Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11681 til 11700 af 152758
-
Vektor og tegning af parallelogram
ForumindlægHejOpgaven er som følger:Opg. 2.016I planen er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. For ethvert tal t er to punkter P og Q bestemt ved P(1 + t; t) og Q(2 - 3t; 4 - t)For t = 1 udspænder vektorerne OP og OQ et parallelogram.Bestem arealet af dette parallelogramBestem de tal t for hvilk... -
SU
ForumindlægHej, jeg ville gerne lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt. Når man går på en videregående udannelse, så er det lige meget, hvor mange timer man har om ugen med hensyn til at være SU-berettiget. -
"tegn den rette linje, der er bestemt ved ligningen y=1.6+250x i et koordinatsystem"
Forumindlæg"tegn den rette linje, der er bestemt ved ligningen y=1.6+250x i et koordinatsystem" en der kan forklare hvad det betyder -
Hvor stor var cykelist trafikken i 2014?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne her. Se Bilag. -
myeliniserede aksoner
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med det her spørgsmål? Hvilke fordele/ulemper er der ved myeliniserede aksoner? -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHejsa!Jeg vil bare gerne høre om der er nogle af jer derude, som har bio på A-niveau og har lavet en eksamen opgave fra Aug. 1990, som omhandler Nitratforurening af grundvand mm. Opgaven hedder også "opg. 37" i speciel udgaven af Biofag, der er en samling af samtlige eksamenssæt i biolo... -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
HASTER MEGA!! HJÆLP
Forumindlægdet haster ret meget, da jeg skal aflevere i aften! det er fra eksamenssæt 24. maj 2013. Jeg har fået givet vedhæftede opgave. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal lave en nulhypotese, og hvilken chi^2 test jeg skal lave. Jeg er også meget i tvivl om antallet af frihedsgrader.. Tak! -
Trapez 17a
ForumindlægHej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ... -
SU og fradrag?
ForumindlægHalløj. Skat har lige sendt mig en mail vedr. min forskudsopgørelse for 2016 samt et skattekort pga. SU. Og honestly, jeg fatter ikke en brik. Jeg skal starte i 1.g efter ferien og har søgt om udeboende SU samt noget ekstra støtte, da jeg er ude af stand til at arbejde under min uddannelse. Kan... -
svær kemiopg.
ForumindlægHej kan slet ikke se hvilken stoffer jeg får. Er der nogen der kan hjælpe med navngivning En forbindelse, A, der ikke er optisk aktiv, har molekylformlen C16H16Br2. Når man behandler A med stærk base, får man en kulbrinte, B, som har molekylformlen C16H14. Kulbrinten B kan ved reduktion med bri... -
Mat uden hjælp
ForumindlægJeg har lidt problemer med opgave 10 i eksamenssættet http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4FG.PDFJeg kan ikke rigtigt komme i gang med den. Kan se at arealet af hele rektanglet er A=OQ*ORMen når jeg så skal vise det andet kan jeg ikke finde en forskrift for linjen. Få... -
Bestem en regneforskrift for parablen
ForumindlægLad f(x) = ax^2 + bx + 1. Parablen går gennem punkterne (-1,2) og (1,6). Bestem en regneforskrift for parablen og find ud af om den har rødder. ? -
Studieretningsprojekt (SRP) Hjælp
ForumindlægJeg tænker at skrive om diabetes til mit srp-projekt, men jeg mangler lige inspiration til nogle underemner, som man kunne komme ind på. håber, jeg kan få hjælp" Har valgt kemi A og Biologi B. -
FY/KE/GEO/BIO på B
ForumindlægDet er et krav i den nye reform, at man skal tage et af fagene fysik, kemi, naturgeografi eller biologi på mindst B-niveau. Da min studieretning er samfundfaglig (samf A, mat B, EØ C), skal jeg beslutte mig for en af de fire naturvidenskabelige fag her til jul (altså efter grundforløbet). Jeg er ... -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
"Spread your legs, and smile"
ForumindlægNogen der har læst/skrevet (om) artiklen af Shashi Tharoor: "Spread your legs, and smile"? -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Lectio
ForumindlægInden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor?
