Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 9961 til 9980 af 119568
-
Bestem a og b ... Ligning
ForumindlægOpgaven lyder: Fc(x) = ax2+bx-2 Disse funktioner har samme a- og b-værdier mens c varierer. F.eks er F-2(x) = ax2+bx-2 og F4(x) = ax2+bx+4 Du får nu at vide, at der for ethvert c gælder, at Fc'(x) = f(x). Bestem herved a og b Vink: se på de to ligninger F0'(4) = 0 og F0(4) =... -
bestem b og c - andengradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg sidder og struggler lidt med, hvad jeg tror er, en relativ simpelt opgave. Opgaven lyder: En funktion f er givet ved Grafen for f er en parabel med ekstremumspunkt i Bestem konstanterne b og c. Jeg ved, at jeg skal anvende, at og at , og jeg derved så får to ligninger, med t... -
Bestået eller dumpet Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal til at søge ind på en videregående uddannelse, men er blevet i tvivl om jeg overhovedet har bestået mat b. I 2.G fik jeg 00 / 00 i den afsluttende årskarakter, Jeg trak så mat skriftlig til eksamen, og gik op og fik 4. Regner man gennemsnittet ud af alle 3 karakterer, eller oversky... -
Biologi på b eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op til biologi eksamen på b niveau på næste tirsdag - jeg er dog lidt i tvivl om, hvad det præcis er, der skal foregå - jeg ved, at jeg skal trække et spørgsmål dagen før, som jeg skal arbejde med fra mandag til tirsdag, men er der ikke noget med, at man får udleveret en... -
2.gradspolynomium find a og b
ForumindlægEt andengradspolynomium f har forskriften f(x) = ax2+ bx - 5 og det oplyses, at f(1) = 0 og f '(1) = 6 Bestem tallene a og b. Jeg tænker på om f(1) = 0 og f '(1) = 6 er mine to punkter (nemlig r1 og r2) ? På forhånd tak -
Fysik B eksamen
ForumindlægHej, Vi har eksamen og skal forberede noget til i morgen. Derfor laver vi nogle forsøg som jo er obligatorisk. Vores tema er lygter: Udfør et eller flere eksperimenter som belyser væsentlige forhold af betydning for en lygtes evne til at lyse. Det er HTX fysik B. Håber i kan komme med nogle idée... -
Hyperbel a og b
ForumindlægHeej (: Hvis jeg har en ligning for en hyperbel hvor b er større end a vil det så sige at den er vendt om hvis den bliver tegnet i et koordinatsystem? altså at brændpunkterne er op ad y-aksen ? Har prøvet at tegne den inde i det der graph-program men kan simpelthen ik finde ud af det, så nogen d... -
Delopgave B: Social Ulighed
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave ( Delopgave B: Social Ulighed) Jeg skal sammenligne de forskellige opfattelse af scoial ulighed som kommer til udtryk i de tre forskellige bilag. Samt et notat til socialministeren Karen Hækkerup. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med den eller om der er nogen d... -
Bestem konstanterne a og b.
ForumindlægForskriften for f er givet ved Punkterne B(0,74; f (0,74)) og C(1,08; f (1,08)) ligger på en lineær del af grafen for f. Det oplyses, at funktionen f er kontinuert i x = 0,74 og x = 1,08. Hvordan finder jeg konstanten? -
Matematik- ligninger.
ForumindlægHej alle. Jeg har VIRKELIG brug for hjælp til min matematik! Matematik er ikke noget jeg er god til (og ISÆR ikke nedstående, som er i den vedhæftede fil). Jeg ved godt at det er meget at spørge, men er der nogle der kan forklare hvordan jeg kan finde frem til disse svar, eller bare hvad svarene ... -
Linær funktion - find b
ForumindlægMin opgave lyder som følgende: Om en lineær funktion f(x) = ax + b oplyses det, at grafen går gennem punktet P(– 2, 7) og har hældningskoefficienten – 0,5. Bestem tallet b. Hvordan løser jeg dette? -
Bestem a og b
ForumindlægHej folkens! Jeg er gået i stå ved følgende opgave: Opgave: Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x) = ax^2+b og g(x) = 2*kvadratrod(x) , x > 0 a) Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1, 2), og således at graferne har en ... -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
bestem tallene a og b
ForumindlægHej alle:) håber i kan hjælpe mig?:) Tabellen viser udviklingen i danskernes gæld til det offentlige. Årstal: 2006 2007 2008 2009 2010 gæld (mia. kr): 50,1 54,8 60,2 65,8 72,1 i en model kan dan... -
Matematik, tangens
ForumindlægHey venner! Jeg har dette for til på tirsdag, matematik og jeg er ikke så gode sammen. Jeg vin derfor spørge om der er nogle af jer som vil hjælpe mig med opgaverne i den nedhæftede fil? Tusind tak på forhånd! :)) -
Problemregning Matematik
ForumindlægHey, har brug for hjælp til opgave 3, 3.2 :) Her er linket til opgaven: file:///Users/besaneljean/Downloads/opgavehaefte-matematik-med-hjaelpemidler-4%20(4).pdf Hav en god dag :) -
Matematik og økonomi
ForumindlægHej søde matematikere ;-) Jeg har et problem med en opgave, som jeg håber at i vil hjælp med. Jeg har vedhæftet et billede. Det ville være super hvis i ville differentiere funktion c(x) for mig. Jeg har prøvet..... Hilsen Amalie -
integralregning, bestem tallet b
ForumindlægHej... jeg sidder og er lidt itvivl om hvordan man løser følgende opgave: bestem tallet b således at jeg har løst den ved hjælp af wordmat, men jeg ville egentligt gerne vide hvordan man gør det uden et cas-værktøj. På forhånd tak -
Eksamen Teknologi B powerpoint
ForumindlægHej da jeg skal til eksamen i teknologi B om 10 dage kunne jeg godt tænkte mig at høre om der var nogle der havde været oppe jeg kunne se deres powerpoint. eller de kunne fortælle mig hvordan i har opbygget jeres powerpoint. -
OPG. B: Bestem vinklen
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe med opgave b i vedhæftede opgave? Jeg tænker det er noget med, at differentiere den givne vektorfunktion og sætte t=0 ind på t's plads? Kan bare ikke rigtigt komme videre derfra. På forhånd tak.
