Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8441 til 8460 af 127115
-
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
Studentereksamen januar-februar 2003
ForumindlægJeg sidder her med sættet: Studentereksamen januar-februar 2003 2002-8-6V og jeg vil bare høre om der er nogen der har lavet opgave 3 i det sæt. Jeg er nemlig meget i tvivl om de resultater jeg har fået er rigtige, og ville være glade hvis nogen kunne fortælle hvad de har fået./Xabbu -
Adolf Hitler Bøgerne
ForumindlægHej...Jeg skal til at bestille nogle hitler bøger, men de skal være på dansk.Jeg tror de hedder Mein Kampf er de på dansk?Hvem er de skrevet af?Freud -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ? -
Fysik eksamen..hjælp!
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen,og ville høre om der var nogen derude, som havde nogle noter til følgende emner, som jeg må få: Metaller - Magnetisme - Elektromagnetisme - Radioaktivitet - atom - og kernefysik - Transformation - Induktion/vekselspænding - Syre - Base & salte... Der må meget ... -
-3 var jeg er fuldstændig frustreret
Forumindlæghej Jeg forstår ikke hvordan jeg kan få -3 bare sådan direkte.jeg gik efter min plan og gjorde som jeg skulle og øvede min bror og kunne du, jeg sagde det også til eksamen lige præcis på samme måde.... Det gik ikke godt.. du opfylder ingen af kravene og dit sprog var ikke godt, du havde ikke fors... -
Litterær artikel
ForumindlægHey folks! Nogen der ku hjælpe med at forklare mig hvad en litterær artikel er!? Lidt om opbygning; starten, titel... osv.. tak;) -
Ligning - nulpunkter?
ForumindlægHej Jeg har brug for jeres hjælp:) Jeg kan ikke komme frem til en løsning. Ligningen er: (x+3)(x-2)(x^2-16) Men hvordan skal den regnes ud? Hvordan kommer den til at se ud hvis jeg bruger nulreglen? -
fart
Forumindlægplease hjælp mig med de her opgaver. jeg kan godt regne hvad det bliver, men kan ikke finde ud af at sætte en ligning op :( a) fru olsen kører 45 km fra københavn til helsingør. gennemsnitsfarten er 60 km/t. hvor lang tid tager turen? b) opstil en ligning der viser hvor lang tid (t), fru olsen ... -
Potensfunktion ud fra to punkter uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har fået stillet opgave at jeg skal opstille en potenfunktion ud fra de to given punkter som er f(2)=2 og f(4)=16 hvordan gør jeg det når jeg ikke må bruge hjælpemidler? Tak på forhånd -
En skriftlig diskussion? please hjælp :(
ForumindlægHvordan skriver man en diskussion?Skal diskutere med udgangspunkt i en artikel.Skal jeg tale om artiklen, eller bare om emnet og nævne lidt artiklen?Og hvordan diskuterer man? -
Andengradsligning
ForumindlægDer er givet en ligningen : ax^2 + 4x + 2 = 0 a) bestem diskrimanten for denne andengradsligning. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det når jeg ikke kender a - skal jeg isolere a? Har gjort sådan her indtil videre: a = -4x -2/x^2 => a = -4 -2/x Er det rigtigt? og i så fald, hvorda... -
Fortkort brøk med kvadratsætninger
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal reducere en brøk ved hjælp af kvadratsætningerne og ville lige høre om I herinde er enige i, hvad jeg er nået frem til. Brøken hed fra start: (x^2 + 2xy + y^2)(x^2 - 2xy + y^2) / (x^2 - y^2)^2 Jeg har så lavet den om til først: ((x+y)^2)((x-y)^2) / (... -
Islam og demokrati
ForumindlægHvorfor kan muslimer få svært ved at deltage i samfundslivet? pga. bøn, ramadan, håndtryk, rejser... og hvad mere? Og hvorfor har religionen mere betydning for de unge end for de ældre? -
gymnasie fritidsjob
ForumindlægHej jeg skal starte på htx efter sommerferien, og jeg er igang med at finde et fritidsjob. Jeg vil bare spørge: Er der tid nok til at have et fritidsjob efter skoletid når man går på gymnasiet eller får man for mange lektier for? Hvis nogen af jer gymnasieelever arbejder i fritiden, hvor mange ti... -
Bestem forskrift for andengradspolynomium ud fra tre punkter
ForumindlægAngiv en forskrift for et andengradspolynomium hvis parabel går igennem disse tre punkter : (-3,0) og (1,0) og (0,-6) ? :-( -
En der kan hjælpe mig til at forstå denne ligning?
Forumindlæg4-(4x-4) =2+3(x-2) 4-4x+4= 2+3*(x-2) -4x+8=2+3*(x-2) -4x+8=3x-6 -4x+8-3x = 3x-4-3x -7x+8 = - 4 -7x+8-8 = -4-8 -7x = -12 -7x:7 =-12: 7 x = 1,714 Hvordan kan -12:7 blive 1,714???jeg ved det ikke skal give -1,714. En der vil forklarer mig hvad jeg gør galt her... -
kapitalfremskrivning
ForumindlægEn person indsætter et beløb på en konto i en bank til en fast årlig rente på 3,5%. Efter 6 år står der 17332,50 på kontoen. Hvor stort et beløb blev der indsat på kontoen? vi kan ikke få det til at blive det 14100.... vi får et helt andet beløb -
bonus
ForumindlægHej alle Må enkeltfags kursister gange med 1,08 eller kun 1,03 ???
