Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10881 til 10900 af 20688
-
generator
ForumindlægHej! jeg har en fysik repport for. Nogle der kan hjælpe med hvad en generator er? svar gerne hurtigt. Tusinde tak på forhånd. -
Balmerserien
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave... (se vedhæftet fil) Gerne med beskrivelser, da jeg ikke er super stærk i fysik. På forhånd 1000 tak -
J og aJ
ForumindlægJeg sidder med denne opgave i fysik og er i tvivl om hvordan jeg finder resultatet i aJ - kan nogen hjælpe mig lidt på vej? Se vedhæftet billede -
SPØRGSMÅL om resonans
ForumindlægNogle der kan hjælpe med et fysik forsøg om bølger, skal finde ud af hvorfor der er resonans når bølgelængden er dobbelt så lang som snoren.? håber nogle kan hjælpe -
En venlig person? Varmemængden, Q.
ForumindlægYes ! Jeg har et lille spørgsmål. Vi har et kolorimeter(en eller anden boks hvor varme ikke kan afgives/optages, isoleret altså). Der bliver puttet en skål ned med vand i.Q(vand) = m (vand ) * c ( vand) * (t2-t1)vi kender alt info for vand.Det vi vil gøre, formålet, er at finde Q for et metal, i ... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
HJÆLP!! :)
Forumindlæghej folkens!: ) (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) på dette link ser I et dokument med manger fysik opgaver. Jeg havde et spørgsmål til opgaven, "laserkirurgi" : Det sidste i begning har personen skrevet, at dybden er 3,3mm , men hvordan bliver det ligepluselig til ... -
HJÆLP... energi???
Forumindlæghej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br... -
Syrer, baser, og salte - Forsøg.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive en disposition om syrer, baser og salte, da jeg skal op i fysik/kemi her d. 17. Men jeg ved ikke helt hvilkne forsøg, som jeg kan vise? Er der nogle der har nogle gode forsøg? Eller noget der er godt at have med i sin dispositon? H... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
sammensatte verber
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til denne her opagve med løst og fast sammensatte verber. det skal være i præsens(nutid) . og det er ikke alle felter der skal udfyldes . tusind tak på forhånd :) 1. Mit 82 ___steht ___________ plötzlich ein alter Mensch ______da_____. (dastehen) An ... -
hjælp til opgaver
ForumindlægPå disse 2 link, er der 3 opgaver, og jeg kan simpelthen ikke se hvorledes jeg kan komme i gang med dem, og eftersom jeg har meget svært ved fysik, ville det være uhyre ret, hvis der var en som gad hjælpe mig med disse 3 opgaver.Her er opgaverne:http://peecee.dk/?id=34082http://peecee.dk/?id=3408... -
Hjælp ang medicin i england
ForumindlægHej Jeg har efter længere tids overvejelser om hvad jeg vil læse kommet frem til medicin nok er det rigtige, har før været inde og runde fysik, kemi, biologi, osv. Jeg ville gerne have studeret medicin i kbh men mit snit er desværre ikke til det, og derfor overvejer jeg england som en mulighed.... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
hvilken metode har jeg brugt
Forumindlæghej jeg har skrevet om flyvemaskinens fremkomst i historie og fysik, og en del af min konklusion er jeg kommet frem til ved at læse forskellige hjemmesider. og da de fleste nogenlunde har skrevet det samme så har jeg lavet en konklusion der bygger på det empiri som jeg har læst. nu er jeg så i tv... -
Valgfag
ForumindlægHeej Jeg går i 1g på den naturvidenskabelige linje: Matematik A, FysikB og Kemi B. Jeg skal vælge valgfag, og jeg ville spørge om det er hårdt at vælge 5 A fag? Og om det kan lade sig gøre , er der nogle krav til det? Jeg vil godt vælge 5 A fag, fordi jeg vil læse til læge, og derfor skla jeg hav... -
Kernefysik - Bindingsenergi
Forumindlæg1. Uro i en atomkerneDenne opgave illustrerer "uroen" i en atomkerne. Antag, at 130/54Xe-kernen pånedenstående figur er på energiniveau 530 keV over grundtilstanden og antag,at energien 530 keV er kinetisk energifordelt mellem kernens nukleoner.a) Beregn hastigheden af nukleonerne.Jeg h... -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ...
