Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 9861 til 9880 af 174809
-
00/02 i matematik
ForumindlægHej(: Jeg skal til eksamen i matematik meget meget snart, og er meget nervøs for at gå op, fordi jeg tror jeg dumper eller kommer ud med 02. Nogen som ved hvilke forudsætninger man har hvis man dumper el. får 02? Jeg har gennem hele året fået 7 i standpunktskarakter og 7 i års karakter kan det... -
Matematik-sprog
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op til mundtlig matematik b, og tænkte om der er nogen som har nogle gode fif til matematik sprog? Det jeg mener er sådan noget med at man siger differentiere istedet for minus, addere i stedet for plus osv.. Og forresten, hvad er produktet? er det der er efter =? -
Dumpet Dansk A- 2 gang kan jeg stadig søg på videregående uddannelser?
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for jeres hjælp ! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen i 2011 og 2012 og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan man blev optaget på sygeplejerskeuddannelsen unset hvad selvom man dumpet i dansk A? Jeg vil spørge jer om i har hørt eller set no... -
Mdt. matematik...
ForumindlægHey jeg skal op i matematik i morgen.. Men jeg ved ikke hvad jeg rigtig skal læse.. for jeg gerne have høje karakter...Er der nogen der kunne give mig gode råd.. og en ting mere.. Min lærer sagt at vi også skal øve i at sige rigtige ord, altså udtale dem rigtig.. jeg ved ikke hvordan man udtaler ... -
Hjælp til matematik. (Mellemregning med, tak)
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lidt stramt i tiden med noget matematik, jeg havde håbet i kunne hjælpe med. Opgaverne lyder som følgende: Rasmus kører i halvcirkler - som vist på tegningen - hele vejen ned af bjerget. Han kører slalom med en svingradius på 15m. Hvor mange meter lige ned ... -
Astronomi-matematik
ForumindlægJeg ønsker hjælp til to opgaver i matematik til emnet astronomi: Skal man lave en model af galakserne i universet, kan man bruge underkopper som model. En underkop er ca. 10 cm i diameter. 1. Mælkevejen er ca. 100 000 lysår i diameter. Hvilket målestoksforhold bruges i modellen? 2. Solen har ... -
Metode - matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i morgen til årsprøve, og det eneste, som jeg er meget usikker på, er min matematiske metode, som jeg har brugt. Jeg har valgt fagene samfundsfag og matematik. Jeg benytter mig af noget statistik om beskæftigelse og oprindelse, og jeg laver dermed en Chi i anden test for at se, o... -
Eksamenssnyd, matematik
ForumindlægJeg har en veninde, som studere matematik på KU. Hun skal op til en skriftlig eksamen midt i juni, og hun fortæller, at hun får en til at lave hendes opgave for hende :-( Jeg synes, at det er så ærgeligt, hvis hun bliver taget for snyd/plagit, men det tror hun ikke selv, hun gør. Min veninde ... -
Matematik aflevering
ForumindlægHej, jeg har brug får hjælp til en matematik aflevering. - Hvordan finder jeg ud af hvor lang vandreturen var ud fra gennemsnitshastigheden? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd:) -
Matematik - andengradsligninger!
ForumindlægHej! Jeg har rigtig svært ved at omskrive ligninger med brøker, til andengradsligninger, som går op. Eks. (3/(4x-1))+x=7x Jeg kan godt omskrive den og det hele, men facittet synes jeg ikke helt passer.. Jeg får den til at give 0.205 og -0.455. Er det rigtigt? Og andre opgaver: (5/x-1)+8=(-28/x)... -
Matematik, blækregning
ForumindlægHvordan bestemmer man x0 (xnul) så tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)), er vinkelret på linjen med ligningen y = 5x+1 ??Kan i hjælpe? Ska aflevere denne opgave i morgen! -
Matematik færdisghedsregning
ForumindlægVil være søde og hjælpe mig med at besvare disse spørgsmåL? 3 i anden - 2 i tredje= (-6) gange(-8) - 36= -
Hvilken sammenhæng er der mellem konstanterne a, b og c i andengradsfunktionens forskrift og det grafiske billede?
ForumindlægHej alle sammen. jeg har fået 2 spørgsmål i en matematik emne opgave, som jeg er gået helt i stå på. nogen der kan hjælpe ? • Hvilken sammenhæng er der mellem konstanterne a, b og c i andengradsfunktionens forskrift og det grafiske billede? • Hvilken sammenhæng er der mellem f... -
Oversættelse
ForumindlægOversæt til engelsk.Dette kan medføre et behov for hjælpemidler eller boligændringer.F.eks. at der flyttes møbler, så der bliver plads til at udføre plejeopgaver ved sengen.På forhånd tak. -
HJÆÆÆLP ! MATEMATIK !
Forumindlæg- Hej :D - Jeg er i gang med en opgave, og det er en afgangsprøve ;S - Min lærer har givet os den, for at se om vi kan løse den, jeg kan godt matematik, men seriøst denne her opgave er bare .. ALT FOR SVÆR ! - Så jeg tænkte på .. om en kunne hjælpe mig med at løse opgaven for mig? - Opgaven lyder... -
Maksimale lodrette afstand mellem to funktion (HF Matematik B, Juni 2014)
ForumindlægKære dem som måtte kigge med. Jeg er støt på en forhindring i en opgave, som figurerer i et eksamenssæt fra Juni 2014. Det omhandler opgave 13b for at være mere specifik. Opgaven lyder således: Figur 1 og 2 viser graferne for funktionerne f(x)=x og g(x)=x^3. Funktionen h(x)=x-x^3 og beskriver... -
Bestem en funktions nulpunkter.
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave matematik afl., og jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal løse denne opgave, som lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=3x^3-3x^2-x+1 a) Bestem funktions nulpunkter b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)). Opgaverne skal løses ... -
Matematik - forberedelse, hvordan?
ForumindlægHej People of the Internet! ;))) Jeg går ud fra at alle jer der går på 9.klasse i en folkeskole på nær jer der er fritaget skal op til skriftlig matematik om 2 dage (på torsdag), hvordan har I øvet jer / vil I øve jer? Kender en hjemmeside der hedder http://www.sysform.dk med en mass... -
Lidt i tvivl
ForumindlægHej,Jeg skal til mat eksamen her på torsdag..Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler jeg skal kunne i hovedet til prøven uden hjælpemidler, nogen der kan skrive dem op herinde? -
Matematik aflevering
ForumindlægJeg ville bare lige høre om man kan få lavet en hel matematik aflevering her inde, da jeg virkelig er under pres med afleveringer lige nu :)
