Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9201 til 9220 af 11183
-
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
HTX ELLER STX VIGTIGT
ForumindlægHEEJ gymnasie elever og andre :D Jeg er meget i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge, jeg synes at mange af fagene på stx er meget interessante. Men samtigt har jeg hørt at htx er meget praktisk anlagt, hvor man vil har mulighed for at afprøve teorier. Der er self også mange drenge på htx. J... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
NF- fandme fucking latterligt -3
Forumindlæghej Jeg var til NF eksamen idag og fik -3. Jeg sagde en del relevans og der var også perioder jeg læste op jeg startede med en flot disposition som jeg lavde på 2- 3 min og gik også lidt i stå. Jeg vil meget gerne klage over karakteren og føler at jeg sagtens kan mere... Hvad skal jeg gøre... J... -
STX matematik-samfundsfag
ForumindlægHej folkens, jeg overvejer Matematik A på STX. I den forbindelse tænker jeg, hvilke døre vil blive åbnet op for mig? -
Soege optagelse inden 8. august
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan det forholder sig med det at man kan soege ind paa ledige pladser inden d. 8 august? men det jeg taenkte paa var om jeg kan naa at soege ind paa medicin i odense inden d. 8 august?? haaber i forstaar hvad jeg mener?? eller hvornaar kan jeg ellers helst saa hurtig... -
hjælp med noget..
Forumindlæghey .. nogle som vil forklae hvilke tiltag vandlevende dyr kan have fpr at sikre at de får nok ilt? -
Hvis man skulle analysere denne billede, hvad kunne man sige om det?
Forumindlægher er der talt solensenergi . Skal man komme ind på fotosyntese og respiration, hvis man analysere dette billede ? -
Årsprøver!!!
ForumindlægHeej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? På forhånd taak. -
Genetik , Mendel.
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, hvilke konsekvenser Mendels opdagelser haft for den videre diskussion af arv og miljø? - At vi kender til krydningsskemaer idag..fx? -
Forvirring ved eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige været til mundtlig danskeksamen i dag. Jeg synes det gik godt overordnet med var rimelig nervøs. da jeg blev kaldt ind for at få min karakter siger de jeg fik 7 pga. jeg var nervøs og forvirrende for censor. Men de vidste godt jeg kunne det hele. Det var det. Det stemmer da ikke... -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
Hvorfor opfører vi os forskelligt ?
ForumindlægHjælp så er i søde (: -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ... -
Kost og fordøjelse
ForumindlægVi spiser for at få energi og for at få byggeklodser Nogle der kan hjælpe mig med de 2 nederste spørgsmål spørgsmål. De tre første kan jeg godt Hvad bruger vi primært kulhydrater til? hvad bruger vi fedt stof til? hvad bruger vi protein til? hvad hedder den proces hvor vi får kemisk energ... -
hmm... hvorfor mon..??
ForumindlægBestyrelsesmedlemmer i DKs 500 største virksomheder mænd: 97,1 % kvinder: 2,9 % Indsatte i danske fængsler mænd: 95,4 % kvinder: 4,6 % Hvorfor dominerer mænd både i de største virksomheder og i fængslerne, m... -
Medicin-studiet og kvote 2
ForumindlægHej alle sammen! Jeg blev student i sommer og har indtil videre ikke vidst, hvad jeg ville læse videre. Nu er jeg så blevet enig med mig selv om, at jeg gerne vil læse medicin. Mit gennemsnit er slet ikke til det, men er igang med at tage de supplerende fag, som jeg mangler. Mit spørgsmål ... -
hjælp
Forumindlæghjælp til disse spg.. i) Skriv her kort hvordan årekalkning opstår, herunder årsager. g) Regn ud fra tallene i figur 2 i henholdsvis hvile og arbejde (løbetur) ud, hvor meget hjertet pumper ud pr. min.= minutvolumen, dels hos den utrænede og den trænede. Diskuter tallene og den betydning, det...
