Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8001 til 8020 af 14598
-
Annuitetslån
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave med følgende tal, som jeg skal beregne, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken formel jeg skal bruge. Her er tallene: Opgave 1: Hovedstol: 50.000. Stiftelsesomkostninger: 1000. Årlig rente: 9%. Løbetid: 5 år. Terminer pr. år: 4. Opgave 2: ... -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Perihan
Forumindlæger der nogen der har læst Perihan... der kan hjælpe mig :) -
Pigen uden hænder
ForumindlægHej søde mennesker :) er der ikke nogen, som kender og måske har arbejdet med brødrene Grimms eventyr "Pigen uden hænder" (das Mädchen ohne Hände) og kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad temaet og budskabet er ? skal til eksamen i morgen :/ mvh. Luna -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ... -
Europæiske middelalder
ForumindlægHeeeeeeey derude! Jeg har det problem at jeg imorgen skal til historieeksamen, men virkelig ikke er god til det emne jeg har trukket, hvilket nemlig er "europæiske middelalder" - ville høre om der var nogle der kunne hjælpe. Det er især emnet jeg er i tvivl om, er det feudalismen,... -
reelle tal hvilke er det ?
ForumindlægHej jeg har tænkt på hvad er de reelle tal egentligt for nogle ? sådan en simpel definition er hvad jeg er ude efter .. her er nogle af spørgsmålene som jeg vil have opklaret. jeg har forstået det sådan at alle tal fra 1 og op er relle tal 1- spørgsmål : hvad med kommatal ? f.eks 1,5 er det ree... -
Hjælp til dansk
ForumindlægJeg har lavt den her artikel, og jeg er rimlig usikker på kommateringen, og stavefejl etc. Jeg er heller ikke så kendt med at lave artikler, så tips ville være super :D Opgaven er: "Skriv en artikel om at være elev på aabenraa statsskole" -
Pagten mellem Gud og Noah
ForumindlægI pagten mellem Gud og Noah, hvad er det så for nogle betingelser Gud stiller for at indgå pagten? Og hvilken straf er det Jahve truer med? og hvor lang tis vare pagten?? Håber der er nogen som kan hjælpe mig -
kultursammenstød
Forumindlæger der nogle af jer der kan komme med forslag til emnet kultursammenstød, jeg skriver det i engelsk og samfundsfag. evt. forslag til problemfomulering og problemstillinger :) -
Erfaren engelsk korrekturlæser søges.
ForumindlægHej Eftersom at jeg har en to-dags hjemmeopgave d 6 til d 8 i næste uge, søger jeg en erfaren korrekturlæser, der kan læse min opgave igennem for grammafejl. Mit problem er, at jeg ikke har nogen i min nærmeste fam, som er vant til at læse engelske tekster, så har brug for en der kan se mine fejl... -
HASTER! spørgsmål vedr. chick lit i 70erne og i det senmoderne samf
ForumindlægHej alle! Er en af de "heldige" som er gået i gang med at skrive srp, og sidder nu inde med et spørgsmål jeg ikke selv kan give svar på. Har læst nynnes dagbog, bridget jones dagbog og vita andersen's "tryghedsnarkomaner" jeg skal se på udviklingen i den litterære feminism... -
Job
ForumindlægHej jer bilver færdig med 3 g, og jeg ville gerne høre hvilke job der er en god fremtid i og hvor man tjerner godt? -
Fysik A eller astronomi C?
ForumindlægGodaften, Jeg har 1 valgblok tilbage, og som I sikkert ved så skal den bruge på et eller andet. Her er jeg kommet fremtil at det enten skal være fysik A eller astronomi C. Jeg har det nye fag geovidensskab A, som indebærer fysik B, så har muligheden for at opgradere det. Ved godt det også er a... -
at spise edderkopper
ForumindlægJeg har hørt, at vi spiser edderkopper i søvne, når vi sover.. Kan det virkelig være rigtigt ?! -
Argumenter for om hvad er værd mellem en mønt eller en seddel
ForumindlægJeg har en opgave for, og jeg forstår den ikke helt, jeg har prøvet på at søge om det på Google, men der er ikke noget resultat om det. Jeg ville gerne have nogle argumenter for hvad er værd mellem en mønt eller en seddel? hvis der er en da kan hjælpe, pls svar :) -
Karakterblad
ForumindlægHej allesammen, vil bare hurtigt spørge, om den første karakterblad i 9.klasse gælder, eller er det kun den sidste (3. karakterblad)?Havde ikke verdens bedste snit, og jeg skal have forbedret den en del, da jeg gerne vil blive læge. -
Politik
ForumindlægHej! Nogen der kan forklare mig de enkelte partier som Venstre, konservative osv.. Er helt vild dårlig til samfundsfag :( -
EKSAMENSPROJEKT KALIFATET (HJÆLP)
ForumindlægJeg skal nu her på mandag aflevere min synopsis som skal handle om kalifatet. Jeg har nu prøvet i flere dage at nå frem til en problemstilling men kan ikke. Det der gør det svært er både at min lærer godt vil have at det skal have noget med nutiden at gøre også, og at kilderne er svære at finde. ...
