Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 11281 til 11300 af 174809
  • Bestem a og b

    Forumindlæg
    f(x) = b * x^a f(2)=2 og f(4)= 16 Bestem tallene a og b Hvordan er det nu lige man gør?
  • Dansk på A niveau!

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Ville bare spørge. hvordan er dansk på A niveau? og hvad lærer man i dansk på A niveau? snakker om dnask i STX. Mvh Victoria
  • Matematik problem

    Forumindlæg
    Hejsa håber i kan hjælpe.. En biograf har til en forestilling solgt 70 billetter. I biografen er der 2 priszoner. Billetter til de dyreste pladser koster 80,kr og de billigste 55kr. Hvor mange billetter af hver slags er der solgt, når der i alt er solgt for 5225kr? Tak på forhånd :)
  • HJÆLP TIL MATEMATIK OPAGVE

    Forumindlæg
    Hvad gør i denne opgave?..
  • Matematik opgave

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til en opgave, jeg har svært ved. Undersøg om funktionen f(x)=5e^x-3x-3 er en løsning til differentialligningen y'=y+3x. På forhånd tak!
  • MATEMATIK PRIMTAL

    Forumindlæg
    Hvad er et primtal? altså = 40, 77, 21, 67, 95!
  • Diskret matematik

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg har en lille opgave som siger: Find en lineære homogene rekursionsligninger af højere orden end 2, hvor en eller flere af rødderne i det karakteristiske polynomium har en multiplicitet, der er større end 1.? Nogle gode ider? Tk på forhånden
  • Matematik problemer

    Forumindlæg
    Jeg aner simpelhen ikke, hvor jeg skal begynde med disse to opgaver. Er der nogen, der kan hjælpe mig? I løbet af ni halvårlige terminer vokser beløbet 3.500 til 6.327, 17 kr. 1. Hvad er den halvårlige rentefod? 2. Hvilken helårlig rente fod svarer det til?
  • Reklameanalyse i Dansk A

    Forumindlæg
    Hej jeg går på HTX, og jeg skal analysere en reklame fra et blad, og jeg vil så gerne høre om der er nogen som har en vejledning eller model til reklameanalyse i dansk A???? Jeg har nemlig ikke nogen, da reklameanalysen indgår i mit studieretningsprojekt.
  • 5 A fag i gymnasiet

    Forumindlæg
    Jeg skal starte på STX her efter sommerferien og på mit gymnasie skal man have historie, dansk og idræt på A niveau. Men min studieretning hedder Engelsk A, Spansk A, Mediefag A - Altså jeg har fem A fag. Vil bare høre om det er sværer at have 5 A fag i forhold til 4 - altså med arbejdsbyrden, ...
  • Bestem a så funktionen bliver kontinuert

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har et problem med at bestemme a så funktionen bliver kontinuert Opgaven lyder: f(x) (3&radic;ax for x≥1 (2x+a for x<1 Jeg har selv en ide om at lignen lyder; 3&radic;a*1 = 2*1+a Er dette rigigt ? I så fald kan jeg ikke komme videre På forhånd tak :)
  • Hvad må a ikke være i eksponentiel?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Hvad må a ikke være i eksponentiel vækst? Og hvorfor er der noget den ikke må være?
  • Bestem a, b og c

    Forumindlæg
    Hej venner! Kan i hjælpe med a'eren? Er helt lost D:
  • Bestem a og b?

    Forumindlæg
    Jeg har fået opgaven find bestem a og b og jeg kan godt finde a selv men ikke b? På figuren ses en skitse af grafen for en eksponentielt voksende funktion f (x)=b⋅a^x Grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,24) HJÆLP :D
  • matematik/medie.

    Forumindlæg
    lidt hjælp tak. jeg har set filmen "an inconvenient truth" og skal lave analyse af den, men jeg skal også skrive i matematik omkring den bedste rette linje, dette har jeg gjort, men jeg mangler at skrive et regnestykke hvor jeg kan bruge begge fag, altså at jeg kan lave et regnestykke i...
  • Samfundsfag og matematik

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er i gang med at skrive en skriftlig aflevering kombineret med samfundsfag og matematik. Mit emne i samfundsfag er identitet samt sociologi og i matematik er det x2-test. Jeg har skullet lave et spørgeskema, og derefter skrive opgaven. Spørgeskemaet er gået ud til ca. 90 elever og k...
  • matematik og samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er i gang med at skrive en skriftlig aflevering kombineret med samfundsfag og matematik. Mit emne i samfundsfag er identitet samt sociologi og i matematik er det x2-test. Jeg har skullet lave et spørgeskema, og derefter skrive opgaven. Spørgeskemaet er gået ud til ca. 90 elever og k...
  • Hvad er a og hvad er k? Integralregning

    Forumindlæg
    I reglerne for at integere, hedder det: a = a*x+k x = 1/2*x^2+k x+a = 1/2*x^2+a*x+k osv osv. Men hvad er a og hvad er k? For de er vel begge tal, så hvordan kan man vide om det er det ene eller det andet?
  • bestem a og b

    Forumindlæg
    Er det korrekt , at a = 1,2? og b = 4,3?
  • Matematik opgave

    Forumindlæg
    Hej ville lige hører om der er nogen der kan hjælpe mef hvordan jeg skal gøre. På forhånd tak