Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8461 til 8480 af 160717
-
Bestem a- og b-værdi for lineær sammenhæng
ForumindlægHej, jeg sidder med en forholdsvist let opgave, da jeg skal bestemme a-værdien og b-værdien for en funktion ud fra noget data. Men når jeg laver en lineær regression som der står i opgaven, får jeg en R^2 værdi på 0,15 som jo er meget ringe.. Jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælpe mig m... -
Skr. STX eksamen, vurdering af kronik!
ForumindlægNogen der vil vurdere min danske stil fra eksamen? Opgaveformuleringen lyder: Skriv en kronik om alvor og spøg i digtningen. Kronikken skal indeholde en redegørelse for de væsentligste synspunkter og virkemidler i "Mona og overskægget" (tekst 4) og "Alvorligt talt ud" (tekst ... -
Matematik - y=ax+b (+ et spørgsmål mere)
ForumindlægHej, jeg har en afleveringen til på fredag. Jeg har problemer med 3 af spørgsmålene, og jeg håber i kan forklare mig hvordan jeg skal finde svaret på dem, så jeg kan forstå det(; spørgsmål 1) i 2005 betalte hver forbruger i Roskilde 382,50 kr. i fast årlig abonnement til Roskilde Elforsyning.... -
HJÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægEn cellekultur vokser med 2 % pr. time, og begyndelsesværdien er 2500 celler. - Hvor mange celler indeholder den i 24 timer? - Efter hvor mange timer indeholder kulturen 5000 celler? -
Matematik.. hjælp!!
ForumindlægFire drenge har købt fire billetter til en koncert. De skal sidde ved siden af hinanden. * På hvor mange forskellige måder kan de fire drenge placere ´sig på de fire stole.? Please hjælp mig. Vil gerne have en forklaring på det++? -
Matematik
ForumindlægFire drenge har købt fire billetter til en koncert. De skal sidde ved siden af hinanden. * På hvor mange forskellige måder kan de fire drenge placere ´sig på de fire stole.? Please hjælp mig. Vil gerne have en forklaring på det++? -
Matematik
ForumindlægHej har en opgave der lyder sådan: En funktion f er bestemt ved f x =x^3 2x +8. Bestem f ' (1) , og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f (1)) . Kan slet ikke forstå hvad jeg skal gøre nogen der kan hjælpe? -
matematik
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med dette delspørgsmål? -
HJÆLP MATEMATIK!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til fælgende opgaver: Hævparenterserne: 1. (a-8)+(4a+9) 2. (3x+5)-(x+1) Gang ind i parenterserne: 1. 8+3 (2x-2) 2. 2x-2(4x-3) Og: 4<x+4<16= -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej jeg har svært ved at æøse disse lininger: 1. (x+1) * (x+1) = 2. (2x-1) * (x+2) = 3. 2 ½ X + 10 = 20 = ?X er det ikk fire 4. 4x - 4 < 0= 4x < 4 er det rigtigt? -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle Er i gang med at læse op til eksamen og øver derfor gamle eksamenssæt. Kan nogen hjælpe mig med opgave (i) og (IV)? Tak på forhånd -
Matematik hjælp HASTER
ForumindlægLad (x)=-x^2+3x+4 og g(x)=x^2-2x+1. Bestem nulpunkterne for f(x) og g(x). Bestem værdimængden for f(x) og g(x). Bestem koordinaterne til skæringspunkterne mellem f(x) og g(x). -
matematik
Forumindlæghej, kan i hjælpe mig med denne opgave. Der lægger en fil hvad er svaret? 1:1 1:2 1:3 1:4 1:5 tak på forhånd :) -
Matematik
ForumindlægHej hvordan udregner jeg dette på lommeregner SE VEDHÆFTET FIL :-) -
Matematik.
ForumindlægHej derude, jeg har linket et billede af min opgave, kunne det være i havde tid til at hjælpe mig? Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal gå til den? På forhånd, tak. -
Søger Engelsk A delprøve 1 opgaver
ForumindlægHej Jeg har igennem længere tid forsøgt at finde gamle stx eksamensopgaver delprøve 1 i engelsk A, som jeg kan øve mig på. Desværre har jeg hverken kunne finde dem på UVM´s hjemmeside eller en søgning på google. Er der nogen herude som kan henvise til tidligere stillede opgaver, og ikke dem... -
Matematik aflevering på 2. år, HHX!
ForumindlægHej :) Jeg har en matematik aflevering for til d.11/9 og jeg forstår ikke ret meget af det. Er der nogen som gerne ville hjælpe? Opgave 1 Ved produktionen af en vare er de variable enhedsomkostninger 10 kr. Hertil kommer faste omkostninger på 500 kr. Lad f (x) angive de samlede omkostninger, n... -
Matematik på engelsk - Ligninger - B niv
ForumindlægJeg har to opgaver, der svarer til det der er B - niveau ca. Problemet er at opgaverne er på engelsk, hvilket måske er det der gør at jeg har sværer ved at komme igang. Nogle der kan hjælpe mig igang? Opgave 1 Using a verbal description to construct an equation - Your telephone plan charge... -
Bl. matematik uden hjælpemidler!
ForumindlægHey! Sidder med en matematikaflevering uden hjælpemidler, og der er nogen opgaver jeg er lidt i tvivl om, som jeg håber i vil hjælpe med:) 1. Potensopgave - skriv i formen an*am: (x*y)2*(x*y)-3/x Her er jeg helt blank! 2. Sæt så meget som muligt uden for parantes: a2*b3+a*c2= ... -
Spørgsmål vedr. gennemsnit STX 1.g
ForumindlægHvilke karakterer indgår i det gennemsnit der skal være over 2 for at man kan blive tilladt oprykning til næste klassetrin? Indgår alle års- og årsprøvekarakterer? Indgår desuden AP-, NV- og DHO-karakteren? Er det et vægtet eller uvægtet snit?
