Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10941 til 10960 af 127115
-
Hvor mange gram glukose?
ForumindlægHvor mange gram Glukose (MW 180.16 g/mol) skal der bruges til at lave en 100 ml opløsning med en koncentration på 1 mM? Hvordan skal jeg lige gribe denne opgave an når koncentrationen er mM? -
HJÆÆLP!
Forumindlægjeg skulle læse en historie der hedder Hjemkomst som er skrevet af Bent haller. Efter det skal jeg lave en karaktistik af Morten, men jeg ved ikke hvordan.Håber i kan hjælpe mig:) -
bogkassen.
ForumindlægBogkassen har de indre mål 40*50*60, men det skal lige siges at kassen er bundløs samt topløs. kassen er bygget af en 1 cm tyk spånplade. hvor stor en plade (hvor mange cm2) er kassen bygget af? og hvor mange m2 (1 decimal) svarer det til? -
Primfaktorisering HASTER
ForumindlægHej, vi har ligenu om emnet primfaktorisering. hvorfor vil man trække 1 fra fx 28789 for at man kan primfaktorisere det?? På forhånden tak -
Ligning
ForumindlægEr gået kold i denne ligning: 2x(3x - 4) = 2(3x^2 + 8) Meget gerne udpensle det så det er foreståeligt.....på forhånd tak -
gøre prøve...
Forumindlægse vedlagt fil... -
Torben raketligning...
Forumindlægher er raketligningen.... -
Ligning?!
ForumindlægHej alle ! Hvordan laver jeg den her ligning? x+3y=-7 2x+3y=4 foran de her to ligninger, er der normalt en stor bølget parentes. -
FORTYNDINGSRÆKKE BEREGNINGER
ForumindlægHej alle sammen!!! jeg opfatter ikke hvordan man regner opgaver ud. Der er afvejet 0,3282g Ca (N03)2 til 200,0 mL Ca -stamopløsning. a) Beregn opløsningens koncentration i mol/L Herudfra fremstilles 4 Ca-standarder, idet der udtages følgende mL og fortyndes op til 100,0 mL i hver opløsning: opløs... -
hurtig hjælp !!!
Forumindlægskal løses med den eksakte værdi af x. Jeg forstå det bare ikke når det er med brøker ? hjælp ?? -13/4x=11/2 -
Procent
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en problemregning. Men jeg er i tvivl om noget. Jeg har et spørgsmål, der lyder sådan: hvor mange procent af deltagerne vandt flere kampe end Eva Fjellerup? Der er i alt 22 deltager, og to af deltagerne har vundet flere kampe end Eva Fjellerup. Mellemregningen ... -
FÆRDIGHED
ForumindlægHvad er trinene og reglerne, for at regne dette regnestykke ud? a+3a-2a a(a+3b)- ab= -
Råd!!
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige -
krigen i 1864 (2.slesvigske)
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvilke føler krigen i 1864 (2.slesvigske) fik? -
Hjælp :(
Forumindlægsidder liii fast i en opgave håber nogen kan hjælpe opg 1) funktionerne f og g har forskrifterne f(x)=ax+b og g(x)=bx+a. grafen for g går gennem punkterne A(-1,5) og B(2,1). tegn grafen. opg 2) funktionen f har forskriften f(x)=3x+b. bestem b, så grafen går gennem punktet (-2,-3). funktionen g h... -
Elementær vektorregning
ForumindlægJeg har følgende opgave og vil meget gerne vide, om jeg har løst den rigtigt :) Dist(P,Q) = Dernæst finder jeg parameterfremstillingen for l gennem de to punkter (y1, y2, y3, y4) = (-1,6,3,2) + t(6,3,5,-1) Til sidste del er jeg kommet til at tænke på, at hvis nu t er mindre end 1, går den ik... -
Hældning+
ForumindlægHej .. er Det rigtigt? Jeg skal indtegne en lin´je, som går gennem C med hældningen 1/2 . C= (0,15) y=a*x+b y=(1/2)*x+b 15=(1/2)*0+b b=15 Linjens ligning= y=(1/2)x+15 Rigtigt? Lige den sidste: Går gennem A med hældningen -1/2. A= (0,-5) y=a*x+b y=(-1/2)*x+b -5=(-1/2)*0+b b=-5 Linjens ligning= y... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Sidder med en matematik aflevering og kan simpelthen ikke finde ud af de to sidste spørgsmål, håber nogle kan hjælpe. Opg 1. En lineære funktion er givet f(x) =2x + b Grafen for f går gennem punktet (3,5) (a) Bestem b (b) Beregn grafens skæring med x - aksen Opgave 2 Grafen for den l... -
Etik og religion
ForumindlægSå er der dømt studentereksamen, og det sidste fag er religion. Er der nogen, der ved, hvordan man kan knytte følgende religioner sammen med etik? Kristendom Jødedom Islam Eskimoernes naturreligion? Det ville være dejligt med nogle guldkorn til overstående. Mvh. og tak -
kemi stx 2010
Forumindlæghvordan gik jeres kemi eksamen i går, og er nogen der eventuelt kan lægge deres svar ind :)
