Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11961 til 11980 af 152758
-
Facit/løsninger for matematik B 30 maj 2018
ForumindlægTil jer der er interesseret i svarene. -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr dette korrekt? New Zealands flag er kun ca. 150 år gammelt. Alligevel er der mange New Zealængere, der drømmer om at udskifte det med et nyt. I stedet for det nuværende flag, hvori det britiske Union Jack indgår, ønsker man et flag, der tydligere henviser til noget, der er typisk for landet. ... -
Folkeskole-eksamen..
ForumindlægHej..Skal op i fysik/kemi-eksamen på onsdag og er igang med at skrive noter til kapitlet "Jordens skatte" i vores bog..Mine spørgsmål er:Er der en der kan forklare mig (skære ud i pap) hvad en elektrokemisk reaktion er?Forklare hvad "korrosion" er for noget?Forklare noget om ... -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og arbejder med et eksamenssæt i matematik, og har problemer med en opgave. Opgaven lyder: I en retvinklet trekant ABC kendes følgende størrelser: Den ene katete har længden 8. Arealet af trekanten er 36. a) Bestem længden af hypotenusen (med 2 decimalers nøjagtighed) b) Beregn størrel... -
Facitliste?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle, der ved, om der findes facit liste over samtlige matematik opgavesæt på a niveau 2012. Jeg vil gerne løse eksamensopgaver og vil gerne sikre mig at jeg har regnet rigtigt. Jeg har været inde på www.uvm.dk og der fandt jeg godt nok eksamenssættene, men ingen ... -
mat: geometri
ForumindlægHejNogen der kan hjælpe med denne opgave?På en vandret overflade er der placeret to lodrette pæle AB og CD. PælenAB er 6 meter høj, og pælen CD er 4 meter høj. Punkterne A og D samtpunkterne B og C er forbundet med wirer, som mødes i et punkt P. I detfølgende betragtes de to wirer som linjestykk... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Videregående studier
ForumindlægHej Hvad er forskellen mellem disse to studier: kemi og medicinalkemi. Hvilke arbejdsmuligheder har de hver især og hvad skal man studere for at arbejde og fremstille kosmetiske produkter. Tak på forhånd. -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
Korrekt beregnelse af pH??
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en fil der viser beregningen af pH for en base, og jeg ville høre om den er korrekt.. Jeg er lige begyndt på kemi A og er ikke helt orinteret endnu på syre base kemi. -
Klage over eksamen i jura
ForumindlægEr der nogle, som har klaget over en eksamenskarakter i jura på KU ? -
Matematik B studentereksamen 28. maj 2015
ForumindlægEr der en venlig sjæl som måske har gemt sin besvarelse af denne eksamen? Skal aflevere det på mandag og har i forvejen to afleveringer som skal laves! :( Opgavesættet er vedhæftet, hvis det frister at lave en opgave eller to ;) Tak på forhånd! -
øvelse inden skriftlig eksamen
Forumindlægtænkte på om der er nogen der kan komme med en slags huskeliste for de mest vigtige ting at øve sig på inden den skriftlige eksamen uden hjælpemidler... på forhånd tak:) -
Reeksamen & 3 eksamenforsøg
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige startet på økonomiuddannelsen på Københavns Universitet. Jeg læser pensum til forelæsninger, afleverer mine opgaver og synes egentlig at jeg lægger en stor indsats i studiet. Alt i i alt går det udmærket for mig, selvom det kan være lidt hårdt til tider her i starten. ... -
Volume
ForumindlægJern reagerer med dihydrogensulfat og der dannes dihydrogen (gas) og jern(II)sulfat. a) opskriv reaktionsligningen og afstem den Fe + H2SO4 -> FeSO4 + H2 (mangler bare at afstemme den) b) hvis der anvendes 24,5 g jern og 32,6 g dihydrogensulfat, hvilken af de to reaktanter vil så være den ... -
bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem l og m
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp til disse to opgaver :) opgave 2) bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem l og m l: 2x-3y = 1 m: x + 6y = 8 opgave 5: i en trækklods med længde l, bredde b og højde h er der udskåret en cylinder med diameter 6, som vist på figuren (alle mål i cm). a) b... -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
Lavest mulig temperatur for reaktion ved standardbetingelser
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med denne opgave i kemi. a og b går nemt, men hvordan skal jeg gribe c'eren an. Er der en formel for den eller? -
Diazepram
ForumindlægHej Jeg har prøvet at udregne en opgave fra et ekssamenssæt på Kemi A, og jeg vil spørge, om det er rigtigt, det jeg har gjort. -
Maj 2005
ForumindlægHey, nogen som vil tjekke disse resultater samt hjælpe mig med enekelte opg?opg1:a) 2-amino-4methylpentansyre Da der findes 1 asymmetrisk c-atomb) 1: oxidation 2: reduktionc)CH3-CH(CH3)-CH2-CH2OH + OH-C(CH3)=O -> CH3-CH(CH3)-CH2-CH2-O-C(CH3)=O + H2Od)måske noget med hydrogenbindingerne???...
