Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9241 til 9260 af 160717
  • Matematik årsprøve

    Forumindlæg
    HejJeg skal til matematik årsprøve skriftlig på fredag, og tror at den bedste måde jeg kan træne på er at løse nogle opg.Nogen der kan sig emig hvor jeg kan finde eksempler på eksamens opgaver?Louise
  • Eksamen i matematik

    Forumindlæg
    Der afholdes i dag den 11. december kl. 9:00 - 14:00 skriftlig eksamen i matematik. Eksaminander ønskes lykke til. Efter kl. 14:00 kan der stilles spørgsmål vedr. opgaverne.
  • matematik og historie..

    Forumindlæg
    hej.. er der nogle der kan hjælpe med følgende:) redegør for den Hellenistiske periode fra ca 336-31 f.vt. med serlig henblik på at diskutere samspillet mellem matematik og historie.. hva er det vigtigste man skal kommein på? hjælp:)
  • Hjælp! Kemi A

    Forumindlæg
    Hej, jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre om der er nogen der har kemi A HTX skriftlig eksamenssæt samt besvarelser fra år 2000-2012. Det er yderst nødvendigt, håber nogen har adgang til nogle, og/eller har egen besvarelse af sådan en liggende et sted.. Det kunne være super fedt!!
  • a og b, HJÆLP

    Forumindlæg
    Funktionen f(x) = b•xa opfylder, at f(2) = 2 og f(4) =16. I opgaven skal vi bestemme tallene a og b, er der nogle der kan sige hvordan man skriver den op?
  • SRP, fysik A og dansk A

    Forumindlæg
    Vi skal snart have fået valgt vores SRP-emner. Men jeg kan ikke helt finde på et spændende emne indenfor Fysik A og Dansk A. Jeg tænkte på noget indenfor teknologi/videnskab. Så længe emnet er spændende, er jeg åben for alle inputs :)
  • Bestemme a...

    Forumindlæg
    Jeg har en ligning hvor jeg skal bestemme a: ax^2+4x+5=0 så ligningen har én løsning. Det første jeg startede med er at bruge diskriminantformlen d = 4^2-4*a*5 herefter får jeg d = 16-20*a Men.. Indtil videre kommer det jo blot til at give minus, og derefter skal jeg gange med noget. Men hvo...
  • Spansk A

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og spekulerer om den her sætning er oversat rigtigt. Nogen som kan hjælpe? Tak på forhånd :) Er den her sætning oversat korrekt: "Nosotros Somos en espana. Cataluña está en España"?
  • A^-1

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har matricen A= 1 2 -1 2 3 4 1 1 3 og skal finde A-1 hvis den eksisterer. Er A-1 lig med den inverse matrix? Og hvordan finder jeg den/ finder ud af om den eksisterer? På forhånd tak :)
  • Teknikfag A

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at gå på htx og jeg har læst at jeg skal have teknikfag, og jeg skal vælge hvilken slags jeg vil have. Men problemet er at jeg ikke ved hvilken jeg skal vælge, er der nogen der har viden om det, og glemte at sige at jeg vil være IT-diplomingeniør- på forhånd tak
  • Beregn a

    Forumindlæg
    En familie af funktioner er givet ved fa(x)=3xa , x>0 Beregn a for den funktion, der opfylder at fa(x) øges med 60% når x øges med 15%
  • Formel til a - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, er netop gået i gang med andengradsligninger, og er temmelig ny i det, her er opgaven: Grafen for f(x) = ax^2+4x+c har toppunkt (-1,2) Bestem a og c? Som jeg sagde, er temmelig ny, så skær gerne ud i pap :)
  • bestem a

    Forumindlæg
    Hej jeg kan simphelten ikke få a til -4 som den skal være. desuden ved jeg ikke hvordan man løser opg b
  • Bestemme a.. hvordan?

    Forumindlæg
    Hej jeg har en meget kort opgaven, men noget svær: Jeg har funktionen f(x)=(2*x^2+ax-3)/(x+3) Jeg får indvidere oplyst at når x går mod -3 går hele funktionen mod -7, dvs. f(x)=-7 Så står der jeg skal bestemme a.. hvordan skal jeg gøre det.. på forhånd tak
  • mat a

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4, 2) , B(12,8) og C(9,14) bestem arealet af trekanten Nogle der kan hjælpe
  • Biologi A-Bioteknologi A, det samme?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg er begyndt på gymnasiet, og jeg har valgt den biologiske linie! Mine planer efter gym er at læse til veterinærmedicin. Der står dog at man skal have haft bioteknologi på A-niveau for at komme ind.. Såå, mit spørgsmål er, om Biologi på A niveau går ind under bioteknolog...
  • Hjælpe til a

    Forumindlæg
    Et gartneri sælger sma ° stedmoderplanter. Sandsynligheden for anlæg for bla ° blomst er 0.7, for gul blomst 0.2 og for hvid blomst 0.1. Sandsynligheden for, at en plante kommer i groning er 0.95 for ”bla °” planter, 0.9 for ”gule” planter og 0.9 for ”hvide” planter. a) Hvad er sandsynligheden fo...
  • Bestem a

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave her, som jeg ikke ved hvordan man skal regne. Bestem a, så -3 er rod i p(x) = x3 + x2 + x + a Er der nogen der kan hjælpe?
  • Matematik eksam

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Er der nogen der har en matematik eksemplar til HTX eksam på B niveau Det kan være en store hjælp fra jer. Hvis I giver mig svare :)
  • MATEMATIK FLEX

    Forumindlæg
    Er der nogen herinde, der har Matematik flex på c-niveau? Jeg har desværre smidt mit ark med opgaver væk, og jeg står og skal lave opgaver nu. Meget gerne hvis man går i Slagelse - da jeg ikke ved om det er samme opgaver :-) Det vil være en KÆMPE hjælp!!!