Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11041 til 11060 af 84813
-
Udligning af formel?
ForumindlægHej, er der en matematisk sjæl, der kan hjælpe mig på vej: udligning af formel C = kvadratrod af (gamma x R x T) Hvor T = 273,15 K + X X = (20,9+/-0,1) °C Hvordan findes T (udlignes T)? På forhånd tak for hjælp.. og god jul (; -
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
frivillige??
ForumindlægHej, jeg er lidt på den.. Jeg skal have noget hjælp til nogen opgaver i fysik om opdrift. Hvis der er nogen meget venlige sjæle, som der vil hjælpe mig, ville jeg være meget meget glad. Har kun til imorgen inden klokken 10. -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
hurtigt..
ForumindlægHey.. Er der nogle, der har gode ideer til fysik forsøg man kan lave inden for lys og lyd? Gerne en unik ide.. :) svar hurtigst muligt tak.. -
diff hjælp
Forumindlægdiff c^alfa * [((I-PC)/Y)^1-ALFA] mht. c. hvordan gør jeg .... -
Specifikke Varmekapacitet
ForumindlægHvis formlen for varmekapacitet er C=m*c, hvad er formlen for specifikke Varmekapctiet så? -
Pensum på Institut for Matematiske fag på KU
ForumindlægKan nogen oplyse (ved seneste afholdelse af fagene) pensum for følgende fag: Analyse 0, Analyse 1, Analyse 2, Mål og Integral Teori.. Så vidt jeg ved bliver der hyppigt anvendt forelæsningsnoter, som kan købes på Polyteknisk Boghandel eller downloades frit. -
STX eller IB?
ForumindlægHejsa Det er sådan at jeg står i et dilemma mellem STX og IB. Jeg ser allerhelst at jeg kommer på IB linjen, da jeg i fremtiden gerne vil studere i udlandet. Jeg interesserer mig også meget for det engelske. Hvilket fagligt niveau bør man ligge på, før man starter på IB? Der er jo som sagt et hø... -
Hvad er fejlen?
ForumindlægHej, jeg har en sætning, jeg ikke kan finde fejlen i.. Der er kun 1 fejl: Her husband, who had recently returned from Afghanistan, was not used to watch television all day. Jeg overvejer, om ikke "had recently" skulle byttes om.. Jeg ved ikke, er det en fejl? Jeg skal desuden begrun... -
Videregående uddannelse
ForumindlægNår man skal søge ind på en videregående uddannelse, er det så eksamenskarakteren eller årskarakteren der er gældende? Eller regner de gennemsnittet ud? fx: Årskarakter fysik skriflig = 7 Eksamenskarakter fysik skriflig = 00 Bliver ens snit så 3,5? -
Sne
ForumindlægHej... Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, Har sne noget med Fysik og Kemi at gøre? Altså mener om sne høre til Fysik/Kemi Jeg ville nemlig gerne skrive om sne. -
En kort rettelse (Haster)
ForumindlægDavs :) Ville være taknemmelig hvis nogle gad rette for fejl. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu engang dukker op i avisernes spalter. Skal man begribe, hvad den k... -
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Adiabatisk proces
ForumindlægOhøj!Jeg sidder og roder med en opgave om adiabatisk proces:Et stempel holder på luft, der er 10 grader C varm og med et tryk på 2,5 atm.Pludseligt trækkes stemplet ud, så luften har et tryk på 1 atm.Beregn temperaturen i det øjeblik (Grundlæggende Fysik 2 - HTX højniveau - opgave 1.4)Mit facit s... -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
Engelsk Rettelse
Forumindlæger der nogen der vil rette denne stil for mig?? (den er rettet men skal være helt sikker) mange tak på forhånd :D! What does it take to be a good police officer? A good officer is one who shows up every day on time and does the right thing every day. He is able to work without super... -
Organisk 1HNMR
Forumindlæghvorfor ligger C-H strækfrekvenser i IR højrer end C-C frekvenserne??? -
Eksamen!
ForumindlægHalløjsa.. Jeg skal i morgen starte på min fysik eksamen, med at trække et emne, og dertil skal der så laves et fysik forsøg som vi kan regne på, og forklare udregninger og forskellige teorier og sådan noget for lære og censor.. Jeg går på HTX, og eksamen er på B-niveau.. Jeg vil så bare lige sp...
