Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12281 til 12300 af 36004
-
gennemsnitlig procentvis ændring
ForumindlægHej. Er der nogen der meget kort, kan fortælle mig hvad gennemsnitlig procentvis ændring i matematik er? Kan slet ikke finde noget om det i min bog, og hvis nu en kan fortælle kort hvad det er, kan jeg måske finde frem til noget alligevel - jeg har nemlig fuldstændig glemt, hvad det er lige nu :... -
VIGTIGT NV
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvad varibelkontrol er? Mit andet spørgsmål er hvad kan lærerene finde på at stille af spørgsmål (mål, meninger, et eller andet)? -
At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.
Forumindlæghvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
Hvad hedder symbolet = β
ForumindlægHehe... Ved godt det er et fucked up spørgsmål, men min mor skal bruge navnet på dette symbol = β... håber der er en der ved hved hvad det kalsed på enten dansk eller tysk.På forhånd tak. -
Hvordan sluttede 2. Verdenskrig?
ForumindlægHey jeg kan ikke rigtig finde nogen bog eller hjemmeside, hvor der står hvordan og hvorledes krigen sluttede og hvornår der var 100% fred. Jeg ved hvornår og hvordan den opstod.. men hvornår den sluttede, kan jeg ikke finde.Så, hvis der er nogen som lige vil hjælpe mig med dig og give mig nogle h... -
Tysklands historie
ForumindlægHej allesammen.Er der nogen der har noter om tyskland historiePå forhånd tak.. -
Oplysninger
ForumindlægJeg kan ikke finde noget om delstaten Brandenburg overhovede. Skal lave et oplæg på 5 minutter, og har SLET IKKE noget materiale at gå udfra :S.. Jeg overvejer at fortælle om en anden delstat, men læren har allerede låst sin beslutning fast, så vi kan ikke skifte den nu valgte delstat Brandenburg... -
Hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal snart op i Integrated marketing communication. Jeg har fået nogle eksempler af hvordan eksamen ser ud, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an og hvordan jeg skal analysere. Det ville være rigtig dejligt hvis nogen vidste noget om det eller havde et eksempel. He... -
Rette meget kort tekst
ForumindlægHej, er der en, som vil hjælpe mig med at oversætte denne korte stil til tysk? Det er den tyske jeg gerne vil have lidt hjælp til at blive rettet :) Dansk: Interview med min mormor Mig: Hej mormor, må jeg stille dig nogen spørgsmål til min tyskstil? Mormor: Hej min kære, dejligt at du ringer. Ja,... -
Kinetisk energi for trans.- og rot. bevægelse.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at anlysere følgende eksempel. Forestil jer et spil pool. Der tildeles backspin på stødballen, så der gælder vcm≠Rω, hvilket er betingelsen for backspin, da stødballen ellers ville rulle uden at glide. I situation 1 vil vcm,1 have en værdi større end 0... -
Parabler, 9. klasses niveau.
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og jeg har lidt svært med emnet parabler. Jeg skal tegne to, og det er lige netop det jeg har svært ved. Jeg ved ikke hvordan man tegner dem og vi har ikke haft om andengradsligninger. Eksemplerne i min bøger forstår jeg heller... -
kontrolvariabel
ForumindlægHej! Jeg læser 1 semester på statskundskab og vi har lige nu i samfunds metode 1 noget omkring kontrol variabler. Jeg kan simpelthen ikke få en korrekt forståelse for, hvad det helt konkret er og hvordan den tages i brug, i forhold til en uafhængig og afhængig variabel. er der en venlig sjæ... -
Definitionen af "essens"
ForumindlægHvad menes der med ordet "essens", når man taler f.eks. taler om Gud? Jeg har ikke kunnet fundet en klar og præcis definition for essens af noget. Sådan som jeg nogenlunde forstår, handler det om "noget", der er eksisterer. Men, hvad er "noget" for noget i den her sæ... -
Pronominerne Y og EN - Forståelse?...
ForumindlægSå spørger jeg endnu engang :) ... Denne gang har jeg svært ved at skabe forståelse for brugen af de franske pronominer, Y og EN. Har bl.a. også svært ved at finde ressourcer til hjælp. Evt. nogle der har en god forklaring, et enkelt eksempel eller kan referere til nogle brugbare kilder? -
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
eksponentielle funktioner og eksponentielle udviklinger??
ForumindlægHej. Hvad er forskellen mellem eksponentielle funktioner og eksponentielle udviklinger.. Jeg forstår det ikke rigtigt.. Men er det korrekt at den eksponentielle funktion skrives på formen f(x) = ax hvor b = 1 - altså skæringspunktet.. og at a ikke længere er fremskrivningsfaktoren, men gr... -
Udvikling af programmer
ForumindlægKære Alle Mit navn er Alexander Vener, og jeg står bag virksomheden AWOP, hvis mål er at udvikle små desktop programmer til studerende. Programmerne skal udvikles på baggrund de studerendes behov i de enkelte fag, et eksempel på dette kunne være et program som kunne tegne trekanter når må... -
Hardy-Weinberg loven
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at udregne "hvordan forekomsten af cystisk fibrose i den danske befolkning påvirkes ved genselektion, ved forskellige selektionskoefficienter (for eksempel 0,9; 0,5 og 0,1)" Og så er jeg lidt tabt. Jeg har forstået hvad Hardy-Weinberg loven går u...
