Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8141 til 8160 af 25374
-
vedr. SRP - samfundsfag & matematik
Forumindlæghej alle sammen :-) nu nærmer SRP tiden sig jo, hastigt og alle skal vælge emne! men er der nogle som engang har skrevet SRP i matematik og samfundsfag, som har en god idé til nogle emner man kunne vælge? eller evt. dansk og historie? (skulle vist være ret let) Håber virkelig på lidt hjælp! -
Feedback til dansk FSA aflevering :D
ForumindlægHej jeg har fået en Dansk fsa fra dec 2013 for som skal aflevers efter påskeferien. Jeg er endelig blevet færdig men, jeg vil gerne have feedback for at se om den kan blive inu bedre, så jeg vedhæfter Fsa opgave og min stil. jeg vil gerne høre dårlig og god kritik. p.s jeg har valgt opgave 2 :D ... -
Hmmm???
ForumindlægMå en skole blande sig I vores fritid ???? Hvis de må det kreaver jeg at de også betaler vores sports hyggid...! -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Gym ansøgning
ForumindlægHej allesammen, jeg er en pige som skal til at søge ind på gym og jeg ville gerne vide om der er nogen som ville hjælpe mig med at se de fejl (komma-, stave- eller tegnsætningsfejl) som jeg muligvis har overset på forhånd tak :)) Hej mit navn er Caroline Schlüter og jeg er 15 år gammel. Jeg sø... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Iliaden, Ødipus og Sokrates
ForumindlægHej. Jeg skal til old eksamen på torsdag, så jeg vil lige se om jeg kan få nogle ting afklaret.1. Er Agamemnon en halvgud, eller hvorfor er han hævet over de andre karakterer i historien? Og hvad er historien bag den stav, Hefaistos har smedet til ham (det kan være det hænger sammen)?2. Historien... -
HF Valgfag - e-learning.
ForumindlægJeg har vidst fået lavet rod i den under min tilmelding til HF valgfag som e-learning. Jeg kunne ha svoret jeg i sin tid så at VUC Vestegnen tilbød Kulturfag som sammentrækning af Historie/Religion/Samfundsfag. Jeg har dog nok stirret på for mange hjemmesider for de tilbyder kun Naturfag som sam... -
02 i engelsk
ForumindlægMit yndlingsfag i skolen er engelsk. jeg klare mig rigtig godt i faget. og der har sjældent været problemer. Men her til terminsprøven fik jeg 02 i engelsk. jeg forstår ikke hvordan det kunne gå an. det skal siges at jeg var meget nervøs da det var min første prøve. jeg havde regnet med et 7... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
rettelse af oversættelse....!!!
Forumindlæghejsa, har lige skrevet en oversættelse, ville være enormt glad hvis nogen ville kigge den igennem for grove fejl:)All history books are about men and men’s decisions, however the half world have always been women.How did they live, what did they do, which thoughts did they have, what did they th... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Hvad kalder man uddrag fra NT?
ForumindlægHej. 1. Hvis man nu får en tekst til eksamen fra NT (det kunne for eksempel være korsfæstelen), hvad kalder man sådan en tekst? Jeg skal ikke kalde den 'et uddrag fra Biblen' vel? Er det en myte, prædiken, forkyndelse? Det ville være utrolig dumt at begå sådan en katastrofal fejl til si... -
Spansk aflevering
ForumindlægNogle der vil kigge det her tekst-stykke igennem? Er ikke en oversættelse.\n\nOg så vil jeg høre hvordan man siger: "I værste tilfælde kunne det ende med at den unge begik selvmord. "\n\nSi una chica por ejemplo tiene una bella presencia y además tiene buenas notas otras chicas consigue... -
RettelseTak.
ForumindlægHej, jeg skal have rettet et par linjer, som læreren havde fortalt mig i klassen var, at GEWESSEn skulle sidst i sætningen.Hvis du ikke kan/gider at rette alle, så vil jeg blive meget glad, hvis du bare nøjes med et par af dem.Håber virkelig nogle har tid.(DANSK-TYSK)DANSK: 1) Vi har ofte været i... -
Hjælp til spansk - eksamens opgave!
ForumindlægHLÆLP - Nogen der gider at vejlede mig eller bare kigge det igennem, for er helt på bunden!!!!! :/ Jeg skal lave del 2 - det er en oversættelse og jeg skal så oversætte følgende: Mange danske forældre har ingen værdier, som de kan give til deres børn. Andre har travlt med arbejde og fritidsak... -
Kort oversættelse
ForumindlægMonserrat har nu forstået, at Jorge vil give hende heroin. Derfor smider hun det hele på gulvet og løber ud af cafeen. Jorge løber efter hende og er ved at indhente hende, da hun løber ind i kirken. Hun når op til sakristiet, hvorfra der kommer en ung præst. Monserrat tager ham i armen og beder h... -
Mekanisk energi
ForumindlægEr der nogen der gider at hjælpe mig med disse opgave, er virkelig vildledt med alle de formler der er. Håber virkelig at i gider at hjælpe, har prøvet uden held i 2 timer snart :( En mand hopper ud fra en 10-meters vippe (0-niveauet er ved vandoverfladen og han vejer 72kg) Hvad er hans pot...
