Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 10461 til 10480 af 65693
-
basis matematik
Forumindlæger ikke serlig klog Hvad er forskellen på 1/3 og 0,3? -
Få hjælp til matematik
Forumindlæghej, jeg har en aflaverning oggaver men det kan jeg gør det selv. plz jeg har bruge for din hjælp. plz giv en god forklaring til det så hurti som muliget. på for hånd tak... -
Matematik aflevering
ForumindlægVed nedbrydning af vandplanter kan procentdelen V af den tilbageværende biomasse beskrives ved en eksponentielt aftagende funktion V(t) = 100*e^kt; hvor t; er tiden angivet i døgn efter nedbrydningens start, og k; er nedbrydningskonstanten. Nedbrydningskonstanten k;... -
diskret matematik
ForumindlægHej. er der nogle der kan hjlælpe mig med den her opgave: Man siger en bridgeha°nd har en 4-3-3-3 fordeling, hvis den har 4 kort i en farve, og 3 kort i de tre andre farver. For eksempel har en ha°nd med 3 spar og 4 hjerter, 3 ruder og 3 klør en 4-3-3-3 fordeling. Hvor mange bridgehænder med en ... -
(Matematik) Har brug for hjælp
ForumindlægJeg har fundet ud af 4.1 men jeg har brug for hjælp til resten :) nogen der kan hjælpe <3 -
matematik - julekugler
ForumindlægNissefar har hængt julekugler op. På hver julekugle står der et tal. Hvilket tal skal der stå i den sidste julekugle? kuglerne: 2,6,3,9,6,18, ? -
Problemløsning Matematik
Forumindlæg28+3*(4-6) konklusion tak:) -
Brug for hjælp til eksamen!
ForumindlægJeg er sygeplejestuderende, og skal snart til eksamen ved en patient. Hun har type 2 diabetes, og arterieskelrose og derfor ømme ben og tendens til ødemer. Mit spg. Er så, hvad er arterieskelrose og hvorfor opstår der ødemer af dette? Hun er forresten 90 år. Kan der være andre grunde til hun har ... -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
TERMINSPRØVE
ForumindlægHej derude. I morgen tidlig skal jeg til terminsprøve og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side :) Jeg har det på 2. år og på B-niveu. kan nogen hjælpe? VH Niels :) -
nv-eksamen?!
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i nv (naturvidenskab) her imorgen, og jeg skal selv fremlægge et forsøg de første 5 min. Vores lærer har sendt et dokument hvor der står de ting vi skal 'have med' (altså fremlægge om). Der står bla. at vi skal have variabel og variabelkontrol med, men eg v... -
Lidt forskelligt matematik
Forumindlæg(1) En dreng slår med to almindelige terninger (kan vise 1, 2, 3, 4, 5 eller 6). Hvor mange kombinationer er der? 6 kombinationer (2) I klassen skal der spille fodboldturnering. Der er 6 hold der stiller op. Hold 1 skal trække en modstander til deres første kamp. Hvor stor er sandsynligheden ... -
Hjælp matematik uden hjælpemidler
ForumindlægNogle der ved hvor mange rigtige svar man skal havde i fp9 uden hjælpemidler i matematik for at bestå altså få 02? -
Eksamen - MAGT
ForumindlægHej alle... Jeg har trukket et eksamensemne (samf b 3 år gym) der hedder "Magt". Jeg har 24 timer til forberedelse og tænkte lige på om der er nogen der havde nogle guldkorn i dette sammenhæng. Fx. nogle gode råd til stof der ville være godt at komme ind på :)? Vh Pokemans -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 9'ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
Oversættelse eksamen
ForumindlægHar læst artiklen Among the Thugs. Den handler om William Buford, der infiltrerer en gruppe hooligans. Han snakker om årsagerne til hooliganisme, at det er et oprør - fodboldkampene/volden er måde at komme af med frustrationer over hverdagen på f.eks. den høje arbejdsløshed. Ellers så handler d... -
Samfundsfag eksamen -
ForumindlægHeej. Jeg skal op i mundtlig samfundsfag her på mandag. Så jeg ville gerne lige spørge om hvordan det lige foregår, tid og sådan noget? (Da vores lærer ikke har givet os en hjælpende forklaring). Hvilke emner skal jeg have en god perspektiv på, begreber, hvad skal jeg fx. begynde at læse om. Jeg ... -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
FSA Eksamen...
ForumindlægHej med jer =) Jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. Der er kommet ny reform så vi skal lave en disposition om en personlig redegørelse, den skal vi snakke om i 5 min derefter trækker vi et spg som mig og læreren snakker om i 15 min. jeg har lavet dispositionen så både min lærer og c... -
Disposition og prioritering af eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til AT-eksamen her i næste uge, og jeg har derfor allerede hørt hvordan det er gået for mange af mine medstuderende. Det er min erfaring, at det er vidt forskelligt hvad både lærer og censor regner med man skal snakke om i den uddybende dialog. Nogle lægger vægt på selve emnet ...
