Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8621 til 8640 af 33009
-
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHejsa.. Er der nogle som jeg forklare denne opgave En ret linje går gennem punkterne P(3,0) og Q(5,3). Bestem en forskrift for den funktion f(x), der har denne rette linje som graf. -
Uafhængihedstest/GOF
ForumindlægHej folkens kunne godt bruge lidt hjælp og vejledning til denne opgave, kan simpelthen ikke huske det. -
karakterskala
ForumindlægHej jeg går på 3. års HHXNår jeg går ud slutter mit år, bliver mine karakter så lavet om efter den nye karakterskala? -
vektorer
ForumindlægHej, ja jeg er alt-4så blevet tabt et eller andet sted! Ku jeg evt. få hjælp til denne opgave? Bestem koordinaterne til vektor(a) og vektor(b), når det er givet, at vektor(a)+vektor(b)=[6;-3] og vektor(a)-vektor(b)=[-4;1] -
Differential regning.
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg sidden med en opgave i matematik hvor jeg skal finde tangentlinjen til en funktion. f(x)=Sin(x)+x og jeg har altså lidt problemer med at difetentierer den, altså finde f´(x). Jeg håber at i kan hjælpe mig. :) På Forhånd tak. :) -
Halveringstiden/Henfaldskonstanten
ForumindlægJeg er blevet lidt i tvivl om forskellen på halveringstiden og henfaldskonstanten (formlerne) ift. radioaktivt stråling. Hvad fortæller de hver især? Hvad er fx. henfaldskonstanten for en terning? Tak på forhånd for et svar :-) -
separable ordinære førsteordens differantiale ligninger
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en bog der prøver at forklare mig af differantiale ligningen y' = 1 + y2 er seperabel fordi den kan reduceres til: dy/1+y2 = dx (den del forstår jeg godt...) ved integration til arctan y = x +c --> hvilket ved rokering bliver til y = tan (x + c) (denne del... -
ukendt rente - formel?
ForumindlægHvis man låner et beløb på 20.000 kr. og betaler tilbage over 36 mdr. med en mdl. ydelse på 802 kr. Hvordan finder man så ud af hvad renten er? Nogen som evt. kan huske formlen? -
renteregning
ForumindlægHej er der en der gerne vil forklare mig denne formel med en eksempel? (1+rmåned)12 = 1+ r år ... -
Chi i anden
ForumindlægHej er der nogle af jer, der kan forklare mig helt basis hvad en chi i anden test er og hvad den bruges til. egentlig har jeg bare brug for at vide helt basis hvad der er værd at vidde om chi i anden :D tak på forhånd sofie -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
2. gradsligninger
ForumindlægOpgave lyder: Der er givet andengradsligningen: 5x2+b*x+5=0 Bestem diskriminanten og for hvilke værdier af tallet b har ligningen netop en løsning. Jeg har svært ved hele opgaven, håber nogen kan hjælpe.. Tak på forhånd! :) -
Eksponentiel
ForumindlægHej er der nogen, som kan hjælpe mig med denne opgave .:) Opgave 1 Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(3)=864 og f(6)=1493. a) Bestem en forskrift for f . b) Bestem fordoblingskonstanten for f . -
Vækstrate og rentefod
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at skære det lidt ud i pap, men mere på "mit sprog".. Dvs. så jeg kan forstå det ;) -
Annuitetslån og målsøgning???
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: Et lån på 20.000 kr kan betales tilbage over 24 mdr, 36 mdr, 48 mdr, eller 60 mdr. med månedlige ydelser på hhv. 1.056 kr, 777 kr., 640 kr. eller 561 kr. - Brug målsøgning til at dinde rentefoden i de 4 tilfælde Men jeg har absolut ingen idé om, hvo... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. ?Er der nogen der kan svare mig på om eksponentielle funktioner altid vokser med et tal på x-aksen og med en procent på y-aksen? For det synes jeg at jeg har læst. Men jeg fandt også et eksempel på en eksponentiel funktion der omhandlede bakterievækst. Eksempel: Som et eksempel kigges på ... -
emne i skriftlig dansk i morgen (GYM)
Forumindlæghey Hvad tror I bliver det overordnede emne i morgen til skriftlig dansk i gymnasiet? Muhammed-krisen? Integration? ??? // EST -
a, b og cs betydning for toppunkt?
Forumindlæghej! jeg er virkeligt meget i tvivlt, om a, b og c i et andengradspolynomuim har nogen direkte betydning for toppunktet? tak på forhånd :) -
gæld spørgsmål
ForumindlægOpgave 4 Et lån afdrages med 500 kr. om måneden over 2 år med en månedlig rente på 1%. Forklar, hvorledes du vil beregne det samlede rentebeløb i kr. ved lånet (lav evt. et regneeksempel). det som jeg har lavet er G = 500 * 1 – ( 1 + 0,01 )-24 / 0,01 G = 10621,69kr Den fulde ... -
Klage over eksamen
ForumindlægJeg har lige fået min karakter for skriftlig dansk tilbage, 10ende klasse niveau, taget på VUC. Jeg har søgt på nettet for at se hvor jeg kan klage, men har kun fundet blanketter for universitetet. Er det bare ikke muligt at klage når det ikke er gymnasie eller derover?
