Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10321 til 10340 af 84813
-
Hjælp! hvilke fag er bedst?
ForumindlægHej allesammen. I denne uge skal jeg skrive en NV (naturvidenskabeligt grundforløb) rapport, hvor vi har om klimaforandringer. Jeg har faget biologi og skal vælge et fag mere, men er MEGET i tvivl om jeg skal vælge naturgeografi, fysik eller kemi. Hvad synes i ville være bedst? Vi har haft lidt... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
oversætte spansk sætning hjæælp
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at oversætte en spansk sætning. Jeg håbede I kunne hjælpe mig... " I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby" Jeg ville høre om man kunne oversætte sætningen direkte fra dansk, eller om der... -
kvote 2 eller 1???
Forumindlæghar et spørgsmål hvis ens snit ligger på 10,2 og man gerne vil ind på medicin studiet, men desværre har dumpet fysik b!! hvad gør man så? har læst at man kan læse faget op igen, men at det skal gøres inden ansøgningsfristen som er omkring marts månede....hvordan skal man kunne nå det, mens man ... -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle jeg sidder fuldstændig fast i min matematik aflevering. Er der eventuelt en rar sjæl der kan komme med en forklaring så jeg kan finde frem til mit resultat? Grafen for en lineær funktion g går gennem punkterne (32,0) og (212,100) Udregn g(0) og g(100) -
Hvad er energi i grunden?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan forklare mig, hvad energi i grunden er? -
spektre
Forumindlægud fra de noterede samhørende værdier af ordensnummer og vinklen ud til den tilsvarende plet (både højre og venstre –benyttes gennemsnittet som et mål for den eksperimentelle værdi). Ud fra dettehvordan kan gitterkonstanten findes håber i vil hjælpe -
Hvad bør jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge valgfag på gymnasiet, men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil vælge.. Er det muligt at få to valgfag på C-niveau?? Og hvad synes I, jeg skal vælge? Psykologi eller filosofi?? Har I nogle erfaringer med fagene osv.? Tak på forhånd. ;) -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
Atombombe
ForumindlægHej, Jeg vil gerne skrive min SSO om hvordan atombomben blev bygget. Ved I hvor jeg kan finde oplysninger om fysikken bag atombomben? -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og laver fysik og jeg skal skrive om elektromagnetisme. Jeg har læst i min bog, og jeg forstår det ikke helt, er der nogle der vil forklare mig det? -
hjælp
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen har I noget jeg kan øve på i math ?? -
Hjælp til opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? Opstil diff. ligningen som bedst beskriver mængden af det forurenede stof i søen til tiden t: Søforurening hvor søens volumen til t = 0 er 4000m3, tilføres 6 g forurenet stof pr. min, indstrømning er 3m3 pr. min og udstrømning 3m3 Der efter de... -
eksamensopgaver
Forumindlæghvordan finder jeg "bestem ligning for α" er helt blank -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
diff.ligning
ForumindlægBestem det andegradspolynomium p(x), der eer løsning til y`-2y=4x^2-4xHvad skulle jeg gerne gøre her? -
Isolér oxonium-ioner (Kemi/Matematik)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne vide, hvordan man rent matematisk isolerer ch3o+ fra følgende formel på definitionen af pH. I øvrigt har jeg fundet den, men jeg vil bare gerne kende til de "steps" der er. pH = -log(ch3o+) Se billede for en "smukkere" formel. -
God fysikbog på engelsk (Higher Level)
ForumindlægHey. Jeg er interesseret I naturvidenskaberne og er bedre til engelsk end dansk. Jeg afslutter fysik snart, og i forbindelse med et projekt om kraft og bevægelse op til påsken, og ved en evt. eksamen, så vil jeg gerne have en bog, der er bedre end ”Fysikkens Verden 2”. Jeg har overvejet Physics H...
