Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9841 til 9860 af 84813
-
Er jeg bestået? Hjælp
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i skriftlig årskarakter og 02 i mundtlig. Er det eksamenskarakt... -
resistans og temperatur
ForumindlægGlødetråden i en pære er af wolfram. Ved stuetemperatur 20° C, måles trådens resistans til 87 ? med et ohmmeter. Når pæren lyser, optager den effekten 60 W ved 220 V. a. Hvad er trådens resistans nu? b. Hvad er trådens temperatur, når pæren lyser? -
Varmefylde og varmekapacitet.
ForumindlægHej alle Er det korrekt forstået, at forskellen på varmefylden c og varmekapaciteten C er, at varmefylden angiver den energi i joule, der skal tilføres et stof, for at det opvarmes én grad, mens varmekapaciteten angiver stoffets evne til at gemme varme, således at varmekapaciteten betegner den m... -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Direkte formelt bevis
Forumindlæg- Opgaven lyder på følgende måde: Betragt det logiske argument: 1. P v S ⇒ Q (præmis) 2. ¬P ⇒ (Q v ¬R) (præmis) ------------------------ R ⇒ Q (konklusion) a) Giv ved resolution et direkte bevis for det logiske argument. - Det jeg så har gjort, er at la... -
Meget brug for hjælp, varmefylde!
ForumindlægHej :-) De sidste opgaver jeg har lavet i fysik, har virkelig blevet dårlige, selvom jeg har gjort meget ud af det. Så jeg har virkelig brug for, at der er en, som kan forklare mig, hvordan man gør i mine opgaver :-) Jeg er ikke ude efter svaret, bare hjælp til, hvordan jeg skal lave det, da jeg ... -
Medicin..
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet når jeg er færdig med gymnasiet (afslutter pt. 2g.), men gik for et par dage siden sort til kemieksamen og fik 7, i modsætning til mine to tolvtaller i årskarakter (ny skala). Generelt har jeg rimelig høje karakterer (med undtagelse af tysk som jeg ... -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3... -
Hjælp!!! Annuitet
ForumindlægJeg er helt lost! Har mistet mine noter... Kan nogen hjælpe? Opg 5 er vedhæftet Tak på forhånd -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
Beregn tid ud fra kW og kJ
ForumindlægHjælp til opgave B Man bager en kage i mikrobølgeovn ved, at ovnen opvarmer kagedejen fra temperaturen 12 ºC til 90 ºC. Kagedejens masse er 0,85 kg og den specifikke varmekapacitet 3,2 kJ/(kg K). 1. Beregn den varmeenergi som kagedejen tilføres. 3,2/100*85 = 2,72 kJ 2,72 *... -
Mængder
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl omkring hvordan denne opgave skal løses. Jeg er ret sikker på at man skal bruge de morgans love. -
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
Er old et svært/besværligt fag?
ForumindlægHvad synes i? Hvad mig angår så pisser det mig lidt af at jeg bliver nød til at tage så mange noter, gør i alle det? -
lysleder på bunden af havet
ForumindlægEn lang lysleder på bunden af havet har fået et brud, som skal findes. Derfor sendes en kortvarig lyspuls ind i lyslederen fra den ene ende. Lyspulsen reflekteres i bruddet, og en detektor registrerer, at den reflekterede lyspuls kommer tilbage 0,186ms efter, at den er udsendt. Lyslederens kerne ...
