Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 7301 til 7320 af 154033
-
Vejledende opgaver matematik-A stx
ForumindlægNogen der har opgaverne: 1.014 1.018 1.020 2.003 3.015 3.016 Ville være en stor hjælp -
Noter til afsætning A, kapitel 11
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogen der ligger inde med noter til kapitel 11 i afsætnings bogen. På forhånd tak Mvh Søren -
Fysik a-niveau opgave - Radioaktivitet
ForumindlægAktiviteten af Po210 er ved produktionen af børsten 9,25 MBq. Producenten anbefaler at udskifte børstens indhold af Po210 efter et år. Børstens antistatiske virkning skyldes den ioniserende stråling fra Po210. Det kræver i gennemsnit energien 5,45 aJ at ionisere et luftmolekyle. Hvor mange luft... -
Mat A 24 maj 2019
ForumindlægDen mat prøve der blev holdt den 21 maj 2019 er det den samme 24 maj 2019? eller får man en ny -
Vejledende opgavesæt 1 A-niveau
ForumindlægHej. Er igang med at regne et eksamenssæt, men der et par opgaver som jeg har problemer med. Håber i gider hjælpe mig. :) Det radioaktive stof strontium 90 henfalder med 2,45% pr år. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. a) Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematisk udtryk,... -
F(x)=4*x^a
ForumindlægJeg sidder her og skal til en mundligt matematik årsprøve imorgen, ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig med et spørgsmål. Det lyder således: En potensvækst er givet ved f(x)=4*x^a og endvidere at punktet f(7) = 0,571 Bestem en forskrift for f Jeg håber virkelig på noget hjæ... -
Hvad står a og b for? (lineær funktion)
ForumindlægHej. Jeg har vedhæftet et billede af en opgave, som jeg har problemer med at løse. Det er opg. b, jeg har problemer med. Er der nogen, der kan forklare hvad a og b står for? På forhånd tak for hjælpen. -
Bestem a, b og c i tredjegradspolynomium
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Det er en opgave uden hjælpemidler på A niveau? Jeg skal bestemme a, b og c. Jeg har fundet ud af at C=0, da tangenten c*x+10, tangerer i punktet A(0,10). Men jeg kan ikke gennemskue hvordan man bestemmer a og b? Jeg har prøvet at differentiere funktionen, og fik: f&... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
Skema med A,B,C niveau
ForumindlægHej :D En studievejleder var ude på mit gymnasium for at fortælle en masse om uddannelsen. Under præsentationen fortalte hun om en hjemmeside, man kan gå ind på. Man skulle sætte kryds/ markere hvilke fag, man havde på henholdsvis A, B og C niveau. Der ud fra kunne man se, hvilke uddannelser ma... -
Dansk A eksamen - STX 2016
ForumindlægHvordan gik det til eksamen? -
eksponentiel vækst opgaverbestem a og b
ForumindlægHej alle , sidder med nogle opgaver omkring eksponentiel vækst og kan ikke huske alt omkring dette. Har en opgave, som burde være meget simpel, men kan ikke helt gennemskue det da det er længe siden jeg har løst sådan en opgave: f(x)=b*ax f(4)=3 T2=4 Bestem a og b Det er T2 jeg ikke helt er med... -
Bestem areal ud fra punktmængde. A(k)
ForumindlægHej godtfolk! Er i gang med en mat-aflevering, hvor jeg studser over denne opgaveformulering To funktioner f & g er givet ved: f(x)=e^2x & g(x)=e^x-k (e er defineret som eulers tal) Hvor k er et poistivt tal. For enhver værdi af tallet k afgrænser graferne for f og g sammen m... -
Fuldstændigt bevis for differentialkvotienten for X^a
ForumindlægHej :) Jeg har fået et eksamensspørgsmål, hvori der står at jeg skal gennemføre et fuldstændigt bevis for differentialkvotienterne for x^a og/eller e^x. Er ikke helt sikker på hvordan jeg gør det? :s er det nogen der kan hjælpe mig eller i hvert fald lede mig på vej På forhånd tak for hjælpen.. -
Vurdering af engelsk A - Eksamens stil
ForumindlægHej alle. Håber nogle vil bruge tid og prøve at vurdere hvad der er godt og dårligt ved min sidste stil i engelsk, nemlig eksamens stilen. A short story skulle analyseres og fortolkes og derefter diskuteres med inddragelse af 2 eller flere tekster fra bilaget. Mange tak :) -
Bekendtgørelse for eksamen, Mat A Stx.
ForumindlægHej, Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde rundt på undervisningministeriets side. Er der nogen der kan linke mig til hvordan eksamen foregår med den nye ordning på Matematik A? Altså hvor lang forberedelse, hvor meget til at votere osv? Mvh -
Logistisk vækst opstilling a differentialligning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Opstil en differentialligning der følger den logistiske vækstmodel. En population på 10.000 mennesker udsættes for smitte. Til tiden t=0 er 20 personer smittede. Funktionen i(t) betegner antallet af smittede til tiden t. Antal personer i alt betegnes med N... -
Spansk(A-niveau) - Imperfektum/Præteritum
ForumindlægHej.. Jeg har fået en opgave om de to datider imperfektum/præteritum. Jeg skal i de første to opgaver gør rede for henholdsvis Imperfektum og Præteritum. Dernæst skal jeg oversætte nogle sætninger til spansk. Jeg er ikke sikker på nogle af mine sætninger, hvor man skal gøre rede for imperfektum/P... -
betydning af a,b,c andengradspolynom
ForumindlægHej alle.. Håber der er en der kan hjælpe. Jeg har ikke rigtig forstået hvad konstanterne a, b og c betyder? er det rigtigt a har indflydelse på hvor stejl grafen er men har b både indflydelse på foskyldning og tangent hældning? eller er jeg helt væk? og har c så ikke på skæring og forskydning... -
Værdien af t, når A(t) = 30
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende spørsmål: Bestem den værdi af t for hvilken A(t) = 30. A(t) er allerede bestemt til: 1/20*t^4-2/3*t^3-68/15. Hvordan løses denne i maple? Jeg har prøvet, men jeg får et alt for højt tal ift. facit. På forhånd tak :-)
