Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7681 til 7700 af 127115
-
Til sommer - Hanne-Vibeke Holst resume
ForumindlægJeg er igang med dansk stil, og mit resume må kun fylde 100-150 ord men mit fylder 311 ord! Nogen der gider hjælpe mig med at forkorte det??? Louise er en ung syttenårig pige. Hun bor i en kedelig provinsby hvor intet sker. En dag kommer Stine fra København, og sætter gang i byen. De bliver b... -
For lavt snit - Tage 3.g om?
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der enten selv har eller kender nogen, som har taget 3.g om på gymnasiet med henblik på at forsøge at forbedre sit snit og komme ind på drømmeuddannelsen? Jeg står selv i den situation, at jeg kommer sandsynligvis ud med et snit mellem 10,2-10,4 med A-bonus og hur... -
alkohol og stivelse til energi
ForumindlægEr ved at lave en biologi rapport, men de her to spørgsmål kan jeg ikke rigtig finde svar på. Nogle der kan hjælpe? (: 1)En stor del af kulhydraterne i honningkagerne indtages som stivelse. Redegør kort for hvordan stivelsen nedbrydes og omdannes til energi i kroppen 2) Forklar hvad der sker me... -
kemi
ForumindlægKonc. svovlsyre ( 4.0 mL) og konc. salpetersyre (4.0 mL) blandes i et 25 mL bægerglas og køles på et isbad. Konc. svovlsyre (20 mL) anbringes i en 100 mL rundbundet trehalset kolbe med magnetomrører og termometer og køles til 0 °C. Methylbenzoat ( 6.1 g ~ 5.6 mL) tilsættes svovlsyren p... -
konklusion
Forumindlægnogen der gider at læse opgaven og komme med forslag til en konklusion. er ikke så god til det med konklusioner, så det ville være rart at blive hjupet lidt på vej!her er opgaven:DemokratietEn redegørelse af demokratiet. Fra begyndelsen i Athen til udviklingen af det danske demokrati. Herudover e... -
HVORDAN får jeg medsendt mit enkeltfagsbevis?
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med en universitetsuddannelse og har i den forbindelse har været nødt til at supplere et enkelt fag, som jeg bestod, altså ikke heri spørgsmålet ligger. Spørgsmålet lyder: Bliver mit enkeltfagsbevis (mit eksamensbevis for det enkelte fag, jeg har suppleret) automatisk uploa... -
Vektor
ForumindlægHej SP Jeg har lige to opgaver, som jeg ikke helt forstår, så håber, der er nogen, der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder sådan: 1) En linje 'm' går gennem punktet P(2, 5) og har en retningsvektor med koordinaterne: vektor r = (4; 2). Skriv en ligning for linjen. Samme spørgsmål for den l... -
Hvordan beskriver man omkredsen af et kvadrat, rekangel
ForumindlægHvordan er det nu man beskriver omkreds af et, 2,5 Bredde og 2,5 Længde , det er 6 m2 -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
finde gåden...
Forumindlæghej jeg har en opgave jeg slet ikke kan opklare. den lyder sådan her: i hvilket årstal gennemfører flere end 70 kvinder ACR(et skiløb) hvis der er en stigning på 11% pr. år , i forhold til 2004( der var der 19 kvinder). jeg har facit men kan ikke finde ud af mellemregningen... -
Fup Eller Fakta?
ForumindlægHej Jeg har hørt, at man for at læse medicin skal have 10 i Engelsk B Er der nogen der kan bekræfte dette eller er det fup ? Det skulle vidst være noget nyt, som starter fra i år . Men er dog ikke sikker, hvorfor jeg stiller spørgsmålet herinde .. Nogen, der kender noget til det ? -
Kunstig intelligens
ForumindlægHej folkens. Vi er igang med vore projektopgave, og vi har brug for jeres hjælp. Vi skriver om kusntig intelligens, derunder robotter. Vi skal finde et produkt, men vi er fuldstændig blanke. Vi har allerede bygget en robot, og vi skal have et produkt mere, har i nogle gode ideer? -
Beregning af Strømmene
Forumindlægjeg har fået denne opgave stillet, hvad gør jeg? Kan slet ikke komme igang med den. -
Reducering, er der en huskeregel?
ForumindlægHej.. Jeg skal til skriftlig matematik B-niveau på mandag. Og jeg vil gerne lærer at reducer, for det kan jeg ikke finde ud af. Er der en der vil hjælpe mig med det? Er der noget bestemt man skal tænke på osv? j jeg var til terminsprøve for en mdr. siden og fik disset to opgaver. 2x(x+y) - (x... -
Hjælp til bestemmelse af et andengradspolynomium
ForumindlægHej Funktionen f(x) har rødderne x=3 og x=1 og toppunktet (2,-2) Funktionen g(x) har samme rødder som f(x), men har toppunktet (2,1) Jeg skal så bestemme forskriften for g(x), men hvordan gør jeg det? -
Længde af skygge
ForumindlægNogen der kan løse den vedlagte opgave? Forholdet mellem kateter: (stor trekant) 12/10 = 1,2 Længde i lille trekant: 1,2 * 2 =2,4 m Hvad herefter? Pythagoras virker ikke rigtigt for mig i denne opgave -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Ligning (diagram)+(koordinat)
ForumindlægHey er der nogen der kan hjælpe med det her? jeg er helt lost , og det er en opgave til imorgen :( Opgave 1 I tabellen ses verdensrekorder i svømning for mænd (opgjort 17. oktober 2007) </o:p> <table class="MsoTableGrid" border="1" cellspacing="0" cell... -
Laktose
ForumindlægHej jeg sidder og prøver at lave en opgave om laktose men er gået i stå.Hvor i mennesket foregår den proces hvor D-galaktose og D-glukose opbygges til laktose(mælkesukker)?Håber der nogen som kan hjælpe... -
kemi - sæbe
ForumindlægHejHvorfor skummer sæbe mere i demineraliseret vand end i vandværksvand?Jeg ved godt at der er Ca2+ og Mg2+-ioner i vandværksvandet, og at de reagerer med sæbeionerne. Men hvorfor bevirker det netop at vandet ikke skummer/skummer mindre.Er det simpelthen fordi at mange af sæbeionerne reagerer med...
