Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9961 til 9980 af 95433
-
To-proton henfald
ForumindlægHey folks. Jeg har fået mig et lille problem med denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig (: Opgaven lyder: I 2005 lykkedes der for første gang at fremstille nuklidet 54Zn. Nuklidet blev fremstillet ved at beskyde en prøve af nikkel med nikkelioner fra... -
Samfundsfag på hf
ForumindlægHvad indebærer samfundsfag på c-niveau på HF? Hvad er et af de første ting man kommer til at arbejde med - er der evt. noget jeg kan forbedrede mig på her i ferien? På forhånd tak. Go’ sommer :) -
Hjælp
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Opgave 4 Når man har at gøre med en lille radioaktiv kilde, der kan opfattes som punktformig, så gælder der den såkaldte afstandskvadratlov, som siger, at strålingsintensiteten aftager med kvadratet på afstanden. Hermed menes, at hvis x er afstanden til kilden og y... -
Skift studieretning
ForumindlægHej :) Jeg går på Herning på den retning der hedder Mat A, Kemi B, Biologi A. Men jeg er desværre kommet i en dårlig klasse. Ikke fordi jeg bliver mobbet eller holdt udenfor. Men ja... Jeg skal have Mat a, kemi og fysik b, for at studere medicin. Så jeg skal have skiftet retning, til noget lignen... -
Kan jeg få det overført?
ForumindlægJeg går på 2 år stx og ville hører, hvis jeg tager HF efter sommerferien om jeg kan få overført mit afsluttende eksamenskaraktere fra sidste år i billedekunst og fysik overført til mit hF bevis ? -
KEMI opg. angående pH for vandig opløsning..
ForumindlægHej....:) Er der nogle der kan fortælle mig om hvordan j ska løse de her opg...Beregn pH for følgende vandige opløsninger ved 25 C grader.a) 0,138 M monochlorethansyreb) 0,108 M butansyrec) 0,100 M kaliumformiatd) 0,187 M natriumhydrogensulfite) Beregn den aktuelle koncentration af H3O+ i hver af... -
grammatik
ForumindlægJeg roder meget med de her ord, hvad er rigtigt af dem og er der en måde jeg kan bruge til at finde ud af det? Jeg kan nemlig ikke altid høre forskel. He dont gives <-> he doesn't give (s) ? -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Hjælp til integralregning!
ForumindlægHej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<... -
fysikbøger??????
Forumindlæghej..jeg skal læse til fysik eksamen. men den bog som vi fik af læreren er rigtig dårligt til at forklare tingene. kender i nogen gode bøger??? ps. jeg har fysik på B. på forhånd tak..:o) -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Ligger min SRP på et 7-tal?
ForumindlægHey alle, Jeg har fået min SRP tilbage idag, hvor jeg skrev i fagene Fysik på A niveau og Matematik på A niveau. I det jeg først kan få en udtalese om 2 uger, så ville jeg lige høre om det overhovedet giver mening at stille spørgsmål omrking mit 7 tal. Det kan sagtens være at jeg fortolker min S... -
HJÆLP af 1. del af musik skriftligt!
ForumindlægHej. Jeg skal op til skriftlig musik her på tirsdag - jeg har musik på A-niveau. Nogle der har nogle hints til hvordan jeg klarer mig igennem den første delprøve? Hilsen Sarah -
Solens lys, kerneprocesser og fusion
ForumindlægJeg har fysik på c-niveau og er i gang med at læse om solens lys og kerneprocesser, herunder fusion. Jeg har hertil nogle spørgsmål til den "første" proces i fusion af hydrogen (brint), der senere bliver til helium m.m. Jeg har forstået, at 2 hydrogenatomer støder sammen med høj fart... -
Beholde højt snit fra folkeskolen
ForumindlægHej alle Jeg gik sidste år ud af folkeskolen med at snit godt over 10 og nu er jeg så startet på HTX. Jeg vil gerne være læge og det kræver jo som de fleste af os nok ved et rigtig pænt gennemsnit. Jeg er derfor ude efter alle de tips I har til at beholde mit snit igennem gymnasietiden. Kan de... -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk... -
hjælp til forståelse af Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlige eksame spørgsmål til Matematik A Der er nogle jeg ikke lige forstår, så håber en kan hjælpe mig. 1) Gennemføre beviset for andengradsligningens rødder. Kan ikke finde det bevis er ikke helt sikker på hvad det er for et bevis ? 2) Redegøre for andengradspolynomiet... -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej Jeg bliver student i år, men jeg har et lille spørgsmål. Jeg har haft matematik på C,B og A niveau, men de karakterer som jeg har fået i matematik C og matematik B de kommer vel ikke til at stå på ens bevis, fordi jeg også har taget A gør de det?
