Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10121 til 10140 af 84813
-
Udledning af Epot, mgh
ForumindlægHej Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og forbereder mig på mekanisk energi. Der står i mine noter og alle steder jeg kan finde, at mgh er nem at udlede. Hvis det er mgh=½mv^2, så er den nem nok (den skal selvfølgelig omskrives og udledes), men er det virkelig bare det? Der må da være me... -
kan ikke downloade noget på studiportalen
ForumindlægJeg læser op til fysik-b eksamen, og jeg ville gerne have noget hjælp til det. Jeg har forsøgt at downloade nogle noter og rapporter, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg bliver konstant loggede af når jeg trykker på, download, og bliver bedt om at logge ind, hvori jeg eftefølgende får af vide... -
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?
ForumindlægEr dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet -
isolation
ForumindlægC=F-32/1,8 a)isoler F. -
har brug for hjælp...please help me....jeg er i tidspres
ForumindlægKongruens og tællelighedPeter (to say) said he (to be) was happy, but I did not believe him.When we (to be) were out together, he always (to want) wanted to hold his fathers hand.He (to claim) claimed they (to be) were good friends and he really (to like) liked his father. I (to do) do not want t... -
forklar følgende ud fra energisynsvinkel :/
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave i en fysikaflevering at beskrive nogle ting ud fra en energisynsvinkel, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet, da fysik er en af mine absolut svageste sider. :o Jeg håber virkeligt, at der er nogle, der kan hjælpe mig lidt. Opgaven sige... -
cosinusrelationen
Forumindlægnår man skal udføre et bevis for cosinusrelationerne får man på et tidspunkt: a(-x)^2-x^2=c^2-b^2 videre fås nu: a^2-2ax=c^-b^2 ---> 2ax=a^2+b^2-c^2 Jeg har styr på højre siderne af lighedstegnet, men er der nogen der kan sige mig hvad det er der sker på venstresiden ? (mht. a'erne og ... -
Kort mat isolering
ForumindlægHej... Hvordan isolerer jeg sin(c) i denne ligning: sin^2(C)+ cos^2(C) = 1.. nogen er ved hvorfor det det er sinus og counsinus i anden...? på forhånd tak.. -
et forståelses problem
ForumindlægFor hvilke tal c har -2x^2-24x+c = 0 ingen løsning Jeg forstår ikke helt denne opgave. skal jeg finde det tal c, hvor det giver 0 eller? -
Er varmekapacitet og varmefylde det samme?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv. Jeg er i gang med at læse op til fysik C eksamen, og så kommer jeg i tvivl om, om varmekapacitet og varmefylde er det samme? Jeg ved der er noget, der hedder et stofs specifikke varmekapacitet, men jeg føler mig lidt lost! Håber på, at der er nogen kloge hove... -
hej
Forumindlægskal jeg bruge fysik kemi til noget hvis jeg skal være tømrer -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Formel efterspørgsel: Temperaturstigning under bremsning
ForumindlægHej. Jeg skal lave en fysik-opgave, som går ud på at finde bremseskivernes temperatur. Vi antager at 100% af den mekaniske energi omdannes til indre energi i skiverne. Jeg kan ikke finde en løsning fra bogen. Tak! (: -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
To studieretninger?
ForumindlægHej Jeg er en ny HTX- elev som har tænkt sig at have fysik, kemi og matematik på A- niveau. Problemet er at på min skole er studieretningerne inddelt i enten science (mat A, fysik A) eller biokemi (mat A, kemi A) og hvis jeg tager begge på højniveau så har jeg jo to studieretninger. Kan man det?... -
Den sdiste opgave i afleveringen!
ForumindlægEn foton har bølgelængden 424 nm. Den rammer en elektron, der er bundet til et atom med en energi på 1.43eV. Hvad er den maksimale hastighed, som elektronen kan få efters ammenstødet med fotonen? Dertil kan jeg oplyse at: Jeg får energien til 2.93 eV er det så bare 2,93-1,43= 1,5 Ekin = h&middo... -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d...
