Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9181 til 9200 af 127115
-
??? HJÆLP????
ForumindlægForbrænding af 2,60 mol af gassen carbonoxid sker med dioxygen i overskud i følge reaktionsskemaet. 2 CO (g) + O2 (g) -> 2CO2 (g) a.) Hvor stor er stofmængden af dannet carbondioxid? b.) Hvor meget dioxygen bruges der til forbrændingen? Så er jeg igen på bar bund - nogen som kan komme med en ... -
Karakter - rod!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med lidt af et problem i dansk, eller rettere sagt, jeg sidder med et problem der hedder min lærer i dansk. Jeg ville lige høre om der var nogle der havde forslag til hvad der kunne gøres - før jeg går til studievejleder og sætter hele gejlet igang.Nmen, lidt historie: Jeg har ... -
Vektorregning - røringspunkter på cirkler
ForumindlægHej. Jeg sidder og har et problem med en opgave.Der er givet en cirkel med radius 10 centrum i punktet (0,0)Cirklen har to tangenter n og m som går gennem punktet T (2,14). Tangenterne m og n rører cirklen i punkterne R1 og R2Beregn koordinaterne til hver af punkterne R1 og R2Altså jeg tænker på... -
til dem der har overskud til at oversætte
Forumindlæg1. Det vanskeligste arbejde er ofte det sjoveste. 2. Hun var klogere end han troede. 3. Familien boede i den værste slum i byen, værre, end du kan forestille dig. 4. Den største båd kostede mindre, end han troede. 5. Byen havde kun en mindre park, og den var sandelig mindre end de flest... -
Karaktersnit
ForumindlægHvor skal ens karaktergennemsnit minimum ligge på, for at kunne søge ind på:DTU:ogKbh. Uni.:Kevin.PS: Jeg går på HTX -
Terminsprøver
ForumindlægHej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :) -
2-gensudspaltning
Forumindlæghej alle sammen :) jeg er i gang med at skrive en opgave, og er dermed kommmet ind på ...ja... hihi.. er der nogen som kan forklare mig ret konkret hvad EPISTASI og KOBLEDE GENER er!!! -
Analyse model til anmeldser (haster)
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde en god gratis analysemodel til anmeldelser på nettet? Jeg kan ikke finde nogen. Jeg er i gang med 24 timers forberedelse til morgen. Så det haster lidt. -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg sidder og roder med en ligning, som lyder sådan her: 2*(6x-7)=7x-5,5 Og hvis jeg ikke er helt forkert på er den næste linje12x-14=7x-5,5 fordi man har ganget ind i parentesen. -
<> = Tysk rettelse.. ;-)
ForumindlægHey er der nogen der vil kigge min teskt igennem? (det er usammenhængende -> udpluk fra min stil) På forhånd mange tak "Die Tränen traten dem dickeren Jungen in die Augen. Er kämpfte wirklich gegen um nicht zu weinen." "Dann wurde es mir bewusst, dass die zwei Jungen wirklich se... -
Sindsyg gåde
Forumindlæg3 fyre går ind på et pizzaeria. Pizzaen koster 30 kr. De betaler hver især 10kr. Mens de spiser kommer tjeneren med 5 kr og siger at der er tilbud. De får hver især 1kr tilbage og resterende 2kr til tjeneren som drikkepenge. Det betyder vel så at de har betalt 9kr hver især 9*3 + 2 = 29? Hv... -
hvordan kan jeg forbedre mit gennemsnit?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og vil gerne læse antropologi på Københavns Universitet. Jeg ved at optagelseskrav for kvote 1 er 10,6 hvilket er lidt højt i forhold til det gennemsnit jeg ved, at jeg kan få. Hvis jeg virkelig knokler kan jeg nok godt få et gennemsnit på 9 (da jeg allerede har to 4-taller ... -
En oversættelse
ForumindlægHejsa, jeg håber der er nogen der har tid og lyst til at rette/se mit foreslag igennem/ på forhånd Mange tak :-D :Den danske vesion:Trods alt Doyles diplomati ville de mange begejstrede Sherlock Holmes-fans imidlertid ikke acceptere, at idolet var borte for evigt, og Doyle blev til sidst tilbudt ... -
Bestemme en parabel.
Forumindlægb) Vis, at parablen i det angivne koordinatsystem tilnærmelses har ligningen: y = -0.038x2 + 0.176x + 5 Oplysninger (fra grafen, jeg kan aflæse): f(0) = f'(0) = 5 = c , f(9) = 3.5 Hældningen for tangenten i punkt P(0 ; f(0)) = tan(10) Mit bud: f(x) = ax2 + bx + c f(0) = a&mi... -
brøker
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe mig med disse to brøker. Har prøvet og prøvet, men kan ikke finde ud af at løse de sidste 2 og få dem til at passe. Har vedhæftet en fil, der kan I se de 2 sidste brøker. Håber I kan hjælpe og på forhånd tak :D -
Strøm
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en opgave og jeg sidder fast med det ene spørgsmål. (vedhæft billedet af opgaven) R1=100 Ohm R2=250 Ohm R3=1000 Ohm (variabel modstand) Jeg har beregnet mig frem til at Ub=16.66V Uc=9V og nu skal jeg finde Ua, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gøre. Noget ... -
Demineralisering ved anoreksi
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRP om spiseforstyrrelsen anoreksi, og min biologivejleder vil meget gerne have, at jeg kommer ind på noget omkring demineralisering - mit problem er så bare, at jeg slet ikke kan finde noget omkring demineralisering af kroppen hverken på nettet eller i mine bøge... -
Har ikke fået min SU!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at det er første gang jeg er beretiget SU i denne her måned..men det mærkelige er at jeg sådan set ikke har fået den endnu hvilket jeg ikke helt forstår, og forstår ikke rigtigt hvad jeg skal stille op. Har nogle af jer oplevet noget ligne ? -
Syntese af indigo til indigohvidt
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave en journal om syntese af og farvning med Indigo. Jeg skal forklare, hvorfor indigohvidt er opløseligt i vand, når indigo ikke er. Jeg ved at jeg skal komme ind på polaritet og elektronegativitetsforskel. Håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Dansk essay stil .
ForumindlægHej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at sætte mig lidt i gang med skrive et dansk stil essay . Jeg har boedet her i Denmark 8 år , og hellere ikke så god til at skrive stil , men jeg gør mit bedste . Fsa Dansk stil essay her kommer spørgsmål . To slags mennesker ? skriv et essay , hv...
