Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 11741 til 11760 af 160718
-
Bestem konstant a
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave, og vil gerne have hjælp til at vide hvad jeg skal bruge af formler eller hvad jeg skal gøre for at løse disse opgaver.. Håber der nogen som kan hjælpe!! Bestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle. a. y =... -
Formel på antal år.
ForumindlægI 2013 var der 2,237 mio. personbiler i Danmark. Dette ental forventes at vokse med 0,035 mio. personbiler om året. Opstil en formel til beregne, hvor mange personbiler der er i Danmark x år efter 2013? Kan man ikke sige: 2,237 mio * 0,035 mio * x antal år, eller er jeg helt forkert på den? -
MATEMATIK HJÆLP PLS!!!
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor der lyder et spørgsmål, Hvis X i 2 er et lige tal, så er X også et lige tal. Bevis at dette er sandt! hvad er svaret til dette? -
find b og a
ForumindlægJeg skal finde en formel for udregningen for a og b i (1,4) og (4,8) problemet er det er udfra denne forskriften y=b*x^a. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. kan I hjælpe? -
hjælp til potensfunktioner(find a og b)
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg har ingen idé om hvordan jeg løser denne opgave (jeg er sproglig) :-) så det er lidt svært Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne (2,16) og (5,250). Benyt potensregression til at bestemme a og b i y=b*x^a. benyt derefter funktionsudtrykket til... -
bestem kræften på A og G
Forumindlæghej, jeg skal bestemme kræften på A og G på konstruktionen. jeg kan vel benytte mig af snitmetoden, hvor jeg skærer konstruktionen over midt over gennem BC BG HG? kan nogen sige hvordan jeg skal starte? -
Betydning af a og b?
ForumindlægHej.. Hvad er betydningen for a og b i en eksponentielt og linær forskift.. også x Tak (: -
Hvordan findes a og b?
ForumindlægHvordan findes a og b i den her opgave? billede vedlagt -
Bedømmelse ønskes! (Eng. A)
ForumindlægEftersom jeg rgundet sygdom afleverede min engelske stil én dag for sent, har min lærer varlg ikek at give mig karakter, hvilket pisser mig af! Jeg har lagt meget arbejde i mit essay og det eneste jeg har fået som kommentar er: Fin fortolkning - men knudret og kompliceret sprog. Skal lige underst... -
ENgelsk A og B?
ForumindlægHar jeg absolut ingen gavn af mine Engelsk B karaktere, hvis jeg har Engelsk A også? -
A world of conflict
ForumindlægHar trukket ''A world of conflicts'' til min mundtlig engelsk eksamen og skal bruge et nemt underemne (hjælp) -
biologi a skriftlig årsprøve
ForumindlægHej :-) Jeg skal til skriftlig årsprøve i biologi på a-niveau, og desværre er biologi slet ikke min stærke side. Hvordan kan jeg øve mig til prøven? -
mA el A
ForumindlægJeg skal beregne resistansen af en glødetråd, men I er i mA, men skal jeg ikke regne i A? - skal jeg så ikke bare dele med 10^-3. på forhånd tak -
Bestem a/b
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i en opgave, så jeg håbede der måske var nogle herinde der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Gør rede for hvordan man af figuren, vedhæftet som billede, bestemmer a/b. Vi er blevet oplyst at figuren bygger på følgende forhold a/b=(a/b)/1 og udnytter metoden til konstruktion ... -
Areal af området A
ForumindlægHej Jeg er stødt på et problem i min matematikopgave: Jeg har netop lavet opgave a, som lyder således: En funktion f er givet ved forskriften: f(x) = x2 + 2 a) Bestem ligningen for tangenten t gennem punktet (2,f(2)) Og jeg er kommet frem til dette: y = 4x-2 I opgave b får jeg så følgende op... -
Kemi som A-fag?
ForumindlægHej, Lige kort, så går jeg på HTX (1.g) på en mat A fys A linje og er lidt lost. Jeg har valgt kemi A som valgfag, hvilket vil blive mit 5 A-fag, men hver gang jeg snakker med nogen om det griner de af mig og siger, at jeg ikke kommer til at have et socialt liv på 3. år. Mit spørgsmål er bare, ... -
Bestem a og b
ForumindlægHej folkens er i lidt af en kattepinde Den globale udvikling i solenergi kan beskrives ved modellen f(x)=b*a^(x). Hvor f(x) er installeret solenergi (målt i GW) og x er antal år efter 2006. Bestem a og b Forstår virkelig ikke hvordan jeg skal besteme a og b, udover disse oplysninger får jeg og... -
Bestemme vinkel A
ForumindlægOpgave 3A (med CAS) Benyt konstruktionen til at bestemme vinkel A med 5 decimaler. nogen der kan forklare hvordan man gør? Tak på forhånd :) -
Bestem tallene a og b.
ForumindlægBestem tallene a og b, hvad siger tallet a om udviklingen i fryserens elforbrug? Hvornår vil det typiske årlige elforbrug være 300 kWh, og hvis denne udvikling fortsætter? -
Resume af I have a dream
ForumindlægHej alle sammen Har rimligt travlt da jeg skal aflevere et resume af i have a dream speech til imorgen tidlig, resumet skal være på engelsk. Håber i kan jeg hjælpe tak
