Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7981 til 8000 af 127115
-
AgBr, AgCl og AgI
ForumindlægHej :) I sidste uge lavede jeg en øvelse, hvor der til et bundfald af AgBr, AgCl og AgI blev tilsat noget ammoniumkarbonat, (NH4)2CO3. Til den har jeg fået følgende opgave, som jeg skal løse. ----- Opgaven: Metoden beror på, at sølvionen med ammoniak danner den komplekse sølvdiammin ion. Ag+ kan... -
Afskaffelse af kvote 2 i 2007????
ForumindlægHejKan nogen be- eller afkræfte om kvote 2 bliver afskaffet i 2007??Synes jeg fik læst noget om det for et par måneder siden, men kan nu ikke huske det.Og hvis det bliver afskaffet, hvordan kommer uddannelsessystemet så til at fungere for de, som ikke kan benytte sig af kvote 2??Hilsen Marie K. -
Hjælp til referat.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk i morgen. Har fået en tekst som jeg har 24 timer til at forberede. Jeg har brugt hele dagen på at forstå teksten og har nu lavet et referat af den på dansk. Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har tid/lyst til at oversætte dette til tysk? Normalt ville jeg se... -
For dårligt.
ForumindlægHej alle SP'er. På det seneste har jeg oprettet indlæg, i håb om at få nogle relative gode besvarelser. Men det håb finder jeg svært at holde fast i, da responsen af mine indlæg har været = med 0. Jeg syntes det er absurd, og tarveligt når man har søgt om hjælp på noget så troværdigt som stud... -
Monotoni
ForumindlægHJÆLP HJÆLP!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Kan slet ikke finde ud af det og vi har kun haft om det en gang før og der står ikke særlig megt i vores bog. På forhånd tak (løs den gerne og vis mig) En funktion f er bestemt ved f(x)=x4+2x3. Bestem monotoniforholdene for f, og angiv en ... -
Latin -oversættelse .. :s
ForumindlægHejj alle :) - jeg skal have oversat en latin tekst til dansk, og er virkelig lidt lost .. men her er den: De familia et de re publica In familia et homines et animalia sunt. Homines aut liberi aut servi sunt. Peter familias et mater familias et proles eorum liberi sunt. Lucius est pater familia... -
Klage
ForumindlægHvem klager man til, hvis man er utilfreds med administrationen af materialer og ændringer. Nu er det sket flere gange, at de midt i semesteret laver betydningsfulde ændringer af fx hjælpemidler til eksamen og jeg er træt af det. Er der regler for hvornår det er okay at komme med ændringer i &q... -
Aspirin syntese
ForumindlægVi har fremstillet Aspirin fra syntese mellem 5,01 g. salicylsyre og 10 mL ethansyreanhydrid... bestem ved beregning, at der er anvendt overskud af ethansyreanhydrid.. jeg har beregnet at der er anvendt 0,036mol salicylsyre.. dvs.. vi skal også bruge 0,036mol ethansyreanhydrid... jeg syntes ... -
Hjælp til tysk. det haster
ForumindlægHej alle. Det er i førnutid tysk.. er det ligemeget hvis man bruger ist gewesen el. hat gewesen.?? tak på forhånd -
protonmotoriske kraft
ForumindlægBeskriv den protonmotoriske kraft og hvordan denne opretholdes. Hvilken betydning har den for cellens energiniveau? -
Nogen der ved hvordan man skriver et godt læsebrev til fsa?
Forumindlæg -
Kemi b
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med den 1 opgave... -
Krystallisation
ForumindlægVed fremstiling af acetylsalicylsyre blev en opløsning mellem salicylsyre og eddikkeanhydrid først sat ned i et varmebad og dernæst kølet af i isvand. Hvad er årsagen til at opløsning først skulle opvarmes. Kunne krystaliseringen ikke være foregået ved at stille opløsningen i isvand først? Lige... -
endo eller exo????HJÆLP
Forumindlæghej jeg har en reaktion a+b-->c det som man får er at ved et bestemt tidspunkt hæves temperaturen, og så skal jeg beskrive ved hjælp af et billede om dannelsen af stof c er endoterm eller exoterm. det som billedet viser at at når temperaturen stiger så falder koncentratione... -
tips til læsning-eksamen dansk
ForumindlægHej, jeg skal til dansk eksamen i læsning i morgen. I eksamen er der 5 tekster, der skal læses igennem på 30 minutter, og man skal herefter besvare nogle spørgsmål ud fra teksterne. Jeg er en rimelig god læser, og har et stærkt ordforråd, men problemet er bare, at jeg hurtigt løber tør for tid :(... -
POTENS hjælp.
ForumindlægHej igen.. Jeg ønsker lidt hjælp. Jeg kan komme op i nedenstående spørgsmål til eksamen på mandag, så jeg vil egentlig gerne vide om det jeg har gjort er rigtigt. Spørgsmålet lyder: Der ønskes en redegørelse for difinitionen af en potens sammenhæng mellem to variable. Redegør for regneforskriften... -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
VEKTORER VINKELRET PÅ EN ANDEN VEKTOR
ForumindlægHej alle, Please hjælp!! Hvordan løser man den sidste opgave med at skulle finde t? Har vedhæftet opgaven. -
ledvist integration F(0)=9
ForumindlægHejsa alle sammen og glædelig jul. Jeg sidder med et spørgsmål som Andersen11 egentligt hjalp mig med, men emenet gik over på noget andet, så jeg fik aldrig helt fat på løsningen af det. Det handler om at man skal finde de første led i Maclaurinrækken for stamfunktionen F til f, som antage... -
hCG, progesteron, østrogen
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg er i gang med at læse op til min eksamen i BioC, men er stødt på et problem. Ud fra en figur observeres det at hCG koncentrationen i moderens blod er meget højt i starten af graviditeten, hvorefter det falder i 16. graviditetsuge. Samtidig med at hCG falder, stiger mæng...
