Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10181 til 10200 af 84813
-
vurder hop - stød
Forumindlæghej sp Vil nogle af jer fysikere ikke hjælpe mig med disse to opgaver, som jeg har siddet med i lang tid. Tak på forhånd. -
Opdrift
ForumindlægHjææælp?? :I En ravklump med massen 125g og rumfanget 120 mL holdes under vand i et badekar. a) Beregn tyngdekaften på klodsen. b) Beregn opdriften. c) Vil klodsen flyde eller vil den gå til bunds? d) Ravklumpen slippes i saltvand med densiteten 1,05g/cm^3 - flyder den? -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
eksamen
Forumindlæghey jeg skal il eksamen snart og har læst bogen Helge Mygind kemi 2000 c-niveaumen kan ik rigtigt skrive noter til den er der en som har været oppe til eksamen iden bog som ha nogle noter jeg kan låne tak... -
sinusrelationer
Forumindlæghej derude.. har lige et lille spørgsmål, vedrørende sinusrelationerne. altså vi kender relationen: (b)/(sin(B)) = (c)/(sin(C)) men, når man isolerer b, hvad får man så ? får man: sin^-1 (c/sin(C)) * B eller ? på forhånd taaak ..:D -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Staten af Platon
ForumindlægVed godt jeg er sent ude :) Har i Old haft om Staten I og V bog. Har haft en lærer der aldrig skrev noter og dertil også hyggesnakkede meget ind imellem de vigtige ting, ingen undskyldning, men har bare brug for lidt hjælp. Har den opfattelse at Første bog er grundlag for resten af bøgerne. Der... -
AT - hjælp til at tolke og analysere "Rejsen til månen" af Jules Verne
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og fysik i AT, hvor jeg har valgt at tage udgangspunkt i "Rejsen til Månen" af Jules Verne. Jeg har fundet en masse fysikke aspekter, men jeg mangler lidt inspiration til, hvordan man skal analysere og tolke bogen. Jeg har selv overvejet at bruge de ... -
organeller i celle
ForumindlægHej Jeg er ved en fejl kommet til at aflevere min biologibog og skal op mandag og nu sidder jeg med mine noter og forstår ikke et spørgsmål der er således. beskriv hvilke organeller der er i en celle.gør rede for hvilke funktioner de foprskellige organeller har? -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
En dyppekoger
ForumindlægHej Forum. Har ramt væggen i den her fysik opgave. Opgaven lyder En dybbekoger sænkes ned i et glas med 0.300kg vand og tændes. b) vandet er til at starte med 12.0(grader celcius) Hvor meget energi lræver det at varme andet op til 100(grader celcius) altså koge punkt. c) Opvarmningen tager 1 ... -
Matematik - Andengradsligning - Lille opgave
ForumindlægHej jeg er nået frem til hvor jeg skal bruge en formel i andengradsligninger til at regne de 2 løsninger ud, men problemet er at jeg får at vide af min lærer, at selvom jeg får et minus tal i denne formel, bliver det til plus alligevel. Er der nogle der kan forklare mig hvordan dette hænger sam... -
FSA Biologi eksamen :( gonna die ...hjælp
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
Differentialligningsbevis
ForumindlægJeg skal bevise at f'(x)=kf(x) => f(x)=c*e^(kx)Antag at f'(x)=kf(x)Vi indfører h(x)=f(x)*e^(-kx) => h'(x)=f'(x)*e^(-kx)+f(x)*(-k)*e^(-kx) <=> h'(x)=f'(x)*e^(-kx)-k*f(x)*e^(-kx) <=> h'(x)=f'(x)*e^(-kx)-f'(x)*e^(-kx) <=> h'(x)=0 ... -
De trigonometriske grundbegreber
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. En opgave under et af eksamensspørgsmålene vedr. de trigonometriske grundbegreber (cosinus- og sinusrelationerne) lyder: c) Gør rede for at hældningen i den rette linjes ligning er tan(v). Jeg forstår ikke hvad der... -
Opgave under Fuldkommen konkurrence
ForumindlægOpgaven lyder: På et fuldkommen konkurrencemarked er der 10 udbydere, der sælger varen q. De har alle samme identiske totale omkostningsfunktioner: C q = 2q2 + 5 Markedsefterspørgslen er givet ved: D p = 100 − p a) Bestem pris og mængde i markedets ligevægt. b) Find forbr... -
Hjælp til matematik.
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp med at lave denne her opgave. Den går ud på sådan her: Model A prisen: 385kr. Prisen med indhold 415kr. Model B prisen: 245kr. Prisen med indhold 399kr. Model C prisen: 712kr. Prisen med indhold 799kr. Model A: Beregn, hvor meget man kan spare ved at købe taske... -
Bølgelære! Det er længe siden...
ForumindlægDet er ved at være utrolig længe siden vi har haft om bølgelære i fysik, og da vi så småt er ved at gøre klar til skr. eksamen i fysik A, har vi fået et gammelt eksamenssæt til at lave opgaver fra. Den allerførste opgave handler så om bølgelære, og da jeg selvfølgelig kun har mine A-bog her kan j... -
Funktion
ForumindlægJeg sidder og er igang med nogle opgaver til en aflevering.. opgaverne lyder således: OPG 1) En kugle har centrum i C(-10,9,-13) og radius r=12. vis at planen α med ligningen 2x+y-2z=51 er tangentplan til kuglen og bestem dens røringspunkter. OPG 2) på figuren nedenfor ses en mo... -
Privatlærer lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du annoncere efter en privatlærer til privat lektiehjælp i fx matematik, fysik, kemi, dansk, engelsk eller et andet fag.
