Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8781 til 8800 af 33650
-
Rettelse af kort engelsk tekst søges... HURTIGT
ForumindlægAll over the world, junk food firms have had great success the last five years, one of the reasons is that people today don’t have the same food traditions as we had earlier. People simply don’t have the time to prepare a good and healthy dinner, in our busy times. Of course is advertising also a... -
Oversættelse
ForumindlægHåbede nogle ville kigge min oversættelse igennem for fejl?For fem hundred år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der blev brugt s... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal op i engelsk på fredag, og vil så høre om der er nogen som ligger inde med noter til nogle af de tekster vi opgiver:Det er:Animal Farm kap. 2 + 10The Boys from Brazil kap. 6,7,9Stone (Edward Bond)The Ballot and the Bullet (Malcolm X)Chaos or Community (Martin Luther King)The Vilgilante (... -
Hr. Mim - manden i midten
ForumindlægJeg har fået denne lille "dansk til engelsk" -oversættelse for, som jeg har lavet, og som jeg håber I vil rette for mig, hvis der skulle være nogle fejl, eller udtryk I synes passer bedre ind. __________________ Hr. Mim - manden i midten Hr. Mims sociale status er baseret på penge. ... -
Summary
ForumindlægHej . Vil gerne have rettet denne lille tekst :) In some countries, weddings for teenagers are not unusual. A girl called Tabatha was only twelve years old when she got married. She lives in a shed with seven other people in two small rooms. She lives in Horse Creek, Clay County, 600 km from Was... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej Studieportalen. Pt. går jeg på STX andet år på linjen Mat A Biotek A og fys B. Jeg har fundet ud af, at det bare virkelig ikke er mig. Jeg ønsker virkelig at droppe ud og holde et helt års pause, men er det muligt? Jeg har nemlig ikke styr på reglerne inden for dette. Og kræver det så, at ... -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Platon
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med noter til hulelignelsen af platon? har allerede læst dem igennem som er her på siden, men de virker ikke så gennemarbejdede. på forhånd mange tak. -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;) -
Hjæææælp :O
ForumindlægNogen der ligger inde med nogle lækre noter i old? Har selv nogle, men føler ikke at det er nok til når jeg skal op til eksamen.. tak på forhånd :* -
Impedans
ForumindlægHej! jeg er igang med et opgave, om at forklare hvad er en impedans, hvordan det kan bruges til dagligdagen og hvordan det kan beregnes ? Men har søgt lidt på nettet, men har svært ved at finde ud af hvad det endelig er for noget og hvordan man kan beregne det. det eneste jeg er kommet frem til ... -
Spørgsmål til filmen Pride and Prejudice
ForumindlægHej,Jeg har nogle spørgsmål, jeg ikke lige kan besvare, håber i gider at hjælpe mig. Spørgsmålene drejer sig om filmen Pride and Prejudice:1) Har filmen et budskab?2) Er den i modsætning til et tidligere historiesyn?3) Er det en skildring af historiens indflydelse på enkeltmenneskers liv?4) Er de... -
Kan man måske få noget hjælp tager mindre end to minutter! :)
ForumindlægHej, jeg ville gerne have om at du ville rette denne stil? :) Tak på forhånd, jeg ville sætte stor pris på det! :-D The differences between my life and an Amish person: Amish women make their own long, dark - colored dresses. They cover their hair with cloth hats, called a prayer hats... -
Kort engelsk tekst, hjælp
ForumindlægJeg har oversat en kort tekst. Er i ikke søde at læse den igennem og evt fortælle mig store fejl? (ved godt jeg er idiot til engelsk :( ) In the 1970s an American doctor discovered that you could help ill people with laughter. At that time, many people thought that it was nonsense, but today ho... -
Oversættelse! :)
ForumindlægJeg ville ønske at du kunne jeg hjælpe mig, er i en stor knibbe! :) The differences between my life and an Amish person: Amish women make their own long, dark - colored dresses. They cover their hair with cloth hats, called a prayer hats. And women do not wear jewelry. As a Muslim a very la... -
Adverbier - Adjektiver. Haster
ForumindlægHej :) Er der en der gider rette disse tre sætninger med henblik på adverbier/adjektiver?? 1.Det var formodentligt utrolig kedeligt at læse den ene middelmådige stil efter den anden. It was probably unbelievably boring to read the one indifferently assignment after the other one. 2. Alligevel v... -
Faust
ForumindlægHej,Jeg skal op i tysk A til eksamen. Vi opgiver stykker fra Goethes Faust-drama (Urfaust / Faust 1)... Jeg har sådan set nogenlunde styr på det efterhånden. Men, jeg vil alligevel lige høre om der er nogen som har nogle gode notér eller lign. til det? Det ER godt nok et SVÆRT (men fedt) stykke... -
den kolde krig.
Forumindlæghej.jeg sidder lige og læser op til hirtorieeksamen om den kolde krig..indimellem støder jeg på ordet EKSPANSION... er der nogen af jer, der kort kan fortælle mig, hvad det helt præcis betyder..?på forhånd tak
