Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9221 til 9240 af 63055
-
100 kast med terning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? tak på forhånd :) i den vedhæfteded fil er der lavet en simulering af 100 kast med den gule 4-sidede og den blå 6-sidede terning. Vi har med andre ord fået computeren til at kaste helt tilfældigt med terningerne 100 gange. Summen er noteret de hundrede gange og der... -
1 lille engelsk sætning
Forumindlæghvordan vil I sige "han kunne ikke fordrage at flyve". He could not stand to fly / he could not stand flying?Er i tvivl om det skal være "to fly" eller flying? -
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
Kinetisk molokyleteori
ForumindlægHej Alle! Da jeg læser op til fysik eksamen er der noget jeg desværre er kommet i tvivl om, og ikke kan finde en sammenhæng mellem. Hvad er det nu Kinetisk molokyle teori er? MVH Gustav -
Balmerformlen
ForumindlægHey folk. Hvad er balmerformlen og hvordan kan man egentlig definere den? Er ved at blive sind syg, kan ikke finde noget om det i mine fysik bøger :/:/ Tak på forhånd! -
En sætning
ForumindlægJeg har fået at vide af mine tysklærer, at der er noget forkerte ved: wegen mein schlect Noten i følgende sætning, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan omskrive det? Hele sætningen: Gestern war der erste Tag in der Schule, weil ich, bis jetzt, wegen meines schlechter Noten, schwänzte. ... -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Rettelse af lille engelsk tekst !!!:) :) :)
ForumindlægHey gutter :) Det ville være perfekt hvis i gad kigge lidt på den her tekst ... For mit engelsk er ikke i top :( Philip is an Englishman. He comes from a middle-upper class family. Philip is a person who is very devoted in social status and power. He also thinks a lot about what other people t... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
6 i idræt!
ForumindlægJeg har lige fået mit allerførste 6-tal - i idræt! Og så er det bare, jeg overvejer, om jeg egentlig synes, at det er fair. Har et gennemsnit på ca. 9,5, så 6-tallet pynter ikke just. Jeg mener ikke, at man kan lære sig selv at kunne lide at spille bold og lade være med at være bange for bolde... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Rettelse af lille aflevering i Tysk. Haster!
ForumindlægNogle der gider rette et lile brev? Tak på forhånd :) Liebe Alexander. Ich heisst Steffen und ist fümsehen jahre... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
rettelse af nogle enkelte sætninger..
ForumindlægDansk:1. Hans kone var sygeplejerske og arbejdede på det nye hospital i byen.2. Hendes halskæde lå på bunden af svømmebassinet.3. Han var gal, fordi han var landet i denne gudsforladte by.4. Så kunne han lige så godt være blevet på den øde ø.5. Han kunne ikke møde hende på det aftalte sted, fordi... -
rettelse til to oversættelser
ForumindlægDen engelske middelklasse har fået et dårligt ry, hvis man skal tro på en rapport, som fornylig er blevet offentliggjort. The English middle class have get a bad name, if man shall belive on the rapport, as recently is become published. En organisation, som hedder Youth har lavet rapporten sam... -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka...
