal afsættes 400 stk. pr. måned. Jeg har udre... -
FSA 2006 - Matematik
ForumindlægNå hva synes i? Var den svær prøven? -
pixels på computerskærmen og koordinatsystemet i matematik
Forumindlæghey SG :) jeg sidder her og skriver på min SRP og jeg er stødt på et mindre problem :) jeg skal komme ind under 5 under opgaver og den jeg har problemer med lyder: "Redegør for hvordan pixels på computerskærmen kan manipuleres og hvordan det hænger sammen med de koordinatsystemer du kende... -
HJÆLP! matematik B, angiv definitionsmængderne.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal regne denne opgave som sidste led i en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. - jeg går i 1.g og det viser sig, at jeg vi burde have lært dette i folkeskolen.. - det har min daværende lærer bare ikke sørget for. ;) så derfor ville det være helt fanta... -
Lineære funktioner og grundlæggende matematik
ForumindlægJysk har hen over julen solgt julekrus, og i den forbindelse har de haft et analysebureau til at undersøge sammenhængene mellem udbud og pris samt efterspørgsel og pris. Sammenhængen mellem pris og mængde ser således ud for Up(x) og Ep(x): Priserne for de an... -
Matematik: Begreber i differentialregning
ForumindlægHej :) Hvad vil det sige at en funktion er differentiabel? Hvad forstår man ved en funktions differentialkvotient? Jeg håber at nogle kan forklare mig konkret hvad begreberne står for :) -
Matematik parabler og paraboler
ForumindlægStrålebanen efter brydning kan generelt bestemmes med formlen: (Se billede) hvor x0 er den x-værdi, hvor strålen ankommer. Eftervis denne formel. -
Ølforbrug Matematik opgave
ForumindlægHej Allesammen Har brug for hjælp med opgave C. jeg ved ikke helt hvordan jeg skal skrive det inde, for at finde halverings tiden Det er i Maple jeg skriver opgaven -
Matematik - 2. grads. pol.
ForumindlægHej! Hvad vil det sige at jeg skal konstruere et andengradspolynomium med rødderne -5 og 15? -
Matematik: Løse ligninger , logaritme..
ForumindlægHeeej ... Kan i hjælpe mig med at løse disse to ligninger ved beregning? a) 2*log(12x+40)+5=12 b) e^2x+3=8 -
Hvad er reglerne for brug af IT89 til skriftlig matematik på HHX?
ForumindlægHej folkens. Håber der er nogen der kan give et hurtigt svar. Må man godt solve på IT89 til en skriftlig matematik eksamen på HHX på b-niveau? -
Forskellige matematik opgaver
ForumindlægJeg prøver lige at oprette denne tråd igen, da de sidste svar jeg fik var meget usikre. Er der nogen, der kan/vil hjælpe med et par opgave (de er vedhæftet) 1) I opgave 3 er jeg i tvivl om det skal være en eksponentiel eller lineær funktion? 2) I den første opgave 5 kan jeg ikke finde ud a... -
~Matematik~
ForumindlægHey folkens!!Nu er det sådan at jeg snart skal op i matematikkkkk.. er der nogen der kender nogle gode hjemsidder med gode beviser på?? der er nemlig nogle beviser, som jeg gerne vil have meget forklaring på.. det ku være en stor hjælp..:0)hey hey -
Matematik
ForumindlægHejJeg har lige en opgave jeg har et spm. tilJeg skal gøre rede for at int.(x^(2)*e^(x)dx=x^(2)e^(x)-2xe^(x)+2e^(x)+k. skal jeg differentiere x^(2)e^(x)-2xe^(x)+2e^(x)+k så jeg få integralet, er det, det man skal gøre i opgave? -
matematik
Forumindlæghjælpe? 1) lagenlærred kryber ca. 10% i vask. hvor meget stof skal man købe, hvis man skal bruge 3.5 m? tak.. -
matematik hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne her opgave? Find grundmængden og løs ligningen: x^-3,1-15=3 på forhånd tak, håber på hjælp hurtigst muligt.
