Matematik

Ligning?!

24. marts 2011 af Hjaelpppp (Slettet) - Niveau: C-niveau

 Hej alle ! Hvordan laver jeg den her ligning? 

x+3y=-7
2x+3y=4

foran de her to ligninger, er der normalt en stor bølget parentes.


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. marts 2011 af Krabasken (Slettet)

Skift fortegn på den ene ligning (dvs. gang den med -1)

skriv dem under hinanden

læg dem sammen (plus dem)

så forsvinder y og du har en nem ligning i x

indsæt til sidst det fundne x i en af de opindelige ligninger


Svar #2
24. marts 2011 af Hjaelpppp (Slettet)

 Tak for svar. Tror lige jeg skal have skåret det lidt mere ud i pap xD

 Hvad er det jeg skal gange med -1 ? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. marts 2011 af Krabasken (Slettet)

Det står i min første linie

Prøv at læse den igen.

Det gælder ikke om at læse hurtigt - men om at tænke over, hvad det er, der står ;-)


Skriv et svar til: Ligning?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.