Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7921 til 7940 af 23765
-
Eksponential regression i Excel
ForumindlægHej med jer derude :) Jeg er igang med en fysik rapport over halveringstiden på et radioaktivt stof. For at finde halveringskonstanten, biver jeg bedt om at lave eksponential regression på min graf over forsøgsdata. Men når jeg gør det og beder Excel give mig ligningen får jeg følgende: 1478e^-0,... -
Varmestråling?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om nyttevirkning i fysik. Vi skulle finde nyttevirkningen for forskellige apparater. Det er ikke alt energien der bliver tilført apparatet, og derfor går noget af energien til omgivelserne. Der er tre slags former for energitransport; fordampning (kon... -
Fysikaflevering: hydrogenspektret
Forumindlægvi har i fysik fået en rapport for omkring hydrogenspektret. Vi ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an, er der nogen der kan hjælpe??? opgaven hedder: Vi bestemmer nogle (3) bølgelængder i hydrogenspektret ved hjælp af et gyniometer. Herudfra kan de tilsvarende fotonenergier findes. Disse ... -
Resistansens afængighed
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysik rapport, hvor formålet er: At vise hvordan tværsnitsarealet i en ledning påvirker resistansen i ledningen. At vise hvordan længden af ledningen påvirker ledningens resistans. At bestemme resistiviteten for konstantan og kobber. Jeg har beregnet resistivitete... -
Hjælp! Det haster virkelig meget!
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her med min fysik rapport om halvåbent resonansrør og har virkelig brug for hjælp. Ingen andre forummer herinde har besvaret mit spørgsmål. Når tonen er højest er det så når der er svingningsknuder og svingningsbuer eller er det når den reflekterede bølge er i samme takt s... -
Big Bang
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en meget simpel opgave i Fysik. Jeg skal skrive en rapport om universet. Jeg er gået lidt i stå, og har svært ved at finde noget på nettet. Så tænkte at i måske kunne hjælpe. Spørgsmålet er: Hvad er Big Bang? Det er meget simpelt, men på de forskellige hjemmesider står der ... -
Solcelle
ForumindlægHej! Jeg er lidt usikker på noget i min fysik rapport...Jeg ved ikke helt om dette kan siges om en solcelle eller om det kun kan bruges om elementer? Man kan dog også bruge værdien for U og I til at udregne hvilken ydre modstand, der giver den maksimale afsatte effekt i modstanden. Tilsluttes e... -
Afstandskvadratloven + Wiens forskydningslov ?!?!?!
ForumindlægHej alle, jeg håber der er et klogt menneske der kan hjælpe mig, da jeg virkelig er i nød!! Vi har en stor NV-rapport for, hvor vi skal besvare en række spørgsmål, og da jeg ikke er den største haj til fysik, kan jeg derfor ikke lige regne dette ud. Vi skal fortælle om afstandskvadratloven ... -
Reaktionsligning
ForumindlægHvordan ville man skrive en reaktionsligning, når man har saltsyre og vand ? Altså jeg undrer mig bare..... Fordi her forleden, da jeg var i gang med at skrive min fysik rapport og en af emnerne var (neutralisering). jeg besluttede mig at lave en reaktionsligning på dette emne, men så snart jeg... -
hjælp!! fysikopgave please!
ForumindlægHej søde mennesker:) Laver en rapport i fysik om ioner. Jeg er igang med at skrive om ionforbindelser, jeg har allerede skrevet, at det hedder ionforbindelse fordi plus og minus tiltrækker hinanden. Jeg har læst at ionforbindelser opløses i vand fordi de er polære.. Hvad er polære?? Og evt. hvis... -
Definition af syre og base - hjælp
ForumindlægHej! Jeg har ¨fået en opgave, som lyder på. at jeg skal skrive en fysik rapport omkring difinitation på syre og base.. Nogle forslag? Tingene skal være hvert for sig (hvis i forstår..) :) Jeg kan ikke selv komme i tanke om andet end: Syre: Desto lavere pH-værdi noget har, desto mer... -
Bølger og lys spørgsmål HJÆLP!
ForumindlægEn fysiklærer har bestemt laserens bølgelængde til λ=677nm for den røde HeNe laser ved hjælp af en måling i ovenstående forsøg. Det kan han godt se, er helt galt. Han finder ud af, at længden fra det optiske gitter til skærmen/tavlen, L, formentlig ikke er målt korrekt. Har han brugt en fo... -
Maksimal spænding og effektiv spænding - Hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med min fysik rapport og er stødt på et irriterende spørgsmål. "Fortæl om maksimal spænding og effektiv spænding". Jeg er gået helt i stå pga. det spørgsmål, da jeg ikke kan finde et ordentligt svar nogen steder. Har kigget i min bog, men der står ikke noget om det, og... -
Procent afvigelse
ForumindlægJeg sidder med en fysik rapport om "bølgelængde for rødt laserlys", og jeg skal i databehandlingen udregne afvigelsen i procent. Jeg ved at man skal bruge formlen: (målt værdi −tabelværdien)tabelværdien⋅100% Men jeg ved ikke hvad der menes med målt værdi og tabelværdi. ... -
Sammenhæng mellem periode og mekanisk enerig
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og laver fysik rapport om pendulet. Formål er at finde perioden og lave en sammenlingning mellem målte og teoretiske periode. I mine resultater kan jeg se at afvigelsen er ret høj (omkring 20%) og jeg tænkte på om man kunne nævne noget med at der sker energiomsætninger f... -
Bestemmelse af tyngdeacceleration (HASTER)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en fysik rapport til imorgen aften og sidder fast i min databehandling. Jeg skal lave koordinatsystem som viser tyngdeacceleration, dette har jeg prøvet at gøre. Derefter skal jeg finde hældningskoeffiecienten for grafen, så jeg kan bestemme tyngdeaccelerationen. og skal b... -
Hvilken syre er stærkest
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og knokler med en fysik rapport. Er der nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig med at sætte de her 7 syre i række (stærkest til svagest) Syrerene er; Saltsyre 1 M, Svovlsyre 1 M, Citronsyre 1 M, Eddikesyre 1 M, Oxalsyre 1 M, Saltsyre 4 M, eller svovlsyre 2 M? Det ville betyd... -
NG, lufttryk??
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med min NV rapport, og har været så heldig at trække fysik/geografi. Jeg har et spørgsmål der lyder: - "Du skal forklare hvorledes opvarmningen af henholdsvis land og hav om sommeren kan skabe forskelle i lufttrykket over henholdsvis land og hav. Herunder skal du ... -
Transformere - spændingsforskel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en fysik rapport om transformere. Der er bare lige det lille problem, at jeg har en udregning, jeg har glemt hvad er. Jeg har målt strømmen på en primærspole på 200 vindinger og en sekundærspole på 400 vendninger og regnet spændingsforskellen (Us/Up). Jeg er ikke... -
Måleusikkerheder og fejlkilder ved måling af stråling
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket med en fysik rapport, der kræver jeg skal skrive om usikkerheder og fejlkilder indenfor stråling. Må dog indrømme, at jeg er helt blank! Mit forsøg har været om Barium-137* og jeg har skulle udregne halveringstiden. Dette har jeg gjort. Jeg har så et afsnit der sige...
