Matematik

Eksamenssnyd, matematik

31. maj 2021 af valledrengen - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har en veninde, som studere matematik på KU. Hun skal op til en skriftlig eksamen midt i juni, og hun fortæller, at hun får en til at lave hendes opgave for hende :-( Jeg synes, at det er så ærgeligt, hvis hun bliver taget for snyd/plagit, men det tror hun ikke selv, hun gør.

Min veninde har fortalt, at hun får eksamensbesvarelsen via mail. MEN er det ikke sandt, at besvarelesen så vil bonge ud? Vil så gerne prøve at overbevise hende om, at hun selv skal lave den. Studiet er hendes drøm, og vil ikke have, hun mister denne...


Brugbart svar (2)

Svar #1
31. maj 2021 af JimmyMcGill

Hvis hun agter at snyde til eksamen, så skal hun måske genovervej om hvorvidt det er hendes drøm at blive matematiker, for så det en skidt matematiker, hvis man gør dette... Hvad er formålet med at studere matematik, hvis man ønsker at snyde? Spørg hende. 

Hvis ikke nogen andre har afleveret besvarelsen som hun laver, og den sendes kun til hende, så vil jeg ikke tro hun bliver taget, for jeg mener ikke plagiatsystemet har adgang til mailkorrespondancer.

Du er en rigtig god ven til hende når du sidder og er bekymret, så det har du min fulde respekt for. Hun vil nok synes du en dårlig ven, hvis du vælger at kontakte fakultetet og fortæller, at de bør holde mere øje med hende. Anvender KU ikke ExamMonitor? Det har jeg selv prøvet til mine skriftlige eksamener på SDU.


Skriv et svar til: Eksamenssnyd, matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.