Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9221 til 9240 af 11183
-
Homozygot
ForumindlægJeg har en opgave der lyder "hvis vi krydser en sort hingst med en rød hoppe (begge homozygoter) hvordan vil det forventede udspaltningsforhild så være i F2-gerationen?" Kan nogen fortælle mig hvad homozygot er ? Det som jeg har læst mig frem til er at det er en hest med dobbelt gen. Dv... -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
Kloning til debat!
Forumindlæghvad mener I om, at kloning er forbudt? Hvis der er så mange fordele ved det, hvorfor så forbyde det? Er det risiciene vi er bange for? -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Fri abort, hvorfor?
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvorfor man i 70'erne kæmpede for fri abort? var det pga. for mange børn, misdannelser? -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Efter 9.klasse?
ForumindlægTil sommer går jeg ud af 9.klasse og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil bagefter. Jeg vil gerne have en god uddannelse, men har ved selv at finde ud af, hvad der er bedst. Hvad har I andre valgt og hvorfor? Hvad er bedst? -
Enzym og pH
Forumindlægspørgsmål til nedstående graf som er vedhæftet kan jeg ikke finde svaret på: Forklar (grundigt) hvorfor kurven får sit karakteristiske forløb idet begreber som ladnig, aminosyrer og aktivt centrum skal indgå. Tak på forhånd -
Emne antibiotika
ForumindlægHej, min veninde har brug for hjælp til hendes SRP, hun skriver: Jeg mangler kilder til min SRP, og mit emne er antibiotika. Skriv endelig hvis i kan hjælpe, kontakt mig på min mail: [email protected] :) Mvh. Veninden -
amerikanske skolesystem
ForumindlægEr der nogen der kan forklare de væsentlige forskelle mellem det danske og det amerikanske skolesystem på forhånd tak :-) -
Toppunkt og logistisk vækst
Forumindlæghvorfor er det egentlig at man får logitisk vækst, kan tegne f' mærke på y-aksen, og f på x-aksen derved få en parabel og derved kan få toppunkt som kan bruges til at beregne maks. vækst.. hvorfor kommer parablem.. -
Nanoteknologi - diplomingeniør?
ForumindlægNogen som er på det studie som kunne fortælle hvad i laver ?.. Jeg tænker lidt på at starte på det.. det lyder spændene.... Men har hørt det også skulle være sindsygt hårdt? -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen... -
hej hjælp med det her vores over emne er bæredygtighed
Forumindlæghej alle sammen jeg har projektuge og vi har sværet med at finde et spændende underemne til bæredygtighed vi sætter stor pris på hjølpen -
SRP hooligan diskussion
ForumindlægHej alle, Jeg mangler blot min diskussion for at være ved vejs ende med min SRP (og konklusion ofc), men jeg er fandme i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Mit diskuterende lyder således: Diskuter, hvilke karakteristika ved det senmoderne samfund der fremmer hooliganisme, og hvorfor det ik... -
Kan jeg opnå et godt gennemsnit, og komme ind på min drømmeuddannelse?
ForumindlægHej folkens. Jeg studere på HHX i 1. g, og er i tvivl, om at jeg kan opnå et godt gennemsnit og læse videre på min drømmeuddannelse (Økonomi på KU). Jeg synes selv at jeg er intelligent og lærer hurtigt, men mine første standpunktskaraktere var ikke særligt gode. Udover det, er tysk mit vær... -
Er kontamineret og inficeret det samme?
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for hjælp til at forstå dette. Betyder inficeret det samme som kontamineret? På forhånd tak. -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo...
