Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11361 til 11380 af 33650
-
hjælp til digt.
ForumindlægLet me not to the marriage of true minds Admit impediments. Love is not love Which alters when it alteration finds, Or bends with the remover to remove. O no! it is an ever-fixed mark That looks on tempests and is never shaken; It is the star to every wand'ring bark, Whose worth's unknow... -
Lille oversættelse
ForumindlægNogen der vil tjekke min oversættelse. Skal aflevere den i morgen, så ville være rart hvis nogen gad kigge det igennem?Der er aldrig noget, der lykkes for ham There is never anything, he succeededDet lykkedes mig at overtale hamI succeeded in persuading himHan forsøgte at drille sin søster, og d... -
Hjælp! Jeg forstår ikke karakter
ForumindlægHej, jeg er en gymnasieelev som går i 2.g Jeg forstår ikke hvordan det er man får gode karakter i gym. Jeg laver alt rigtigt (tror jeg) - men får stadige dårlige karaktere. Jeg dukker op hver dag til tiden og har næsten ingen fravær, læser lektier og tager noter, deltager i timen, laver afleveri... -
Tysk stil - need help
ForumindlægHar desperat brug for hjælp til tysk stil.Er overhovedet ikke sikker på noget af det, men håber at der er nogen der kan give mig lidt råd eller rette nogle af de fejl der nok er der :)--------------Die Jungen Clique besteht von die fünf Jungen: Benni, Janosch, Kugli, Florian und Troy.Benni der di... -
Eng. ovsættelse!!
ForumindlægVille blive meget glad hvis nogen gad at lige se min oversættelse igennem:-) .."det er så fedt. det er som at være i en anden verden." Umiddelbart lyder det ganske tilforladeligt - hvem drømmer ikke en gang imellem om at være i en anden verden. Men det er desværre temmelig bekymrende, f... -
Engelsk - breV
Forumindlæghej.. nogle der vil tjekke det her igen, det er en del af et brev som skal sendes til min bror i USA i NY. vil helst undgå fejl.. på forhånd tak.About my friends. I have many friends, because I am famous around in different places, and therefore I know a lot of friends. Hmm.. I have not really fr... -
Oversættelse
ForumindlægEn der vil være sød at rette den nederstående tekst. Det er både stavefejl og grammatik. Tak på forhånd :) Mick Jagger is 50th From our broadcast employee in London: Tomorrow will be the famous rock singer from Rolling Stone's 50 years. After a series of overwhelming successful concerts in U... -
Udvidet tid/simpel tid?...rettelse...
ForumindlægUdvidet tid/simpel tid?\nhåber at der er nogen derude der lige gider at rette følgende sætninger....\n\nSkriv et (f) bagved det forkerte form af verbet:\n\n1. He (enjoyed(f)/was enjoying) a quiet meal when his wife turned up. \n2. She (washes/is washing(f)) her hair twice a week.\n3. Alex Smith (... -
Grammatik
ForumindlægHejsa!Har lige noget grammatik jeg er usikker på...Hvad er forkert i sætningen:"They want to control every little thing they do or not do" - skal man bare slette 'or not do', for at det bliver korrekt engelsk?Følgende sætninger har jeg oversat fra engelsk til dansk:1.(eng) She... -
Fra kedeligt til interessant?
ForumindlægJeg har adskillige gange gået rundt og funderet over, hvordan folk kan vende noget kedeligt til noget interessant, at de faktisk formår at gøre det kanongodt indenfor det fagområde. Eksempelvis finder jeg historie UTROLIG KEDELIGT efter min begyndelse her på gym. Primært pga. en kedelig og mumlen... -
SRP KRISE!!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har ramt srp krisen. Vi starter opgave skrivningen d.7/12, og mit emne er stadig uhyggelig bredt. Jeg skriver i historie og samfundsfag med international politik som det overordede emne. Jeg vil gerne skrive om EU og hvordan organisationen markerer sig på den internation... -
Wikipedias troværdighed?
ForumindlægHejNu har jeg i lang tid brugt Wikipedia, som jeg synes virker helt fint, men min lærer mener, at den ikke er troværdig, da den er skrevet af privatpersoner, som let kan have en farvet mening.Indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med den, men det er selvfølgelig lidt svært at afgøre, hv... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg har valgt kvindernes politiske, økonomiske og sociale rettigheder fra 18.. til nutiden. Jeg kan ikke huske fra hvilket årstal, jeg skulle skrive opgaven. Men det er det årstal, hvor grundloven blev oprettet. Jeg har brug for... -
AT 2012, HIV/AIDS Metoder
ForumindlægHej alle sammen. :) jeg er i gang med at skrive synosis ligesom så mange andre pt. Jeg er kommet i knibe omkring brugen af metoder i faget biologi. Mit emne er HIV/AIDS epidemien med fokus på Sydafrika. Derudover skriver jeg i fagende biologi og historie. Der hvor der opstår tvivl hos mig er v... -
nervøsitet
Forumindlægimorgen skal det store slag slås. jeg skal op i historie - det værste fag i verden. til årsprøven sidste år gik jeg i sort og fik 5, hvilket jeg aldrig har fået før. jeg har rimelig godt styr på tingene, men er virklig bange for at klappen går ned igen - hvilket ikke er fedt når det er studentere... -
Tysk-oversættelse
ForumindlægHej, nogen der kan rette følgende sætninger? Han tænker på hende hver dag. Hun tænker aldrig på ham. Jeg tænker ofte på dig. Er denkt an ihr jeden Tag. Sie denkt niemals von ihm. Ich denke oft an dich. Har du set månen. Den skinner og den er fuld. Hast du den Mond gesehen. Es glänzt und es voll... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
type kilde?
ForumindlægHej Alle :)Jeg har 2 bøger som er skrevet af Gerda BonderupBegge 2 omhandler koleraen i 1853 sådan - groft sagt. Bøgerne hedder "Det Medicinske Politi" og "Cholera-Morbro'er og Danmark".Hvad hedder denne type 'kilder'.F.eks man har jo breve, avisartikler m.m.... Hv... -
Som englene flyver.
ForumindlægSidder og laver en anmeldelse/analyse af Naja Marie Aidt's " Som englene flyver " og er først nu, halvdelen inde i den kommer til at tænke over - hende jeg kalder fortælleren, der aldrig bliver sat navn på ( Sisse's søster ) kender hun overhovedet til Creepy? Er det Sisse der f...
