Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7421 til 7440 af 14598
-
Skitsér grafen for f, og bestem minimum for f
ForumindlægKære forum. Jeg skal løser et par opgaver. Den lyder ordret: En trigonometrisk funktion f er givet ved forskriften a) Skitsér grafen for f, og bestem minimum for f b) Løs ligningen for Grafen for f og linjen med ligningen afgrænser sammen med koordinatakserne en punktmængde M, der har et... -
Vektoropgaver 2
ForumindlægKære forum. Jeg skal løse følgende opgaver: 1. Der er givet følgende vektorer: , og . a) Bestem koordinatsættet til s projektion på . b) Bestem tallene og , så c) Bestem arealet af det parallelogram, som udspændes af og . d) Bestem længden af hver af diagonalerne i parallelogrammet, som ... -
SRP
ForumindlægHej, kære forum. Jeg går i 3.g og skal til at vælge fag og emne til mit SRP. Jeg har fundet et emne jeg interesserer mig for (syntese af disulfiram), men er dog lidt usikker på fagkombinationen. Jeg har leget lidt med tanken om at søge om dispensation, således at jeg kan skrive i kun bioteknolog... -
SRP - Den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej kære brugere! Jeg har valgt at skrive om den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i min SRP, hvor jeg blandt andet tager udgangspunkt i nogle problemer i nyere tid, det kunne eksempelvis være kriminaliet blandt sorte, fattigdom, you name it. Derfor har brug for at finde en tale, det kan f... -
Størrelse på elektrisk felt af endelig plan
ForumindlægKære SP, Jeg har bokset en del med nedenstående spørgsmål: "En elektron befinder sig i et elektrisk felt fra en tynd, ladet plade med ladningsdesiteten σ = 45 nC/m2 . Pladen er kvadratisk med sidelængder på 7.5 cm, og eletronen befinder sig tæt på pladens centrum (langt fra kanterne)... -
Hjælp med tysk
ForumindlægHej alle søde mennesker Jeg har virkelig brug for hjælp i tysk. for jeg skal nemelig skrive en rejsedagbog omkring øsrtig på tysk. fx kære dagbog jeg er lige landet i østrig og det er super flot.... men problemet er at jeg KAN ikke tysk. derfor ville jeg hører om nogle af jer der er god til ... -
(Hurtig) Rettelse af Engelsk stil
ForumindlægHej jeg er ikke speciel god til engelsk, og søger derfor en der lige hurtigt vil løbe den igennem. Den skal som sagt bare rettes "hurtigt", detaljer er ikke vigtigt, bare at "the basic" er iorden. Stilen: Happy Birthday, 1951 The text” Happy Birthday, 1951” is wr... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHvis nogen har tid og lyst så må i gerne kigge denne oversættelse igennem for store og små fejl.Lester Burnham is a typical man in his early forties. Lester is a disillusioned writer at a professional paper in a commercial business. Lester is someone who has been living not because of his life ha... -
nutid datid rettelse, tak
ForumindlægDette er min engelske stil. håber der en der har tiden til at skimte den igennem. Den ting jeg har størt problemer med, skulle jeg mene, er nutid/datid og alt det der. Vil gerne havde de værste fejl påpeget.på forhånd tak.og ps, indledningen er ikke helt færdig, men det er selve fremstilingen.A L... -
ordstilling.
Forumindlæghej...er der nogen der kan kigge min opgave igennem..har virkelig brug for hjælp..især sætninger med dansk ordstilling, som skal laves om..jeg håber der er nogen der kan hjælpe...på forhånd tak .... The short story was written by Richard Russo and was published in 2003.In this story we hear about... -
HJÆLP til rettelse af Engelsk
ForumindlægDet her er teksten jeg vil øve til min fremlæggelse til 9 klasses engelsk afgangs eksamen. Jeg har emnet Homeless people in USA. Jeg vil blive meget taknemlig hvis der var en der lige vil kigge den igennem for fejl og grammatiske fejl, og input til hvad der måske vil lyde bedre. På forhånd tak :-... -
Hjælp til rettelse af engelsk stil - gerne idag, tak på forhånd :D:D
ForumindlægBlackberries This is the perspective, thoughts and decisions the elder woman have had in the shorts story blackberries. She has written about her feelings and worries in her dairy, and it’s her way to come out clean. Dear Dairy. I used to believe that my existence sometimes could be too ... -
Projekt - Selvmord
ForumindlægHey alle sammen. Jeg går i 9 klasse og som alle andre skal jeg igennem en projekt, Jeg har valgt om at have om selvmord, da vores overemne er Det dyrebar liv. Min problemformulering lyder sådan her: Vi lever i et samfund hvor vi ikke mangler nogle former for matrialegoder, og hvor de fleste m... -
I østen stiger op.
ForumindlægJeg skal lave en anayse af det lyriske digt "I østen stiger solen op" til imorgen, og det eneste jeg mangler, er de sproglige virkemidler. Er der nogle, der kan hjælpe mig med at finde nogle metaforer, personificeringer og besjælinger i digtet? Her er digtet: I østen stiger solen ... -
Rettelse
ForumindlægNogen som vil rette dette ? Dansk: Gerd Wieseler vil ikke involveres personligt. Men det er svært, for under en totalovervågning lever man med sit mål. Jeg tror filmen hedder de andres liv fordi Gerd Wieseler følger de andres liv så tæt på. Efter ”syndefaldet” tager han sine menneskehed med på ... -
Rettelse
ForumindlægNogen som vil kigge dette ? Dansk: Gerd Wieseler vil ikke involveres personligt. Men det er svært, for under en totalovervågning lever man med sit mål. Jeg tror filmen hedder de andres liv fordi Gerd Wieseler følger de andres liv så tæt på. Efter ”syndefaldet” tager han sine menneskehed med p... -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej . nogen der kan hjælpe med at oversætte denne tekst? "den amerikanske litteraturs sjæl" Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som... -
En der vil se nogle sætninger igennem?
ForumindlægIndsæt nutidsformen af udsagnsordet i parentes. Everybody has a CD-player. (have) The police are looking for a 19-year-old man. (be) Peter and his wife have just bought a new house. (have) There are many people present. (be) Wages are paid once a week. (be) Mathematics is my favourite subject. (b... -
Case til socialisering
ForumindlægHej alle Jeg er lidt i panik ;-) Jeg sidder som mange andre og skriver SRP med en opgaveformulering fra mine vejledere, der siger nedenstående: Opgaveformulering: Overordnet problemformulering: Hvordan socialiseres børn i førskolealderen i dag, og hvilken betydning har dette for børnenes sener... -
Swedish veterinary student in need of a home!
ForumindlægHi My name is Caroline Behm and I'm a 21-year old girl from Sweden. 30th August I will start my education in Veterinary Medicine in Copenhagen and I still haven't found somewhere to live. At the moment I live in the north of Sweden (Östersund) with my boyfriend and our 2 friendly dogs. W...
