Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 11781 til 11800 af 174809
-
Valgfag og A-fag hjælp ?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal vælge et valgfag til næste år(til 2.g). Jeg er usikker imellem flg. fag: psykologi, filosofi og retorik. Hvilken af disse fag vil i anbefale? Hvordan foregår undervisning? Et andet problem jeg har er valg af A-fag. Enten kan jeg vælge engelsk A, fysik A eller fransk ... -
Sansynlighed 4006 a)
ForumindlægI en klinisk afprøvning af en bestemt type medicin på en bestemt alvorlig sygdom har man opdelt de lige behandlingskrævende patienter i to grupper A og B. Gruppe A får medicinen, mens gruppe B er kontrolgruppe, som derfor får placebo(fx. kalktabletter). Ingen af grupperne ved, hvilken type beha... -
Hjælp eksamen i morgen
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig matematik i morgen og er ved at øve mig på nogle tidligerer opgaver uden hjælpemidler. Er der en som kan forklarer mig hvordan denne ligning løses? -
y=a*h
ForumindlægHej :-) Hvordan ville I bevise, følgende spørgsmål: Benyt formlen for a (a=y^2-y^1/x^2-x^1) til at vise, at hvis x^2=x^1+h. da vokser y med a*h Tak på forhånd! -
Hjælp til a og b opgaver?
ForumindlægEr der nogen der har tid, til at hjælpe mig med opgave a og b ? på forhånd tak -
Jeg har samfundsfag på A - svært?
Forumindlægjeg har netop hævet samfundsag til A.. vil gerne vide hvad det indebærer? mange afleveringer? hvad kræves der? -
Bestem a - differentiation
ForumindlægHar en linje med ligningen 4y=4x+a, og denne linje er tangent til grafen for f(x) = kvadratrod x\nHer skal jeg bestemme a\n\nHar prøvet lidt selv, differentierede kvadratrod x og forsøgte mig lidt med \ny-f(x_0) = f'(x_0)(x-x_0) \nmen kan ikke rigtigt komme nogen vegne :(\n\nNogen der kan hjæ... -
Lommereg. til uddannelsen Matematik.
ForumindlægIndtil nu har jeg brugt Mathcad til beregninger, men da dette er et computerprogram, giver det praktiske problemer, når man skal have en computer ved hånden hele tiden. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra folk på videre gående uddannelser (specielt matematikere), hvilken/hvilke lommeregn... -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
Gratis lektiehjælp i matematik
ForumindlægMatematikcenter giver gratis lektiehjælp i matematik i på Niels Brock Gymnasium i København. Start uge 43! Bor du ikke i København? Så kan du få hjælp fra os på mathplanet. Lektiehjælpen er GRATIS og åben for alle, som gerne vil have ekstra hjælp i matematik og har matematik enten i folke... -
the/a/an
ForumindlægIndsæt artikel (kendeord) (the/a/an), hvor det er nødvendigt I følgende sætninger. - Since when have you become such ... busy student of ... human nature? - I once heard a lecture on ... colour yellow in ... modern art. - The film version of ... life of Oscar Wilde was praised by reviewers. - On... -
Hvorfor historie på A niveau?
ForumindlægHvorfor skal man egentlig have historie på A niveau i gymnasuim? Det er ikke fordi jeg har noget mod faget, jeg kunne bare tænke mig at have det på et mindre niveau. Tak på forhånd. :) -
Musik A - eksamen
ForumindlægHej! Hvordan foregår mundtlig musik eksamen på A-niveau? -
sammenhængen mellem a og c?
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen skal have netop en løsning? ax2+2x+c=0 Jeg ved, at da der kun kan være en løsning må d = 0, men forstår ikke, hvordan der er en sammenhænge mellem a og c? Og hvordan skal dette sættes op/ udregnes? Håber i k... -
Betydningen af a og b i en funktion
ForumindlægHej derude :) Tit får man stillet et spørgsmål, hvor man skal forklare betydningen af a og b i en funktion. Det har jeg ofte lidt svært ved. Men er b ikke oftest startværdien? og hvad er a? Håber der er nogen der sådan konkret kan forklare mig det, så jeg kan få det sat på plads. Tak :) -
Eksponentiel vækst - bevis for a
ForumindlægHejsa alle derude! Under mine eksamensforberedelser sidder jeg lige og terper lidt beviser, og der er en ting som undrer mig lidt. Beviset for a starter nogenlunde ud som følgende: b*a^x1=y1∧ b*a^x2=y2 Ved division: (b*a^x2)/(b*a^x1 )=y2/y1 Mit spørgsmål er så bare - hvorfor divid... -
toppunkt?
Forumindlægskal man kunne bestemme toppunkt i en parabel på mat a niv. skriftlig eksamen uden hjælpemidler ? -
Mundtligt forsvar af SRP i matematik
ForumindlægHej, Jeg skal forsvare min SRP, som har matematik som det ene fag. Hvor meget af matematikken skal man inddrage i sit oplæg? Skal man gå i dybden af det "hardcore" matematik eller blot fortælle overordnet om det? -
Beregn vinkel a trekant
ForumindlægJeg har opgaven: Beregn Vinkel A Jeg kender arealet, Side b og Side C Areal: 23,54 Side b: 6,9 Side c: 12,7 -
Mat A STX
ForumindlægEr der nogle der kan ligger resultaterne ind fra Mat A i dag? Fra opgave 1 til 16.
