Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11941 til 11960 af 95433
-
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
1 lille engelsk sætning
Forumindlæghvordan vil I sige "han kunne ikke fordrage at flyve". He could not stand to fly / he could not stand flying?Er i tvivl om det skal være "to fly" eller flying? -
Kinetisk molokyleteori
ForumindlægHej Alle! Da jeg læser op til fysik eksamen er der noget jeg desværre er kommet i tvivl om, og ikke kan finde en sammenhæng mellem. Hvad er det nu Kinetisk molokyle teori er? MVH Gustav -
Balmerformlen
ForumindlægHey folk. Hvad er balmerformlen og hvordan kan man egentlig definere den? Er ved at blive sind syg, kan ikke finde noget om det i mine fysik bøger :/:/ Tak på forhånd! -
En sætning
ForumindlægJeg har fået at vide af mine tysklærer, at der er noget forkerte ved: wegen mein schlect Noten i følgende sætning, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan omskrive det? Hele sætningen: Gestern war der erste Tag in der Schule, weil ich, bis jetzt, wegen meines schlechter Noten, schwänzte. ... -
Stofmængdekoncentration, stofmængdeberegning og ioner
ForumindlægJeg er ikke sikker på jeg forstår alt der spørges om her... især de sidste tre spørgsmål... jeg har kemi på c-niveau og er virkelig ikke god til det. Er der nogen der vil give nogle tips ?? :-) Der afvejes 5,00g magnesiumchlorid som efterfølgende opløses i så meget vand at der er et samlet volu... -
Motiveret ansøgning - Jordemoder
ForumindlægKære Alle Jeg er SSA og brænder for at blive jordemoder. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive min motiveret ansøgning, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang. Hvis der er nogen der har arfaring med at skrive motiveret ansøgning til jordemoder studie, jeg vil me... -
NEJ MAN! IKK ENGELSK OVERSÆTTELSE!
Forumindlæghej med jer allesammen. engelsk er ikk lige en af mine bedste sider!" jeg er bare skod til det! og derfor skriver jeg ind til jer. vil i være sød og tjekke den her lille beskrivelse.. jeg ved der er fejl i den og vil meget gerne ha den rettet.. plzzz.. på forhånd tak!Dansk version:Jeg vil g... -
Fødevarekemi, kemiske fag, hvilket og hvorfor?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne læse noget med kemi, meen jeg syntes det er lidt svært at regne ud hvilke bachelors der er bedst i forhold til det jeg vil: Jeg sidder pt. og overvejer fødevare kemi (Fødevarer, kvalitet & teknologi), Kemiske fag (miljøkemi) eller Kemiske fag (medicinalkemi). Jeg er... -
polær og upolær
Forumindlæghvordan finder man ud af om et stof opbygget af tre atoner er polært eller upolært? F.eks. hvis vi har C5H12O, hvad vil den så være? Endvidere er der nogle der har nogle gode noter til polære og upolære stoffer, da jeg står og skal til eksamen snart og ikke har helt styr på det :) -
om nogle tekster.
ForumindlægHej ... jeg er virkelig lost, idet jeg skal op i engelsk, som jeg ellers har frygtet..det er fordi, vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget ringe... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
Muligt at skifte valgfag?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 3.g og havde sidste år valgt at hæve et fag på A-niveau. Jeg har dog til en hvis grad fortrudt det valg og vil høre om det er muligt at hæve et andet fag til B-niveau istedet. Tak! -
Grammatik
ForumindlægHej! Er der nogle, som kan kigge på en ultra kort stil og give evt. feedback? Det drejer sig om en stil på A niveau, som jeg gerne vil lave bedst mulig, og vil gerne se hvilke fejl jeg har lavet, så jeg ikke gentager det. Håber på et svar! -
navn
ForumindlægHej, jeg tænke på hvad kalder man: SinA = a/c for? Jeg skal nemlig bruge det til en aflevering, men ved desværre ikke hvad det hedder. -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
Rakatter
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med FYSIK/HISTORIE til mit SRP, med emnet "Raketter". Jeg tænkte så på, om der var nogle her inde, der kendte til nogle gode kilder angående rakettet, både i fysik og historie, eller om der var nogen der havde nogle gode tips og råd til emnet. Jeg vil nemlig... -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man opnå i matematik skriftlig eksamen for at få enten 8 eller 9?
